Maserati stěhuje výrobu ikonických modelů zpět do italské Modeny. Tady to kdysi všechno začalo
Výroba dvou ikonických modelů se přesouvá zpět do zmodernizované továrny v Modeně. Automobilka tím rovnou oslaví 100 let svého loga.
V letošním roce si automobilka Maserati připomíná stoleté výročí od prezentace svého loga, přičemž tento milník spojila s další významnou událostí. V závěrečných měsících se výroba modelů GranTurismo a GranCabrio přesune zpět na Viale Ciro Menotti v Modeně.
Zdejší továrna v roce 2019 oslavila 80 let od svého otevření v září 1939. Právě sem se rodina Orsi přesunula z Bologne, protože v Modeně byly situovány i ostatní její podniky. Automobilku zakoupila od bratrů Maserati 1. května 1937. Bratři zůstali nadále součástí týmu, kde dohlíželi na vývoj závodních vozů, zatímco Adolfo Orsi si vzal na starost obchodní záležitosti. Továrna otevřela své brány symbolicky 1. ledna 1940.
V roce 1947 opustili bratři fabriku a ve stejném roce zde byl vyroben první silniční model A6. Na tehdejší vrchol si továrna sáhla v roce 1968, kdy zvládla vyrobit 800 vozů za rok. S modely Ghibli, Mexico, Mistral, Quattroporte a Sebring patřilo značce 43 % italského trhu v segmentu vozů s objemem motoru nad 3,5 litru.
S rokem 1993 připadla automobilka Fiatu a majitele změnila znovu v září 1997, kdy se stala dceřinou společností Ferrari. Následně prošly výrobní závody modernizací, z nichž profitovaly modely 3200 GT a Spyder, které pomohly značce obnovit prodeje na americkém trhu. Autonomii si Maserati vydobylo v roce 2005, přičemž v letech 2007 a 2009 přišly na trh právě modely GranTurismo a GranCabrio. Druhá generace ovšem sjížděla od roku 2023 z výrobních linek v Turíně. Nyní se oba vracejí do opět modernizované Modeny.
Tady se budou kompletovat po boku sportovních modelů MC20, MC20 Cielo a ostré verze GT2, jejíž soutěžní provedení vrátilo „trojzubec“ na závodní dráhu. Tyto vozy vzájemně spojuje třílitrový vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který v nejvyšší specifikaci GT2 produkuje výkon 470 kW, což z lehkého supersportu činí nejvýkonnější silniční vůz značky. Není divu, vždyť při konstrukci bylo použito know-how z formule 1. Čas oslavit tento model přijde pravděpodobně příští rok, kdy si připomeneme 100 let od vstupu Maserati do závodního světa.
Motory Nettuno se také vyrábí v Modeně a stejně tak tu má zázemí i vývojové a testovací středisko a centrum zakázkových úprav Officine Fuoriserie Maserati,.

Zdroj: Maserati