Maybach 62 S (450 kW): Čtvrtý do party
Model 62 S je pro firmu Maybach čtvrtou variantou její produkční řady. Písmeno “S” neznamená, jak to často bývá, sportovní, ale speciální. Tato nová vlajková loď Maybachu bude oficiálně představena na autosalonu Auto China 2006 v čínském Pekingu, který se uskuteční ve dnech 18.-27. listopadu 2006.
Vnější vzhled nového modelu 62 S by měl být na první pohled odlišný od modelu 62. Jiná je především přední část vozu s přepracovanou mřížkou chladiče. Odlišná jsou také 20palcová paprsková kola a uspořádání světlometů. Individuální je podobně jako u modelu 57 S lakování v černé nebo stříbrné barvě a nově také v třpytivé bílé.
V interiéru najdeme, jak jinak, pouze ty nejkvalitnější materiály upravované ručně. Třemi slovy je interiér jeden velký luxus, ale nic převratného oproti svým dalším modelům Maybach v modelu 62 S nenabízí.
Možná vůbec to nejzajímavější najdeme pod kapotou. Ukrývá se tam vidlicový dvanáctiválec, jehož výkon byl oproti verzi v modelu 62 zvýšen tuningovou “odnoží” Mercedesu, firmou AMG, o 45 kW. Motor má objem 6 l a podává i díky dvojitému turbodmychadlu a mezichladiči plnicího vzduchu výkon 450 kW (612 k). Úctyhodný maximální točivý moment 1 000 Nm (elektronicky omezený) je dostupný v rozmezí 2 000 až 4 000 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí 62 S za 5,2 s a maximální rychlost (elektronicky omezená) činí 250 km/h. Zajímavostí nepochybně je, že se na krytu motoru nachází podpis technika firmy Mercedes-AMG, který motor ručně smontoval. Jde o další prvek jedinečnosti každého vozu 62 S.
Oproti sportovnímu modelu 57 S s tužším a nižším podvozkem byl model 62 S naladěn pro komfortnější jízdu. Asi i proto, že je Maybach 62 S určen převážně pro klienty, kteří mají vlastního řidiče.