Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranSport: evoluce granturisma

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Maserati přiveze do Ženevy další kupé, které má sportovnější charakter než Coupé a Spyder, což je vidět nejen na autě samotném, ale i v jeho názvu.

Přepracovaná aerodynamika, dest koní navíc, vyladěný podvozek a ještě rychlejší řazení převodovky Cambiocorsa. Maserati chce ze svého kupé chce získat maximum.

Aerodynamický kompromis mezi dostatečným přítlakem a malým odporem vzduchu se snažili u Maserati vylepšit pečlivou prací v aerodynamickém tunelu. Pomohly nové nárazníky a prahy, snížení světlé výšky o 10 mm a nenápadný spojler. Výsledkem je na tuto kategorii vozů, dobrý koeficient odporu vzduchu cx=0,33.

Osmiválcový atmosferický motor 4244 cm3 s proměnným časováním ventilů může zareagovat ostřeji po stisknutí tlačítka „Sport“ na přístrojové desce. Výkon je proti Coupé zvýšen na 294 kW.

Maserati GranSport bude dodáváno výhradně se šestistupňovou elektrohydraulicky řazenou převodovkou Cambiocorsa. Dosavadní režimy řazení (Normal, Sport, Automatic a Low Grip) byly přepracovány (nový software) a tak GranSport řadí (nebo řádí?) o 35% rychleji. Kilometr s pevným startem je otázkou 23 sekund. Maximální rychlost činí 290 km/h.

Hnací ústrojí v uspořádání transaxle (motor vpředu, převodovka, rozvodovka, direfenciál vzadu) zůstalo zachováno. Na přání jsou dodávány tlumiče s režimem Skyhook. Automobil bude dodáván s 19palcovými koly na pneumatikách o rozměru 235/35 vpředu a 265/30 vzadu. Za koly se ukrývají kotouče brzd Brembo o průměru 330/310 mm (vpředu/vzadu).

Ondřej Láník
Diskuze (5)