Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati: Vyzrazeny plány na další tři roky

Michal Fokt Michal Fokt 27. 12. 2012 • 01:34
12
17
Zobrazit náhledy (12)
Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati
Fiatu utekly tajné informace, týkající se modelové ofenzivy značky Maserati, která proběhne v následujících třech letech. Na konci roku 2016 tu budeme mít pět modelových řad.

Fiat to chce udělat zase. Ptáte se co? Opět má v plánu pokusit se prorazit i do vyšších segmentů trhu, kde lze prodat auta, jejich výroba nestojí nijak dramaticky více, než v případě Fiatu 500 nebo Punta, ale prodávají se za mnohem delší peníze. Dnes je ovšem situace jiná, než dříve, může totiž využít potenciálu značky Chrysler a tak by útok na vyšší automobilové třídy měl být snazší... a levnější. Navíc už mají Italové dost rozumu na to, aby do těchto kategorií vyslali vozy značek, které mají větší šanci se prosadit. Díky zainteresování Chrysleru se tak chystá (další) relaunch značky Alfa Romeo, která se má podívat i do vyšší střední třídy a jen tři roky nás také dělí od nové budoucnosti automobilky Maserati.

Jeden z nejdůležitějších kroků už byl učiněn - Maserati letos představilo luxusní sedan Quattroporte, jenž by měl být, na rozdíl od předchozích generací, skutečně plnohodnotným členem rodiny segmentu F, kde působí BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S, Audi A8 nebo Jaguar XJ. Začínat by měl někde kolem 80.000 euro a v závislosti na motorizaci a výbavě se dostane až nad 140.000 euro.

Tím Quattroporte, jaké jsme znali dosud, by se měl stát druhý sedan, pro něhož bylo potvrzeno označení Ghibli. Půjde o vůz segmentu E, tedy vyšší střední třídy a Maserati se o něj bude dělit s Alfou Romeo, což zlevní výrobu a vývoj. Ghibli bude možné koupit za cenu, pohybující se v intervalu 55.000-75.000 euro.

Nejdůležitější ale bude pro existenci značky pochopitelně luxusní SUV Levante, které by mělo mít lví podíl na tom, že Maserati v roce 2015 prodá poprvé v historii více než 50.000 vozů. Jeho ceny budou začínat na hranici 60.000 euro, bude ale možné pořídit jej i za dvojnásobek.

Krom automobilů, které mají značce zajistit životaschopnost, se ovšem pamatuje i na sportovní vozy. Modely stejného ražení, jako je současné GranTurismo a GranCabrio budeme na silnicích potkávat i nadále, navíc je doplní nejsportovnější novinka GranSport, odvozená pro změnu od Alfy Romeo 4C. Bude zacílená na Porsche 911 a zákazníky bude lákat mimo jiné i na základní cenu, která bude za hranicí 80.000 euro.

Jak budou jednotlivé modely přicházet na trh není z dostupných informací zcela zřejmé, jisté ovšem je, že v roce 2013 by kromě Quattroporte měl přijít i další model a je velmi pravděpodobné, že půjde o SUV Levante. Na rok 2014 je nachystána jedna novinka, v roce 2015 dvě a v sezoně 2016 přijde jeden nový kousek.

Související články

Témata
29. 12. 2012 02:09
Re: plany su pekna vec ale realita je realita
jj, adam a i10 jsou auta pro úplně jiné zákazníky, f500 nemohou konkurovat. Bravo je propadák, protože vypadá hnusně - amatéři od Fiatu se pokusili "rozvinout" design Punta od Giugiara, vyrobit jeho zvětšeninu a dopadlo to hrozně. Dlouhý přední převis, zadek jak ocumlaný bombón. Po předchozích Bravo/Brava se špičkovým designem to byla studená sprcha.
Punto stále není zastaralé, design je prostě nadčasový - ale Fiat ho nedokáže prodat. Korejci nám tlačí auta horem dolem, reklamy mají všude. Marně vzpomínám, kdy a jestli vůbec jsem kdekoliv viděl reklamu na Punto. Potom se nemůžeme divit, že Punto nikdo nezahrne do výběru při koupi auta a prodeje padají. Věřím v úspěch 500X, ta se podle toho co vím povedla mnohem víc než třeba Mokka. Snad ji Fiat začne prodávat dřív, než skončí móda SUV...
28. 12. 2012 09:09
Re: plany su pekna vec ale realita je realita
Zajímavý pohled :yes:
Avatar - Barrichello
27. 12. 2012 23:00
Re: S Chryslerem tomu dali v EU řádně na prd**
Je zajímavý že kdysi tenúspěch měli a zanček dodge, chrysler a jeep nebo předtím jeep a chrysler se rpodalov evropě kolem 30-40 tis ročně v dobách největší slávy.

A to ještě pár tisíc přidal šedý dovoz
Avatar - Barrichello
27. 12. 2012 22:58
Re: S Chryslerem tomu dali v EU řádně na prd**
amo: ovšem nikdo tak blbě jako Fiat, který tím značky chrysler a dodge v EU zabil a Lancii vůbec nepomohl,jen prodloužil agonii
Avatar - Barrichello
27. 12. 2012 22:57
Re: S Chryslerem tomu dali v EU řádně na prd**
Jeep je ejdináznačka kterou v EU pozvedli, ale zabili chrysler a Dodge.
2009: 12500 ks a 2011 4600 ks

Skoro 3násobný pokles, to je hodně,ale hodně smutné a to byl rok2009 slabý, v dobá největší slávy se prodalo přes 15 tis ks

Jediné smysluplnéřešení je značku Lanciizrušit, sami přiznávají že má úspěchy jen v Itálii

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku