Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manhart vymáčkl z Audi RS Q8 přes 800 koní, v Německu ale nesmí na silnice

Manhart RQ 800
Manhart RQ 800
Manhart RQ 800
Manhart RQ 800
16 Fotogalerie
Diskuze (27)

Německý úpravce představuje další působivou úpravu brutálního SUV Audi RS Q8, tentokrát s výkonem přes 800 koní.

Německá společnost Manhart, provádějící úpravy vozidel různých typů i značek, není v ladění Audi RS Q8 žádným nováčkem. Ostatně již v květnu minulého roku, krátce po představení modelu RS Q8, úpravce představil limitovanou edici 10 kusů s výrazným exteriérem a výkonem přes 900 koní. Tentokrát ale došlo na trochu jiný projekt.

Nová úprava Audi RS Q8 od společnosti Manhart je totiž trochu komornější po stránce výkonu i designu, přesto pořád půjde o nepřehlédnutelný kousek. Masku, prahy, kryty zrcátek, nástavce prahů i zadní difuzor totiž zdobí výrazné červené lemování.

Červená linka se navíc objevuje i v podbězích, kde zdobí čtyřiadvacetipalcová litá kola Classic Line obutá do pneumatik s rozměrem 295/30 vpředu a 355/25 ZR24 vzadu. Výrazný design navíc umocňují polepy na kapotě, pátých dveřích, střeše i dolní části dveří.

To nejzajímavější se ale pochopitelně ukrývá pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný 4,0litrový motor V8 totiž dostal nová turba, vylepšený intercooler, karbonové sání od Eventuri a samozřejmě také upravenou řídící jednotku. Nový je také výfuk se čtyřmi 100 mm nerezovými koncovkami a aktivními klapkami.

Výkon motoru tak vzrostl z původních 441 kW na velmi působivých 602 kW (cca 819 k), zatímco točivý moment vzrostl z 800 Nm na 1.050 Nm. Není tak překvapením, že vylepšením musela projít také automatické převodovka, která musí snášet větší namáhání. Vylepšen byl také podvozek, u kterého si zákazníci mohou vybrat mezi softwarovým laděním a novými tlumiči. Volitelně lze navíc upravit i brzdy.

Zajímavostí je skutečnost, že úpravce Manhart použil při úpravě katalyzátor s 200 katalytickými články, který však nemá certifikaci TUV. Podle informací kolegů z Motor1 by tak vůz teoreticky neměl být legální na německých dálnicích a společnost ho tak bude moc prodávat pouze na export.

Je však škoda, že nám k novému kousku chybí bližší technické parametry a detaily. Už základní Audi RS Q8 totiž dokázala odvádět skvělou práci a například z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,8 sekundy. Díky úpravám Manhart ale tohle číslo jistě půjde o citelný kousek níž.

Vstoupit do diskuze (27)