Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík testuje Ladu Niva 2020: Mnoho novinek, hlavní nevýhoda zůstala

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 6. 11. 2020 • 21:33
61
46
Zobrazit náhledy (61)
Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020 Lada Niva 2020

Martin Vaculík se projel do Brna, aby si k testu dovezl Ladu 2131 v modernizovaném provedení. S vozem najel přes 1600 km. Jaké jsou jeho dojmy?

Klasickou Ladu 2121 Niva vyráběnou od roku 1976 dobře znáte. Ve své době šlo o objektivně velmi moderní konstrukci, která kombinovala lehkou samonosnou karosérii a snadné ovládání s terénními dovednostmi rámových offroadů.

V roce 1995 přibylo ke standardní třídveřové verzi s kratičkým rozvorem náprav 2200 mm o celých 500 mm prodloužené provedení 2131. Ani jednomu z nich by se již nemělo říkat Niva, protože toto slavné jméno si výrobce nechal pro oblého nástupce 2123 vyvinutého původně ve spolupráci s automobilkou Chevrolet a vyráběného od roku 2002. Hranatému původnímu klasikovi ale nikdo jinak neřekne.

V roce 2015 přišla emisní norma Euro 6 a automobilce VAZ se při malých prodejních počtech přestalo vyplácet pro ni své modely homologovat, a tak se oficiálně stáhla z Evropy. Její vozy zde však jde koupit z individuálního dovozu, a to například u brněnského prodejce Cano Car (léta zde prodávají Suzuki).

Hranatou původní "Nivu" se automobilka nechystá přestat vyrábět, protože je o ní stále zájem, a to nejen na domácím trhu. Pro letošek se tak do rustikálních tvarů nastěhoval zcela nový interiér a přišla i další vylepšení. Ale o tom už více v našem dnešním videu.

Související články

Témata
6. 12. 2020 21:36
Re: bitumen?
Nacapat spodok vyjazdenym olejom co to da a ist sa povozit po prasnej polnej ceste... 4ever...
10. 11. 2020 07:46
Re: Super cena!
Soudruzi nie, to dovozca/predajca. V Rusku začína Niva v prepočte niečo pod 200 tis. Kč
10. 11. 2020 07:36
Re: Za 390 není co řešit?
Za 390 je drahá, ale nič také za podobnú cenu nekúpiš. A nie, lesákom často Duster nestačí. Voči Nive je to papierová škatuľka
10. 11. 2020 07:33
Re: bitumen?
Čo tak strčiť celé auto do igelitového vreca a zataviť?
9. 11. 2020 11:14
Žigulík
Lada je fajn.Inu asi bych si ji koupil,teda dle potřeb.Ikdyž je pan Vaculik nejlepší a absolutně jediný zapalenecký autař,co dokáže hovořit mechanickou řečí,nemohu souhlasit se spotřebou.Ta je inu vysoká a to moc.Jezdíval jsem s quattrem 1650kq,pancerny 5tival,namotáno 600tis,stálá 4kola bez nesmyslů a uchyláren dnešní vanilkové doby pro neřidiče a dlohodobou jsem mival 5.7l při dlouhodobém průměru cca44km/h včetně dálnic...Tdi a Lada to by bylo perfektní skloubení..Jasně že konstrukcí pouze od Piecha.. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud