Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 na českém trhu: Poprvé pod 300.000,- Kč

David Bureš
Diskuze (5)
Oproti letošnímu dubnu je první cena Mazdy 3 o 30 tisíc korun nižší, má to ale malý háček.

Mazda 3 stojí na českém trhu méně než 300 tisíc korun. První cena Mazdy3 s benzinovým 1,6litrovým motorem o výkonu 77 kW a pětistupňovou manuální převodovkou klesla na českém trhu na částku 299.900,- Kč. V dubnu byla Mazda3 na českém trhu o 30 tisíc dražší, nabízela však více výbavy.

V dubnu se na verzi CE vztahovala akční sleva, nyní však importér zlevnil základní výbavu Base. Nejhůře vybavená varianta je tak opět i tou nejlevnější.

Vůz v základním provedení Base je vybaven šesti airbagy, rádiem s CD/MP3 přehrávačem, dálkově ovládaným centrálním zamykáním, palubním počítačem, elektricky ovládanými předními okny a vnějšími zpětnými zrcátky, volantem stavitelným ve dvou osách, výškově seřiditelným sedadlem řidiče nebo zadní sedadla sklopná v poměru 60:40. Ocelová kola jsou 15palcová.

Na nejlevnější hatchbacky nižší střední třídy Mazda 3 nestačí, pětidveřový Renault Mégane a Ford Focus Classic ale se srovnatelnou výbavou přijdou minimálně na necelých 280 tisíc korun.

Pro zájemce, kteří postrádají klimatizaci v základní verzi Mazdy 3, tu je druhý stupeň CE. Ten k základní výbavě přidává právě jen manuální klimatizaci, a to za příplatek 29 tisíc korun. S jediným nabízeným základním motorem 1,6 MZR (77 kW) je s cenovkou 328.900,- Kč proti dubnu o tisícikorunu levnější.

Třetí stupeň TE s dieselovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW stojí 401.900,- Kč a dále přidává elektrické stahování zadních oken, šest reproduktorů místo čtyř, ovládání rádia na volantu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, stříbrnou dekoraci palubní desky a vnitřní kliky dveří, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a vnější kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie.

Mazda pro pětidveřový hatchback i nadále nabízí speciální sérii GT Edition, která vychází ze třetího stupně TE a je dostupná pouze se základním zážehovým čtyřválcem 1,6 MZR (77 kW). Za cenu 367.900,- Kč jsou k dispozici přední mlhové světlomety, tempomat, Bluetooth hands-free sada s hlasovým ovládáním, zadní parkovací senzory, přední sportovní sedadla, sportovní přední a zadní nárazník, zadní světla LED, metalický lak a 17palcová litá kola s pneumatikami 205/50.

Mazda 3 - ceny benzinových motorizací na českém trhu
Motor1,6 MZR2,0 MZR i-stop2,0 MZR Activematic2,3 MZR DISI
Převodovka5M6M5A6M
Zdvihový objem [cm3]1598199919992261
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/6000111/6200110/6500191/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]145/4000191/4500187/4000380/3000
Max. rychlost [km/h]184 (188)*206 (212)*205 (210)*250
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,410,66,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,87,69,6
Cena Base [Kč]299.900,----
Cena CE [Kč]328.900,----
Cena TE [Kč]349.900,----
Cena GT Edition [Kč]367.900,----
Cena TX [Kč]384.900,-408.900,-458.900,--
Cena TX NAVI [Kč]406.900,-458.900,---
Cena TX Plus [Kč]412.900,-436.900,---
Cena TX Plus NAVI [Kč]-458.900,---
Cena GTA [Kč]-485.900,---
Cena MPS [Kč]---599.900,-

Verze TX už umožňuje objednat také dvoulitrový benzinový motor, a to jak ve verzi 2,0 MZR i-stop s manuální převodovkou a funkcí automatického vypínání, tak 2,0 MZR Activematic s automatickou převodovkou a mírně upravenými parametry motoru.

Vedle rozšířené nabídky motorů je výbava navíc doplněna o přední mlhové světlomety, automatické stěrače s dešťovým senzorem, světelný senzor, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívání předních sedadel, lité disky 17palcových kol, pneumatiky 205/50 R17, vyhřívané čelní sklo, zadní parkovací senzory.

TX Plus výbavu rozšiřuje o systém sledování jízdních pruhů RVM, systém monitorování tlaku v pneumatikách, audiosystém Bose s měničem na 6 CD a 10 reproduktory, bluetooth a ovládání přenosného přehrávače MP3.

Pro verze TX a TX Plus je za příplatek 22 tisíc nabízena satelitní navigace s barevnou obrazovkou o úhlopříčce 4,1 palce.

GTA je možné pořídit i s nejsilnějším turbodieselem 2,2 MZ-CD (136 kW), ostrá a nejdražší verze MPS je dodávaná výhradně s přeplňovaným motorem 2,3 DISI (191 kW).

Uvedené ceny platí, jak pro pětidveřový hatchback, tak pro čtyřdveřový sedan. Sedan je však nabízen jen s vybranými motorizacemi, není tak dostupný například v základní verzi Base, ani speciální sérii GT Edition. Také zájemci o sportovní provedení GTA a MPS se musí spokojit pouze s hatchbackem.

Mazda 3 - ceny dieselových motorizací na českém trhu
Motor1,6 MZ-CD2,2 MZ-CD2,2 MZ-CD
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]156021842184
Válce/ventily4/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/3600110/3500136/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750-2500360/1800-2600400/1800-3000
Max. rychlost [km/h]188 (186)*205 (208)*213
Zrychlení 0-100 km/h [s]119,28,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,45,45,6
Cena CE [Kč]390.900,---
Cena TE [Kč]401.900,---
Cena TX [Kč]436.900,---
Cena TX NAVI [Kč]458.900,---
Cena TX Plus [Kč]464.900,-478.900,--
Cena TX Plus NAVI [Kč]-500.900,--
Cena GTA [Kč]--537.900,-

David Bureš
Diskuze (5)
19. 7. 2011 13:29
Re: 323
:yes: Tak tak. V 7 let staré Mazdě3 se cítím daleko lépe jak v nové Oktávce, o jízdních vlastnostech ani nemluvě. Jen si počkat na facelift trojky a je jasno ;-)
Avatar - Guttalax
19. 7. 2011 13:25
323
;-) Po zkušenostech s Mazdou 323 mohu jen doporučit. Nabízí komfort/kvalitu a ted i velmi dobrou cenu.
Avatar - Shr3k
18. 7. 2011 22:47
Re: otazka
To samé má i Mazda, 150000/5 let cca 7000.
18. 7. 2011 22:30
Re: otazka
Minimalne pre Focus si mozes dokupit zaruku na max 5 rokov (za nejakych 10.000czk), pokial viem, tak si ju nemozes predlzit na SK, musis ist do CZ,H, PL,... takto predlzenu zaruku ti potom uznaju aj na SK. Je jedno, kde si auto kupil...