Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati už vyvíjí techniku pro svůj první elektromobil. Překvapivě to nebude Alfieri

David Bureš
Diskuze (10)

Dosud se očekávalo, že prvním elektrickým Maserati bude sériová verze konceptu Alfieri. Nakonec ale tomu bude jinak.

Maserati je jednou z mnoha automobilek, které do budoucna chtějí vsadit na elektrický pohon. V rámci skupiny FCA má být dokonce velkým propagátorem elektrifikace, když má nabídnout hned několik elektromobilů a plug-in hybridů. Techniku pro své elektrovozy už čile vyvíjí, však je nejvyšší čas. První elektrické Maserati má dorazit v roce 2021.

Italský výrobce s trojzubcem ve znaku však při představení prací na elektrickém ústrojí překvapil. Oznámil, že první plně elektrický automobil z jeho dílny bude nové GranTurismo a GranCabrio, tedy nástupci dnešních sportovních vozů značky, kteří podle zveřejněného videa dorazí v příštím roce.

Dosud se přitom předpokládalo, že prvním elektrickým Maserati bude sériová verze konceptu Alfieri, která má být představena již v květnu 2020. Automobilka před rokem oznámila, že první předprodukční exempláře tohoto zcela nového sportovního modelu vyjedou z bran závodu během prvního pololetí roku 2020. Z dřívějších vyjádření pak vyplývalo, že sériové Alfieri použije novou hliníkovou platformu a elektrické ústrojí, čítající hned tři elektromotory pro zajištění pohonu všech kol.

Nakonec se ale zdá, že tomu bude trochu jinak. Zatímco GranTurismo a GranCabrio by měly být čistě elektrickými modely, Alfieri by mělo nejprve dorazit jako plug-in hybrid a jako elektromobil až později. Ostatně Maserati už dříve odhalilo testovací mulu, v níž testuje blíže nespecifikované nové pohonné jednotky, které podle všeho budou užity právě v sériovém Alfieri.

Nechme se tak překvapit, jak to všechno bude, budoucí plány Maserati totiž klidně může ovlivnit připravovaná fúze koncernu Fiat Chrysler Automobiles se Skupinou PSA. Firma každopádně prozatím oznamuje, že chystané elektrické ústrojí je z její vlastní dílny, vyvíjí ho v „inovační laboratoři“ v domovské Modeně. O výrobu elektrického GranTurisma a GranCabria se pak postará závod v Turíně.

Maserati každopádně letos čekají velké změny, související právě s elektrifikací. Loni značka oznámila, že v roce 2020 začne vyrábět hybridní provedení sedanu Ghibli. V letošním roce navíc začne v závodě Cassino vznikat nová výrobní linka pro zcela nové SUV, jehož první předprodukční exempláře mají z bran továrny vyjet v roce 2021. Vedle toho se očekává také modernizace Levante a Quattroporte.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - beibej
26. 1. 2020 16:43
Re: Zvuk a kuze
podle posledních zpráv 99% kupců nekupuje Maserati. :-[]
25. 1. 2020 08:42
Re: Kdo si koupí Maserati bez zvuku?!
dokud je Maserati se zvukem, je zbytečné se durdit. v Maserati jezdí jenom pózéři, koukejte, já na to mám:)
25. 1. 2020 08:41
Re: Zvuk a kuze
podle posledních zpráv 99% kupců zvuk automobilu nezajímá...
25. 1. 2020 07:47
Kdo si koupí Maserati bez zvuku?!
Elektrická ekoteroristická absurdita si brzy vybere další daň! :-( :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2020 06:50
obecne
u maserati alfe alebo fiatu je nakoniec vzdy vsetko nejak inak ako planuju... a potom sa cuduju ze krachuju..