Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Máte elektromobil? Po rakouských dálnicích můžete jezdit rychleji než ostatní

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
V mnoha evropských zemích se stát snaží přimět motoristy ke koupi elektromobilu nejrůznějšími výhodami. Jednu speciální nyní najdeme i v Rakousku.

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o cvičném navýšení maximální povolené rychlosti na vybraných úsecích rakouské dálnice. Zatímco doposud se tu mohlo jezdit 130 km/h, od prvního srpnového dne je povolená maximálka zvýšena o 10 km/h. Některé úseky dálnic se vyznačují i omezenou rychlostí od 22:00 do 6:00, kdy se tu smí jet jen 110 km/h.

A nyní alpská země přichází s dalším pravidlem, které tentokrát zvýhodňuje majitele elektrických aut. Dost možná už jste slyšeli o tzv. IG-L zónách, kde je rychlost snížena kvůli omezení emisní zátěže. Od loňského roku se prohřešky v těchto úsecích trestají ještě přísněji. Kromě pokuty za překročení rychlosti vám v Rakousku mohou napařit dalších dva tisíce eur za znečišťování životního prostředí. Celkem se bavíme o síti zhruba 440 kilometrů dálnic.

V těchto úsecích je rychlost omezena ze 130 na 100, případně 80 km/h. A právě tady, kde se spalovacím motorem můžete jet maximálně stovkou, bude moci řidič elektromobilu pokračovat rychlostí 130 km/h.

Rakouská vláda připomíná, že novinka v pravidlech se týká pouze elektromobilů, pro majitele hybridů či plug-in hybridů tak platí stejná pravidla jako pro řidiče aut se spalovacími motory.

Žádným tajemstvím není ani to, že Rakušané chtějí IG-L zóny postupně rozšiřovat. Podle tamní policie nejde jen o životní prostředí, ale i bezpečnost účastníků provozu. Od zavedení zón se prý nehodovost v daných úsecích snížila až o 50 %.

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
1. 11. 2018 07:19
Re: ***
Můžeš mi vysvětlit, proč ohrožuješ životy ostatních a ještě se tím chlubíš?
31. 10. 2018 15:48
Re: Dotace
Normální ruský troll ať už vědomě a možná o to hůř nevědomě. EU je druhá největší ekonomika světa a jsme její součástí. Je tu taková svoboda, že každý jednotlivec může prosazovat svoje názory a když najde dost příznivců může je prosazovat až na úrovni EU.ČR nemá lepší alternativu než je členství v EU. EU tu není hostem, my jsme evropani.
PS: Nevím proč by zrovna Rakousko se svým podílem 75% ele z obnovytelných zdrojů nemohlo zvýhodňovat elektromobilitu.
31. 10. 2018 07:54
Re: Elektromobily neumí jezdit rychle
To přirovnání nesedí, člověk 100kph fyzicky není schopen vyvinout, elektromobily 130kph naopak ano.
31. 10. 2018 07:36
Re: Dotace
Nedá mi to nereagovat, ale Istanbulská úmluva je nebezpečný precedent, který bude mít následky. Zbytečně vstupuje do oblasti boje proti násilí, kterou řeší již stávající legislativa. Nejhorší ovšem je, že apriori bude ostrakizovat muže a dává obrovskou moc neziskovkám. A těm půjde v prvé řadě o peníze, takže z každé banality, z každého falešného udání, udělají obrovský případ, který bude ničit životy a psychiku mnoha lidí. Šílenství, které se děje třeba v Norsku, se plíživě přenese i k nám.

Takže ano, EU začne prostřednictvím této úmluvy lidem diktovat, co je ještě dovoleno a co už zakázáno. Přesně dle rčení, že každá cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Možná na počátku stála dobrá myšlenka, ale její realizaci budou vykonávat společnosti kšeftující s lidskými životy a to je děsivá představa.
Avatar - flyboyeda
31. 10. 2018 05:44
Elektromobily neumí jezdit rychle
A když už se rozjedou na nějakou tu vyšší rychlost extrémně rychle se vybíjí, to je jako kdyby chodci ve městě mohli utíkat 100 km/h