Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN: řady TGX a TGS mají nové budky

AutoProfi
Diskuze (10)
Automobilka MAN představí na podzimním autosalonu užitkových vozidel RAI v Amsterdamu novou generaci a koncepci dvou nejtěžších řad své produkce. Vznikly rozdělením dosavadní vrcholné linie TGA na samostatné a specifikované TGX a TGS.

Dlouhodobou, systematickou a podrobnou analýzou informací z provozu svých vozidel s pravidelným přenosem poznatků do velkosériové výroby MAN Nutzfahrzeuge pečlivě zaznamenává veškeré připomínky, potřeby a očekávání řidičů nákladních vozidel.

Nejnovější poznatky byly základem pro vývoj dvou nových řad TGX a TGS, které budou slavnostně představeny veřejnosti na říjnovém mezinárodním veletrhu nákladních a užitkových automobilů v Amsterodamu. V minulých číslech jsme přinesli základní informace o nových dvou řadách z hlediska koncepce a konstrukce. Dnes se můžeme podívat nepatrně blíže až do intimních prostorů. Do navrhovaných interiérů nových budek řidiče v jejich finální podobě. Kompletně přepracované interiéry kabin vozidel představují nové standardy ergonomie a přitažlivosti. Je totiž stále markantnější, jak právě prostředí "na palubě", pohoda posádky a "obyvatelnost" budky řidiče hrají roli mnohdy klíčovou, když dopravce vybírá novou techniku pro svou flotilu. Přestože na prvním místě vždy byly, jsou a vždy budou i nadále, provozní náklady vozidla. Jenže právě v tomto parametru se síly nejvýznamnějších výrobců velmi vyrovnávají a do hry vehementně vstupují již zmíněné sekundární faktory.

Interiéry budek řidiče nové dvojřady TGX a TGS na první pohled zaujmou osobitým, svébytným a velmi praktickým pojetím designu včetně nejmenších detailů. Stejně, jako sladěnými povrchy jednotlivých částí. Plynulé linie vytváří harmonické spojení mezi přístrojovým panelem a obojími bočními dveřmi. Přispívají tak k navození pocitu dostatečného a zároveň kompaktního prostoru beziritujících a rušivých hran či nepraktických detailů. Designéři věnovali velkou pozornost výběru materiálů a stejně pečlivě i volbě jejich povrchů. Rozměrný přístrojový panel je vyroben z jednoho kusu prostřednictvím unikátní a výsostně progresivní technologie označované "Slush". Ta je založena na termálním a tlakovém tvarování jednotlivých částí společně s podkladovou pěnou v jediném technologickém procesu. Panel v konečném efektu významně přispívá vyrovnané tepelné a hlukové pohodě uvnitř budky řidiče a tedy celkové hodnotě kabiny.

Výsledkem je nejen zaručená tvarová přesnost klíčového vzhledového i funkčního prvku, ale také stejnoměrná tloušťka materiálu a vysoká kvalita vnějšího povrchu, nadprůměrná schopnost tlumení hluku, stejně jako odolnost proti mechanickému i tepelnému a světelnému namáhání.

Chromované detaily na výplních dveří a nové ovladače se zdokonaleným povrchem se rovněž podílí na celkovém vysoce pozitivním komplexním vyznění vrcholně moderní, technicky a technologicky vyspělé kabiny. Struktura s kontrastními proužky přístrojovému panelu přinášejí příjemné optické odlehčuje. Příjemný dojem odlehčeného prostoru je podporován navíc vkládanými dekorativními lemy a fazónkami. V kabinách je samozřejmě k dispozici maximum velmi různorodých odkládacích prostorů. Bez nadsázky lze říci, že v rozpětí "od šatní skříně po popelník" lze najít optimální schránku pro cokoli,co posádky vozí na dálkové kontinentální trasy... Všechny ovladače jsou v ergonomicky optimálním dosahu řidiče, přístroje jsou přehledně umístěny. V noci vytváří nepřímé osvětlení příjemnou atmosféru bez negativních dopadů na práci řidiče či jeho přehled o situaci okolo vozidla.

autor: OHO

foto: archiv

man man

AutoProfi
Diskuze (10)
Avatar - Falco
7. 8. 2007 22:09
Re: Dělník silnic
:yes: :yes: