Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a Hyundai i30 se základním motorem 1.5 DPI: Auto, o které jste si hodně psali!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 23. 8. 2021 • 22:03
39
101
Zobrazit náhledy (39)
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT Hyundai i30 SW 1.5 CVVT

Technický specialista Světa motorů má pro vás další videonálož. Tentokrát se v obsáhlém díle zaměří na kombík Hyundai i30 se základní motorizací.

Potkat v dnešní éře turbomotorů a elektrifikovaných pohonných jednotek poctivou atmosféru, to není jen tak. Čest všem výjimkám, na jejichž sečtení vám však pomalu stačí prsty jedné ruky. Pro své atmosférické agregáty je dobře známa třeba Mazda, ale věděli jste, že je nabízí také Hyundai? Coby motorový základ si našel cestičku rovnou do populárního modelu i30.

Jedná se o motor 1.5 DPI, někdy též označovaný 1.5 CVVT, tedy nepřeplňovanou patnáctistovku s proměnným časováním ventilů a dvěma vstřikovači pro každý válec, kdy každý sací kanál v hlavě má svůj vstřikovač. V „í-třicítce“ jednotka disponuje maximálním výkonem 81 kW (110 k) a pojí se výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. A právě o tuto techniku jste si do schránky oblíbeného technického experta tak moc psali.

Čím vším Martina Vaculíka zaujal tento agregát natolik, že se o něm rozhodl natočit takřka půlhodinové video? To už se dozvíte v materiálu přiloženém výše. Závěrem si ještě dovolíme připomenout, abyste nezapomněli sledovat náš instagramový profil @auto.cz. Třeba právě tam můžete Martinovi posílat náměty a dotazy do další videotvorby.

Související články

Témata
12. 9. 2021 12:19
hluk
niektoré príspevky pripominajú vykvet intelignecie - vraj nevadí hluk , ked sa vlastne rychlejšie jazdiť neda..... za mna moja skusenosť:
kupil som fungl novú Kia ceed sw 2019 - surodenec i 30, a auto išlo po mesiaci na inzerať , ked mi povedali že oni s tou hlučnostou celého auta vlastne nič nevedia urobiť- citujem: "je to na *** urobené auto, čo od toho čakate....proste KIA....." a to som nenapísal to presné slovo , aké mi povedal technik. trvalo to síce 1/2 roka , ale som neskutočne rad , že som sa toho "akože" auta zbavil...... :yes:
neskutočný hluk od kolies prenasaný cez karosériu do interiéru, kupené najtichšie pneu, nebadatelné zlepšenie, znami oblepil protihlukovými materiálmi cely kufor, dvere, namontoval dalšie podblatníky, atd....nič.
Peugeot , Renault, Dacia!!!! VW group netreba ani spominať...., všetko na dialnici o vela tichšie- tiche autá - proste tu izoláciu tam majú......
ako tu bolo napísané , kto jazdil s normalnymi autami a skusil Kia/Hyundai, tak už znova taky omyl neurobí...., teda za svoje peniaze.
spominam len hluk - ostatné neriešitelné problémy čo tam ešte boli, tu rozoberať nechcem..., lebo mi to príde ako samoubližovanie.... :-)
30. 8. 2021 21:22
Ještě k hlučnosti
Mám tohle auto déle jak půl roku, najeto zatím necelých 7.000 km. S tou hlučností mi to nepřijde tak dramatické. A zrovna při 130 km/h na dálnici už vůbec ne. Motor o sobě dává vědět při prudké akceleraci, což při rychlé dálniční jízdě už moc nehrozí. Paradoxně se tak spíš ozve při nižších rychlostních stupních u rozjezdů z křižovatek apod. Není to ale v tom smyslu, že by to trhalo uši, spíš jde o to, že jinak je ten motor až extrémně tichý (na volnoběh a při jízdě bez akcelerace ho opravdu skoro neslyšíte), tak vás při té akceleraci občas trochu překvapí. Tichý je navíc i podvozek, tak je to pak slyšet o to víc.
Pokud je ale pravda, že je to tak trochu zbytečné a výsledek by mohl být při troše snahy pánů konstruktérů ještě lepší, pak je to veliká škoda.
30. 8. 2021 13:53
Re: 3 km
Pokud jsou ty 3 km v jednom směru, tak mi to vychází 1500 km za rok. Za 20 let je to 30 tisíc. Fixní náklady tedy 15 Kč/km, benzín max 3 Kč/km, servis 5 Kč/km. Celkem tedy 23 Kč/km. Cesta do práce 69 Kč. Nebylo by lepší elektrokolo? Teoreticky by se ty 3km zvládly v podpadcích a sukni :D
30. 8. 2021 09:01
škoda, že ho nedali do Kony...
bola by to vychytávka :-)
29. 8. 2021 15:50
podtáčení
auto ok, video ok, ale když vidím jak to auto trápí na 1000 otáček a jestě si lebedí že chudák motor neprotestuje tak no comment, starý škodovky se moc pěkně odvděčily zvukem ventilů, škoda že ten motor nemá dlouhou nohu.......
jinak jsme taky ze straý školy, a fíčury typu automatické stírání a tlačítko namísto startu mi zatím do auta nesmí, oboje už mě vypeklo a díky nechci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud