Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mark 2 by Callum: Staví se druhý exemplář

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Společnost Classic Motor Cars Limited oznamuje, že pracuje na modernizaci druhého Jaguaru Mark 2 podle návrhů Iana Calluma, šéfdesignéra Jaguaru.

Koncem srpna loňského roku byl představen stylový sedan Mark 2 by Callum, který vznikl na základem klasického Jaguaru Mark 2 u společnosti Classic Motor Cars Limited podle přání šefdesignéra automobilky Jaguar.

Sportovně laděný sedan, jehož výroba probíhala v letech 1959 až 1967 se dočkal modernizace vzhledu i techniky. Karoserie s novými nárazníky po provedených úpravách o 30 mm nižší světlou výšku a stojí na 17-palcových drátěných kolech. Decentní proměnou prošel i interiér, v němž lze mimo jiné narazit i na moderní multimediální systém.

Pod kapotou je klasický řadový šestiválec XK, ale jeho objem byl zvětšen na 4,3 litru. Výkon této pohonné jednotky se pohybuje okolo 191 kW (260 k) a točivý moment má hodnotu 380 N.m při 5000 min-1. Tyto hodnoty míří na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Změny byly provedeny i na podvozku, kde jsou nové stavitelné tlumiče a výkonnější brzdy.

Jaguar Mk. I až X - Velké ostrovní kočky

Mark 2 by Callum byl po svém představení velmi vřele přijat veřejností a do společnosti Classic Motor Cars Limited mířila řada dotazů ohledně výroby dalších exemplářů. Jejich vznik byl potvrzen již v září loňského roku.

CMC postaví omezenou sérii Callumova Jaguaru Mark 2

Nyní společnost Classic Motor Cars Limited potvrdila, že pracuje na druhém voze Mark 2 by Callum a celkem hodlá postavit dvanáct takto upravených Jaguarů. V pořadí druhý exemplář se od toho prvního bude odlišovat řadou detailů, z nichž ten nejzásadnější představuje volant na levé straně, protože tento vůz s největší pravděpodobností zamíří za klientem ze Spojených států amerických.

Nick Goldthorp, generální ředitel CMC, k zakázkové výrobě Mark 2 by Callum uvedl, že žádné dva vozy nebudou stejné. Odlišovat se mají drobnými detaily, odstíny laku karoserie i čalounění, použitými motory i převodovkami a samozřejmě i výbavou zvyšující komfort v interiéru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Mrakoplas
16. 2. 2015 18:00
Re: Paráda
To jim je jedno pro koho jsi si to nechal upravit. Stejně ti budou chtít uříznout hlavu. :-)
Avatar - euro89
15. 2. 2015 22:45
Re: Paráda
Jenže já bych si to auto nechal upravit pro sebe a ne kvůli názoru ostatních. Líbilo by se mi mít podobně upravenou Flaminii, ale určitě bych zvolil k podobné úpravě sedan nebo coupe od Pininfarini, kterých je dost a ne např. Zagato nebo Touring, které jsou mnohem vzácnější. ;-)
Avatar - Mrakoplas
15. 2. 2015 17:00
Re: Paráda
Jenže radikální veteránisté by ti za to pořád chtěli uříznout hlavu. ;-)

Podle mě to kazí kola. Užší s vyšším profilem by tomu slušela víc.
Avatar - classic
15. 2. 2015 10:51
...
nádherný design!
Avatar - euro89
15. 2. 2015 09:44
Paráda
Loni jsem na Retro Classic viděl na živo podobně upravený Mercedes - Benz. Mít na to finance, také bych si na denní ježdění raději nechal podobně zmodernizovat nějakou klasiku, než kupovat to, co produkují automobilky dnes. Nová auta jsou pro mě nezajímavá, starými v původním stavu je ale škoda denně jezdit. Tohle je ideální varianta. :yes: