Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte V8: S biturbem pojede až 307 km/h

17. 1. 2013 • 18:41
52
16
Zobrazit náhledy (52)
Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte Maserati Quattroporte
I k Maserati dorazily nejnovější trendy. Šestá generace Quattroporte je větší, přitom ale lehčí a osazená menšími motory. A také je nejrychlejším Maserati všech dob.

Je to už téměř deset let, co se světu ukázalo poslední a zatím prodejně nejúspěšnější Maserati Quattroporte. Tradiční sportovně-luxusní limuzína se nyní dočkala odhalení nástupce. Nová generace vznikla pod vedením designéra Lorenza Ramaciottiho, který dříve pracoval pro studio Pininfarina, dnes patří do Centro Stile Fiat.

Nové Quattroporte se výrazně natáhlo, s délkou 5262 mm překonává předchůdce o 165 mm a patří k nejdelším sedanům vůbec. Společně s celou karoserií mírně narostl i rozvor z 3063 na 3171 mm. Výška se naopak nezměnila, zůstává na relativně vyšších 1481 mm. Klesla ovšem hmotnost, a to rovnou o metrák na 1900 kg.

Při uvedení na trh bude k dispozici motor tradiční konfigurace V8. Proti předchůdci se jeho objem zmenší ze 4,7 na 3,8 litru a v souladu s odkazem čtvrté generace dostane přeplňování dvojicí turbodmychadel. Výkon proto výrazně vzroste: 390 kW z něj dělá nejsilnější Quattroporte všech dob, maximum 710 N.m o 200 N.m překonává dosud používaný atmosférický motor.

Maximální rychlost 307 km/h je nejvyšší ve firemní historii, dokonce překonává polozávodní kupé GranTurismo MC Stradale. Čestnou výjimku samozřejmě představuje homologační série supersportu MC12, který „umí“ až 330 km/h. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy se vyrovná konkurenčnímu BMW 750i.

Maserati dále chystá přeplňovaný zážehový motor 3,0 V6. Agregát s parametry 301 kW a 550 N.m stačí k dosažení rychlosti 285 km/h. Pohánět může zadní kola, nebo v případě modelu Q4 všechna čtyři. U něj se rozdělení točivého momentu bude podle jízdního režimu pohybovat v rozmezí 0:100 po 50:50.

U všech motorů je standardem osmistupňová automatická převodovka ZF. Dříve kritizované sekvenční řazení, které příliš neladí s cestovním zaměřením Quattroporte, se tedy definitivně stává minulostí. Zato se chystá nasazení dieselového motoru, ve vzdálenější budoucnosti pak zřejmě i hybridního pohonu.

Maserati zatím zveřejnilo jen cenu osmiválcového Quattroporte, která činí 145 tisíc euro, tedy asi 3,7 milionu korun. Základní cena šestiválcového provedení by mohla klesnout pod hranici tří milionů korun.

Související články

Témata
18. 1. 2013 12:11
Re: bez výtek
Horší to bude s tím komplet potažením kůží (to jsem původně přehlédl). To budeš v neprémiových vodách hledat těžko (ale asi se něco najde, zase takový přehled nemám). A i v prémii to dostaneš až od určité úrovně. AR si nejsem jist, Volvo myslím používá barevné plasty. Stejně tak třeba Audi, komplet kůži (pokud pominu zakázkový interiér) má snad jen R8 a A8. BMW, nebo MB jsou na tom o něco lépe (vyšší střední, roadstery). Jaguar je na tom v tomhle ohledu dobře. Nebo třeba Cadillac, ale kůže mi to nějak extra kvalitní nepřišla.
18. 1. 2013 08:01
Re: bez výtek
mrknu,dík
17. 1. 2013 22:36
Re: bez výtek
Například Maserati, nebo Porsche. Z těch levnějších myslím Volvo (jejich nabídku nesleduji, ale takové možnosti mívalo, jestli se nepletu), nebo Alfa Romeo, když ještě měla slušnou modelovou paletu (Brera, 159, ...) - jak je na tom MiTo a Giulietta nevím. Najdeš i další. Někdy ta možnost je, ale nevypadá to pro některé detaily dobře. Chce to citlivou práci s plasty.
17. 1. 2013 22:24
Re: nove quattroporte
Jak se rika pokrok nezastavis, urcite bys dnes nechtel jezdit v takovych autech co se delala pred 15 lety. Podle toho jak pises urcite jsi nejezdil s nicim vetsim a vykonnejsim nebot by jsi nemohl napsat, ze se s tim neda jezdit po meste. Jezdim po meste s S500 a neni nejmensi problem s obratnosti a s velikosti. Pokud si nato zvyknes tak nemas problem. I ja jsem na zacatku potreboval parkovat tam kde byvala v obchodnich centrech alespon 2 mista volna vedle sebe.

Jsou to jen takove obecne kecy, ze velke auto nemuze byt rychle a hbite. Urcite to neni sportak, ale kdyz chce nekdo zavodit, vetsinou nema sanci... :). dokonce i motorky maji problem mi ujet v kopcich...

tak to byl muj postreh z dlouhodobeho pouzivani velkeho auta... a ne dohady... :-) :-)
17. 1. 2013 19:30
Re: 4-door pohoda....
On to už nemá bejt malej sporťáček, ale sportovní luxusní limuzína konkurující 7čce, A8, Sku, Panameře, případně A7, 6ce GranCoupé.

Na místo současný Quattroporte nastoupí Ghibli, kterej ještě neodhalili.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku