Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Alfieri
Maserati Alfieri
Maserati Alfieri
Maserati Alfieri
14
Fotogalerie

Maserati chystá expanzi. Co připravuje pro následující léta?

Do roku 2023 chce Maserati představit 10 novinek. Vedle modernizace stávajících aut půjde také o zcela nové modely v nabídce.

Maserati nezažívá zrovna šťastné období. Snaha vedení FCA udělat ze značky italské Porsche nevyšla, místo expanze musela automobilka přerušovat výrobu kvůli nízkému zájmu zákazníků. Na dosažení 75.000 prodaných aut za rok nikdy nedošlo, maximem bylo 48.700 prodaných vozů v roce 2017, od té doby prodeje jen klesají. Nyní je tu ale nová strategie, počítající na jednu stranu s exkluzivitou, na druhou stranu však s ještě větším objemem prodejů. Co je součástí budoucích plánů značky?

 

Jsou poměrně radikální, protože do roku 2022 se počítá s kompletní obměnou stávajícího portfolia. Mezi lety 2020 a 2023 pak chce Maserati představit hned 10 novinek, vedle modernizovaných verzí stávajících modelů také zcela nové vozy, dosud nenabízené. Výsledkem toho bude, že v následujících letech Maserati představí něco nového každé čtyři až šest měsíců, což prý povede k dosažení hranice 100.000 prodaných aut v roce 2022.

Důležitý bude v tomto směru hlavně rok 2020, kdy automobilka hodlá modernizovat sedany Ghibli a Quattroporte, stejně jako SUV Levante. K tomu navíc přidá také nový sporťák Alfieri, který se spolehne na výhradně elektrický pohon.

 

Automobilka již oznámila, že vůz vycházející ze stejnojmenného konceptu z roku 2014 se začne v příštím roce vyrábět v továrně v Modeně. První předprodukční exempláře mají být hotovy během prvního pololetí příštího roku, po kupé má podle dřívějších zpráv dorazit také kabriolet.

 

Poslední zprávy pak naznačují, že elektřinou poháněný sporťák Alfieri nenahradí dnešní dvojici GranTurismo/GranCabrio, jak se dosud předpokládalo. Tyhle vozy se totiž mají podle nejnovějších zpráv dočkat přímých nástupců, kupé v roce 2021, kabriolet o rok později.

 

Rok 2021 bude vedle nástupce GranTurisma také ve znamení zcela nového SUV segmentu D, stojícího v nabídce pod Levante. Konkrétně Levante má být mezigeneračně nahrazeno v roce 2023, do té doby se máme dočkat i nové generace Quattroporte.

 

S příchodem novinek se máme dočkat také rozšíření nabídky o plug-in hybridní modely, o jejichž příchodu Maserati mluví už několik let – jejich příchod v roce 2017 však nějak nevyšel. Do roku 2022 se v rámci nabídky počítá hned s osmi plug-in hybridními verzemi a čtyřmi čistě elektrickými. Elektronické pomocníky pak Maserati využije od BMW.

Splnění cílů má na starosti staronový šéf značky Harald Wester, který se na tuto pozici vrátil v druhé polovině loňského roku 2018. Pomůže mu k tomu nový manažerský tým, jehož součástí je mimo jiné nový provozní ředitel Davide Grasso, marketingový expert, který k Maserati přišel od oděvní firmy Nike.