Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mansory si řeklo, že pistáciové Ferrari není špatný nápad. Tak vznikl další kontroverzní projekt

Dominik Kovář
Diskuze (2)

Nejnovější dílo je jednorázovým počinem Mansory, další kusy v plánu nejsou. Co myslíte, je to škoda?

Jedno z nejnovějších děl z dílny Mansory se jmenuje F8XX Tempesta Turchese a vychází z již upraveného Ferrari F8 Spider od Mansory. Doplňkový název Tempesta Turchese je výstižný - v překladu totiž znamená tyrkysová bouře. 

Jak se můžete na fotografiích přesvědčit sami, tyrkysové je tu opravdu mnoho. Křiklavá barva se víceméně objevuje po celé délce vozu, nejvíce však v zadní části a zejména v interiéru. My barvě v redakci říkáme pracovně pistáciová.

Vnitřek je tyrkysovou opravdu přeplněn, pouze lehce ji doplňují černé a bílé akcenty, které se přenášejí do exteriéru. Černá s bílou tu pro změnu dominují přední části supersportu a vytváří bláznivý přechod barev, který ale není u Mansory ničím neobvyklým.

Video se připravuje ...

Když pomineme barvy, musíme znovu zmínit, že model F8XX Tempesta Turchese je založený na bodykitu F8XX od Mansory. Jeho součástí jsou přední splittery, boční nástavce, aerodynamické prvky, zadní difuzor nebo zadní dělené křídlo. Vše je vyrobeno z kovaných uhlíkových vláken. 

Alespoň trochu italské kultury zanechali němečtí úpravci v podobě italských vlajek vyšitých na sedadlech, voliči převodovky a koberečcích.

Ferrari F8 Spider se v továrním nastavení chlubí dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 3,9 litru, který kabrioletu dodává výkon 530 kW (720 k) a 770 Nm točivého momentu. Z nuly na stovku zrychlí F8 Spider za 2,9 sekundy a jede maximální rychlostí 340 km/h.

Model F8XX Tempesta Turchese je křiklavým designem také výkonnější. Stejný motor je díky nové řídicí jednotce a modernizovanému výfuku naladěný na 655 kW (891 k) a 950 Nm točivého momentu. Na stovce je rychleji než standardní F8 Spider, konkrétně za 2,6 sekundy a maximálku posouvá na 354 km/h. 

Dominik Kovář
Diskuze (2)

Doporučujeme