Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati chystá expanzi. Co připravuje pro následující léta?

David Bureš
Diskuze (18)

Do roku 2023 chce Maserati představit 10 novinek. Vedle modernizace stávajících aut půjde také o zcela nové modely v nabídce.

Maserati nezažívá zrovna šťastné období. Snaha vedení FCA udělat ze značky italské Porsche nevyšla, místo expanze musela automobilka přerušovat výrobu kvůli nízkému zájmu zákazníků. Na dosažení 75.000 prodaných aut za rok nikdy nedošlo, maximem bylo 48.700 prodaných vozů v roce 2017, od té doby prodeje jen klesají. Nyní je tu ale nová strategie, počítající na jednu stranu s exkluzivitou, na druhou stranu však s ještě větším objemem prodejů. Co je součástí budoucích plánů značky?

Jsou poměrně radikální, protože do roku 2022 se počítá s kompletní obměnou stávajícího portfolia. Mezi lety 2020 a 2023 pak chce Maserati představit hned 10 novinek, vedle modernizovaných verzí stávajících modelů také zcela nové vozy, dosud nenabízené. Výsledkem toho bude, že v následujících letech Maserati představí něco nového každé čtyři až šest měsíců, což prý povede k dosažení hranice 100.000 prodaných aut v roce 2022.

Důležitý bude v tomto směru hlavně rok 2020, kdy automobilka hodlá modernizovat sedany Ghibli a Quattroporte, stejně jako SUV Levante. K tomu navíc přidá také nový sporťák Alfieri, který se spolehne na výhradně elektrický pohon.

Automobilka již oznámila, že vůz vycházející ze stejnojmenného konceptu z roku 2014 se začne v příštím roce vyrábět v továrně v Modeně. První předprodukční exempláře mají být hotovy během prvního pololetí příštího roku, po kupé má podle dřívějších zpráv dorazit také kabriolet.

Poslední zprávy pak naznačují, že elektřinou poháněný sporťák Alfieri nenahradí dnešní dvojici GranTurismo/GranCabrio, jak se dosud předpokládalo. Tyhle vozy se totiž mají podle nejnovějších zpráv dočkat přímých nástupců, kupé v roce 2021, kabriolet o rok později.

Rok 2021 bude vedle nástupce GranTurisma také ve znamení zcela nového SUV segmentu D, stojícího v nabídce pod Levante. Konkrétně Levante má být mezigeneračně nahrazeno v roce 2023, do té doby se máme dočkat i nové generace Quattroporte.

S příchodem novinek se máme dočkat také rozšíření nabídky o plug-in hybridní modely, o jejichž příchodu Maserati mluví už několik let – jejich příchod v roce 2017 však nějak nevyšel. Do roku 2022 se v rámci nabídky počítá hned s osmi plug-in hybridními verzemi a čtyřmi čistě elektrickými. Elektronické pomocníky pak Maserati využije od BMW.

Splnění cílů má na starosti staronový šéf značky Harald Wester, který se na tuto pozici vrátil v druhé polovině loňského roku 2018. Pomůže mu k tomu nový manažerský tým, jehož součástí je mimo jiné nový provozní ředitel Davide Grasso, marketingový expert, který k Maserati přišel od oděvní firmy Nike.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

9. 8. 2019 10:47
Re: Mase je momentálně jaksi v kelu....
máš pravdu, musia ponuknuť nové veci

Německý automobilový koncern Daimler vykázal ve druhém čtvrtletí čistou ztrátu 1,2 miliardy eur (30,7 miliardy Kč) po zisku 1,8 miliardy eur před rokem.

tiež sem tam majú stratu
Avatar - Dinar
9. 8. 2019 07:34
Re: Zprávy z Maserati
Před deseti lety alfa pouštěla do světa zprávy o tom, jak nastane modelová ofenzíva, jak během dvou let představí novou zadokolku atd., atp., každý rok podobná zpráva střídala tu předchozí... a nic. Nakonec v portfoliu alfy zbyl jeden kompakt na konci generačního cyklu, když se konečně předvedli s guilií a následně stelviem. Jenže, a v tom je pointa mé původní poznámky, alfa za těch deset a více let stagnace a prázdných slibů ztratila reálně zákazníky i renomé, takže jakkoliv jsou aktuální giulia i stelvio výborná auta, budou ve srovnání s D3 už jen paběrkovat.
Podobně může dopadnout i mase, ty zprávy o modelové ofenzívě, hm, zatím předvedli jen ústup z pozic, akt. quattroporte ztratilo auru supersportu se čtyřmi dveřmi, je to jen další limo, ghibli je dobré jen v některých verzích, levante je propadák. Přitom s těmi modely chtěli jít přes prodeje 50tis. aut ročně. Místo zpráv o vylepšeních facelifty, nových motorech, infotainmentech atp., je tu taková alfí zpráva o tom, že bude modelová ofenziva. Trochu rozpaky, no...

A k tvému srovnání průměrné marže na prodaném voze, tahat mezi konfekci ferrari je nesmysl, proti automobilkám je ferrari taková větší garáž, takže její marže na autě musí být logicky o řád jinde. Ale mase je na tom s marží na autě stejně jako D3 (3,5 tis. EUR/ks), tedy o řád jinde než ferrari, přitom její prodeje jsou o dva řády nižší než prodeje D3, takže určitě na tom není lépe než premiové značky.
Avatar - Jaros71
8. 8. 2019 23:30
Re: Mase je momentálně jaksi v kelu....
Hlavně plány na ty elektroauta....to nikdo nechce a chtít nebude !!
8. 8. 2019 20:58
Re: Mase je momentálně jaksi v kelu....
.... Teslu bych vůbec neřešil, to je hobby-projekt, s automobilkou to nemá nic společného ;-) Mase se chvilku dařilo, protože Ghibli a Levante se chviličku dobře prodávaly a hezky se to sešlo.... Bohužel Ghibli těžce stárne a Levante po první vlně prodejů z trhu úplně sublimuje.... a zásadní problém je že tyhle auta musí ještě nějaký rok v showroomech vydržet, ty náhrady jen tak nepřijdou.... :-(
8. 8. 2019 19:15
Re: Mase je momentálně jaksi v kelu....
načka Maserati má za sebou nejúspěšnější rok ve své dlouhé historii. Společnost, jejíž počátky sahají až do roku 1914, přidala k rekordním výsledkům posledních let další vynikající výsledek. V roce 2017 dodala zákazníkům 51 500 vozů. To ve srovnání s rokem 2016 (42 100) představuje nárůst odbytu o vynikajících 22 %. Stejného nárůstu dosáhla značka i v České republice.
toto bolo predtým
teraz 2 štvrťroky menšie tržby
ale FCA sa darí ako celku
zober si teslu, tá valí jeden rok za druhým stratu
maserati má stratu polrok po úspešných rokoch
tesla prerobí na aute 11,000/dolárov ?,€?/
dokonca aj mercedes mal niektorý štvrťrok stratu,
podstatné je, čo bude dalej