Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne má s Alfou Romeo velké plány

David Bureš
Diskuze (125)
Renesance italské automobilky Alfa Romeo má odstartovat v roce 2014.

Šéf italského koncernu Fiat Group Sergio Marchionne touží vytvořit z Alfy Romeo životaschopnou globální prémiovou značku. S tímto plánem souvisí i příchod sedanu Giulia, sportovního auta 4C a nového Spideru.

Klíčovým modelem pro Alfu se stane vůz střední třídy zatím označovaný jako Giulia. Ten zacílí na BMW řady 3 nebo Audi A4. Giulia se začne vyrábět v roce 2014, počítáno je s verzí sedan a kombi, které dorazí o něco později.

Základní motorovou variantou se má stát 1,4 MultiAir o výkonu zhruba 89 kW. Počítá se i s turbodiesely a novými přeplňovanými benzinovými jednotkami, mezi kterými bude například přepracovaná verze 1,7litrového čtyřválce 1750 TBi, známého mimo jiné z Brery. Dále se můžeme těšit na 3,6litrovou V6 Pentastar s ovládáním ventilů MultiAir.

Marchionne už dříve naznačil, že Alfy Romeo použijí některé agregáty, které se neobjeví pod kapotou Fiatů. Bude to však zřejmě i tím, že Fiat jde cestou spíše malých automobilů.

Zatím stále není jasné, jakou bude mít Giulia poháněnou nápravu. Britský Autocar tvrdí, že budou poháněná přední kola, italský deník La Reppublica zase s odvoláním na zdroj z vývojového oddělení píše o pohonu zadních kol. Verze 4x4 bude za příplatek.

Finální vzhled auta by měl být konečně dokončen během letošního podzimu. I komplikovaný vývoj křivek Giulie posunul proti původním plánům zahájení výroby. Šéf Fiatu totiž v minulosti nechal přepracovat několik stylistických návrhů tohoto vozu.

Fiat potvrdil, že by Giulia mohla být vyráběna po boku spřízněného příbuzného Dodge Dart v americké továrně Chrysleru Belvidere v Illinois. Ještě o tom však nebylo definitivně rozhodnuto.

Italské automobilce by výroba přímo s USA pomohla s návratem na tento trh, který je naplánován na rok 2013. Giulia se pravděpodobně bude vyrábět také v Číně, a to po boku Fiatu Viaggio, zdejší verze Dodge Dart.

David Bureš
Diskuze (125)
14. 8. 2012 11:56
Re: To zasa bude diskusia...
:-) já mám právě zkušenost s ImprotéremMOřskéFAuny a bylo to fakt děsný, příšerný, neuvěřitelný...ale uznávám, je to deset let a předtím a potom Japonci a ti si ohlídají jak prodej, tak servis. Ale ten přechod od servisu AR již zmíněného dealerství k Mazdě byl stejný, jako rozdíl mezi východním a západním Berlínem před rokem 1989....
12. 8. 2012 13:50
Re: Zase kecy
Na rok 1997 kašlu, teď je 2012 a nová Alfa je pořád jen ve slibosalónu Marchionne a spol.
11. 8. 2012 11:36
Re: Zase kecy
Jo, obdobný čísla měl i SAAB.
11. 8. 2012 11:35
Re: Zase kecy
Mini není jen jeden model, ale celá značka, takže to zkus znova. ;-)
Avatar - euro89
10. 8. 2012 22:51
Slibotechna
Zase sliby co bude až bude... takovejch peněz už tahle značka stála Fiat a jediným výsledkem od doby, co Fiat zachránil Alfu od bankrotu je, že dnes je kromě Alfy Romeo na dně celý Fiat. Přežívá jen díky tomu, že ořezává portfolio jak se dá, oddaluje premiéry nových modelů a přelepuje americký škatule (mimochodem další podnik, který měl dávno zkrachovat) na "italský" auta. :no: Kdyby se Fiat držel toho, co měl v 80. letech a pouze zapracoval na kvalitě (která opravdu nebyla tenkrát na vrcholu), tak se dnes stále jezdí lidi dívat do Itálie, jak se dělají opravdová auta. Co dal Fiat Alfě? V podstatě nic, jen jí prodlužuje život, ale poslední opravdová Alfa Romeo byla stejně 75. Co dala Alfa Fiatu? Kromě motoru 3,0 V6, který byl použit ve vrcholných modelech Lancie, taky nic. Za to stála Alfa Fiat spoustu peněz, které mohl v té době použít pro sebe a Lancii, která měla tenkrát ještě opravdu dobrý potenciál jít nahoru. A i kdyby dneska náhodou Alfa udělala auto, který by bylo kvalitní, spolehlivý a řidičsky zábavný jako legendární 75ka, tak s dnešní pověstí a s ohledem na předsudky lidí by stejně každej radši koupil 3er. :-!