Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati odhaluje nové budoucí plány. Výroba zůstane výhradně v Itálii a počítá se s elektrifikací

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 9. 2019
26
Zobrazit náhledy (26)
Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri

Maserati v souladu s investičním programem koncernu Fiat Chrysler Automobiles pro Itálii odhaluje svůj inovační plán pro výrobu, elektrifikaci a autonomní systémy řízení.

Maserati poodhalilo plány na rozšíření své nabídky a výraznou elektrifikaci svých modelů spolu s výraznější automatizací jejich řízení již v letních měsících letošního roku. Nyní automobilka s trojzubcem ve znaku tyto plány upřesňuje v souvislosti s investičním programem koncernu Fiat Chrysler Automobiles pro Itálii ve výši pěti miliard eur.

Výroba všech nových modelů značky Maserati má probíhat na 100 % v Itálii. Velká pozornost bude věnována elektrifikaci novinek od hybridních až po čistě elektrické pohonné systémy. Důležitým krokem pro blízkou budoucnost značky je zvyšování automatizace řízení vozů, na němž Maserati spolupracuje s BMW.

Elektrifikaci pohonu svých automobilů hodlá Maserati zahájit prostřednictvím modelové řady Ghibli. V roce 2020 má být uveden její zástupce s plug-in hybridním pohonným systémem, jehož výroba má probíhat v Turíně.

První zcela nový model a zároveň první sériově vyráběný elektromobil značky Maserati má představovat netrpělivě očekáváný sportovní vůz, jehož design má vycházet z konceptu Alfieri z roku 2014. Tento model má vedle čistě elektrického pohonu nabízet i plug-in hybridní a mild-hybridní verze.

Výrobu nového sportovního modelu zajistí závod v Modeně, v němž má probíhat důkladná modernizace zaměřená právě na produkci vozů s elektrifikovaným pohonem. Maserati aktuálně nezmiňuje rok, v němž se této novinky dočkáme, ale podle starších zpráv je očekávána kolem roku 2020 a kromě kupé má být k dispozici i kabriolet.  

Další zcela nový model má představovat SUV segmentu D, stojící v nabídce pod Levante. Tento model se má stát významným nositelem nových technologií, jehož výrobu zajistí závod v Cassinu. Zde investuje Maserati 800 milionů eur do nové výrobní linky, kterou chce dokončit koncem prvního čtvrtletí roku 2020. První předsériové exempláře nového SUV pak mají být v provozu do roku 2021.

Maserati GranTurismo a GranCabrio podle oficiálních materiálů automobilky neodejdou ze scény bez nástupců, ale naopak se dočkají nové generace a stanou součástí masivního nástupu elektrifikace u své značky. Výroba těchto nových modelů má probíhat v Turíně, kam míří investice 800 milionů eur. Kupé se máme dočkat v roce 2021 a kabrioletu pak v roce následujícím.

Zároveň s vývojem a zaváděním výroby nových modelů se hodlá Maserati věnovat i svým stávajícím zástupců, což podle aktuálních informací znamená, že modely Levante, Ghibli a Quattroporte čekají průběžné modernizace a následně i generační výměna.

Maserati nakonec uvádí, že Modena má i nadále představovat její hlavní sídlo a nejnovější investice do zdejšího podniku představuje výstavba nové lakovny, v níž mají mít zákazníci možnost sledovat lakování svého budoucího vozu. Stále větší pozornost pak hodlá automobilka věnovat i možnostem individualizace svých vozů a za tímto účelem připravuje v Modeně nový workshop.

Zdroj: Maserati

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku