Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marussia B1: Kusová výroba se rozjíždí

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Marussia B1 byla představena jako nefunkční maketa v prosinci 2008. Po roce a půl existuje již několik kusů a produkce se pomalu rozbíhá.

Za projektem stojí Nikolaj Fomenko a Jefim Ostrovskij. Ti jej poprvé prezentovali 16. prosince 2008 v moskevské galerii Novyj manež. Loňský autosalon IAA ve Frankfurtu viděl snad již funkční prototyp. Automobil bylo tehdy možné dokonce předem objednat za zhruba 100.000 eur (v současnosti tato suma odpovídá 2,59 milionům Kč).

Marussia B1 se letos objevila také na prestižní akci Top Marques Monaco, která se konala koncem dubna. Motory vznikly ve spolupráci s britským Cosworthem a jedná se o dvojici zážehových vidlicových šestiválců. Ruská raketa může mít uprostřed umístěný přeplňovaný agregát s objemem 2793 cm3, výkonem 265 kW (360 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 440 Nm ve 4000 min-1. Další volbou je atmosférická jednotka s objemem 3498 cm3. Oficiální údaje výrobce hovoří v tomto případě o 221 kW (300 k) a 330 Nm ve 3600 min-1, otáčky u největšího výkonu bohužel chybí.

Tyto tabulkové hodnoty jsou přenášeny na zadní kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky, která pochází z velkosériové produkce aliance Renault-Nissan. Podvozek je vyroben z hliníku a je poloskořepinové konstrukce. Vpředu i vzadu najdeme nezávislé zavěšení pomocí suvných vzpěr (tzv. pushrod), ramena tedy mají tvar písmene A. Brzdy jsou kotoučové s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými třmeny. ABS a ESP jsou samozřejmostí.

Marussia B1 je 4635 mm dlouhá, 2000 mm široká a pouhých 1100 mm vysoká. V technických specifikacích lze nalézt ještě jeden rozměr: 2680 mm. Není ovšem jasné, o jaký se konkrétně jedná. Například rozvor náprav by byl vzhledem k celkové délce i proporcím vozu příliš krátký. Dveře se otevírají pomocí elektromotorků směrem vpřed vzhůru. Interiéru dominuje trojice displejů před řidičem, uprostřed a vpravo u spolujezdce. Poslední slouží k zobrazování informací ze zadní kamery.

Supersport váží jen 1.100 kg, takže mu stačí motory s relativně malými objemy. Jezdí na dvacetipalcových kolech s centrálními maticemi, které jsou obuty do pneumatik Pirelli PZero Rosso rozměrů 245/35, respektive 285/35. Z 0 na 100 km/h zrychluje verze s 3,5litrovým motorem za 5 s, menší přeplňovaný šestiválec umožní dosáhnout stejné mety za 3,5 s. U obou je udávána největší rychlost přes 250 km/h. Spotřeba paliva je odhadována na 10 l/100 km, ale pochopitelně nikoli při využití veškerého potenciálu. Nádrž pojme 80 litrů běžného benzinu s 95 oktany.

Sériová, či spíše kusová výroba se rozběhla v květnu 2010. Za kolik je exot z velké a mocné Rusi ke koupi? Marussia B1 V6 2,8 Turbo stojí 119.000 eur, tedy necelých 3,1 milionu Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Ghostyx
11. 6. 2010 00:04
Marussia
Docela povedene na prvni pocin... :yes: Ale staci vyjet za Moskvu na delsi vylet po tech jejich silnicich a razem bude po Marussii... :-) :-!
10. 6. 2010 13:13
prekvapeni
sice to neni asi zadnej hi-tech, ale i tak rozhodne pozoruhodny pocin. Interier sice za exterierem dost zaostava pravda, ale to zas tak nevadi. Veskerou pozornost na sebe strhne stejne exterier. Karoserie je velmi soucasna a vyrazna a ackoli mnozi namitnou, ze se v ni odrazi inspirace Zondou, rekl bych ze je originalni! Zonde se blizi maximalne stavbou a proporcemi, ostatni je svebytne, propracovane a hlavne tvarove ciste - "nepreplacane" coz u Rusu pravidlem zatim rozhodne nebylo. Dvoubarevne lakovani je taky trefa do cerneho. :yes:
Avatar - masO
10. 6. 2010 09:50
Re: Ma Russia Nigga! B1 + B2 fotos
:yes: tak tak :-)
10. 6. 2010 09:38
...
Fantázia :-! :yes: :yes:
Avatar - masO
10. 6. 2010 08:32
Re: Ma Russia Nigga! B1 + B2 fotos
Sympatictejsi je mi B1 nez B2, sice pripomina Zondu mozna az moc, ale fakt se mi libi, ta B2ka se mi tak nepozdava - nejlepci je v ty khaki metalize. Celkove kazdopadne super! Oproti tomu spanelakovi co tady je, je to jak nebe a dudy ;-) :yes: