Marchionne má s Alfou Romeo velké plány
Šéf italského koncernu Fiat Group Sergio Marchionne touží vytvořit z Alfy Romeo životaschopnou globální prémiovou značku. S tímto plánem souvisí i příchod sedanu Giulia, sportovního auta 4C a nového Spideru.
Klíčovým modelem pro Alfu se stane vůz střední třídy zatím označovaný jako Giulia. Ten zacílí na BMW řady 3 nebo Audi A4. Giulia se začne vyrábět v roce 2014, počítáno je s verzí sedan a kombi, které dorazí o něco později.
Základní motorovou variantou se má stát 1,4 MultiAir o výkonu zhruba 89 kW. Počítá se i s turbodiesely a novými přeplňovanými benzinovými jednotkami, mezi kterými bude například přepracovaná verze 1,7litrového čtyřválce 1750 TBi, známého mimo jiné z Brery. Dále se můžeme těšit na 3,6litrovou V6 Pentastar s ovládáním ventilů MultiAir.
Marchionne už dříve naznačil, že Alfy Romeo použijí některé agregáty, které se neobjeví pod kapotou Fiatů. Bude to však zřejmě i tím, že Fiat jde cestou spíše malých automobilů.
Zatím stále není jasné, jakou bude mít Giulia poháněnou nápravu. Britský Autocar tvrdí, že budou poháněná přední kola, italský deník La Reppublica zase s odvoláním na zdroj z vývojového oddělení píše o pohonu zadních kol. Verze 4x4 bude za příplatek.
Finální vzhled auta by měl být konečně dokončen během letošního podzimu. I komplikovaný vývoj křivek Giulie posunul proti původním plánům zahájení výroby. Šéf Fiatu totiž v minulosti nechal přepracovat několik stylistických návrhů tohoto vozu.
Fiat potvrdil, že by Giulia mohla být vyráběna po boku spřízněného příbuzného Dodge Dart v americké továrně Chrysleru Belvidere v Illinois. Ještě o tom však nebylo definitivně rozhodnuto.
Italské automobilce by výroba přímo s USA pomohla s návratem na tento trh, který je naplánován na rok 2013. Giulia se pravděpodobně bude vyrábět také v Číně, a to po boku Fiatu Viaggio, zdejší verze Dodge Dart.