Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 vs. Focus a Golf: Co koupit?

21. 9. 2013
484
Nová Mazda 3 přichází s poměrně sebevědomou cenovou politikou. Jak si ve skutečnosti stojí oproti ostříleným konkurentům – Fordu a Volkswagenu?

První cena 349.900 Kč dnes řadí Mazdu 3 k těm dražším hatchbackům nižší střední třídy. Je pravda, že minulá generace začínala před čtyřmi lety na ceně ještě o 50 tisíc vyšší, mezitím ale zlevnili všichni. Na druhou stranu Mazda nikdy nebojovala nízkými cenami, proto ji vybíráme podobně sebevědomé soupeře z mainstreamu – Ford Focus a Volkswagen Golf.

Není bez zajímavosti, že každý z trojice nabízí koncepčně zcela odlišný motor. Zatímco Mazda jako poslední ze silných hráčů v segmentu sází na klasický atmosférický motor (2,0 l/88 nebo 121 kW), Volkswagen je vyznavačem dnes již klasického downsizingu (1,4 l/90 nebo 103 kW) a Ford jde do extrému: má jen tříválec (1,0 l/92 kW).

Mazdu 3 do srovnání nasazujeme ve druhé výbavě Challenge, která obsahuje prakticky vše potřebné. Nechybí ani tempomat a Bluetooth, o elektrickém stahování všech oken nebo dvouzónové klimatizaci nemluvě. Pokročilou bezpečnostní výbavu v této úrovni zastupuje kolenní airbag řidiče a systém preventivního brzdění SCBS. Jediným možným příplatkem kromě metalízy je navigace za lákavých 12.500 Kč.

Ford Focus ve výbavě Titanium kontruje o 20 tisíc nižší cenou. Výbava je přitom srovnatelná, jen zcela chybí možnost kolenního airbagu. Focus se ovšem prodraží na příplatcích, levnější z navigačních systémů stojí 24.100 Kč a připlácí se i za preventivní brzdění. Příplatek za systém nazvaný City Safety je ovšem spojen s vyhříváním čelního okna, které Ford nabízí jako jediný.

Ani Volkswagen Golf se nenechá zahanbit rozsahem výbavy. Ovšem připlatit se u něj musí za Bluetooth i přední mlhovky a také jezdí na menších kolech (zájemce o 16palcová by si musel nachystat dalších 14.800 Kč). Systém preventivního brzdění sice Volkswagen nabízí také, ale až pro vyšší výbavu Highline.

Mazda 3 - srovnání cen a výbav s Fordem Focus a VW Golf
ModelMazda 3Ford FocusVW Golf
Motor2.0 Sky-G/88 kW1.0 EcoBoost/92 kW1.4 TSI/90 kW
VýbavaChallengeTitaniumComfortline
Základní cena [Kč]424.900,-404.900,-428.900,-
Airbagy7x6x7x
Bluetooth hands-freeSS7.200,-
El. stahování oken P+ZSSS
Klimatizace dvouzónováSSS
Kožený volantSSS
Lak metalický12.400,-13.900,-14.100,-
Litá kolaR16R16R15
Navigace12.500,-24.100,-17.300,-
Preventivní brzdění ve městěS11.700,--
Přední mlhovkySS6.000,-
Rádio s CD/USBSSS
TempomatSSS
Cena při shodné výbavě [Kč]449.800,-454.600,-473.500,-

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

mazda 3 vs golf
GeMcz
| 8. 11. 2013
Svezl jsem s v nové trojce, dvoulitr, nejvyšší výbava. Srovnám to s Golfem VI, 1.4TSI, výbava Highline. Vzhled je každého věc, interiér má modernější 3ka, opravdu pěkný. Displej je zajímavý, ale bojím se zlodějů, vypadá jako odložený tablet. Přístrojový štít moderní. Hlavní věc je jízda a motor. Po jízdě můžu říct, že mi víc sedí Golf. Motor je živější, táhne od spodu. Spotřeba je u obou aut podobná. Nová 3ka měla při rychlosti nad 100 výrazný hluk od zrcátek. Nevyhovovala mi loketní opěrka, která není polstrovaná! Kožený volant nemá s kůží nic společného, podobný má i Hyundai. Golf má opravdu kožený volant. Při parkování přes senzory, zařazením zpátečky aktivujete, ale vyřazením nevypnete. Musíte ručně na přístrojovce. Nespároval se mi mobil přes BT, nebyl nalezen. Když jsem ovšem volal, slyšel jsem se v autě, takže asi fungovalo. MP3 přehrává hudbu vždy od začátku složky, neumí si pamatovat poslední přehranou skladbu. To mi vadí. Když nedovřu zadní dveře nebo přední levé, tak na displeji nevidím, které to jsou konkrétně, ale ukazuje mi to, že jsou otevřené. Golf ukazuje každé dveře zvlášť. Když máte děti je to výhoda. Takže když to shrnu, za cenu okolo 400 tisíc mi to nepřipadá zajímavé. Jistě se, ale najdou zájemci. Projel jsem také i30 a je nutné říci, že Mazda je někde jinde (výše). Korejci jedou na cenu a jde to vidět.
Mazdu
Nicco
| 17. 10. 2013
dovozne cla a dodacie lehoty to cele akosi kazia :-)
Avatar - palix
CO KOUPIT?
palix
| 17. 10. 2013
A keď sa TSI pokazí - mám hneď predplatené poistné minimálne na 20 rokov ;) v prospech Mazdy.
Avatar - palix
Od stolu
palix
| 17. 10. 2013
Hlavne táto 2 l atmosféra je to, čo je na tom aute najdokonalejšie. Keď budú všetky moderné turbomotory po "smrti" tento motor si bude veselo jazdiť ďalej. Práve preto ho chcem!!!
Nechcem turbo - aj keby jazdilo akokoľvek. nakoniec dynamické údaje ukazujú, že Mazda je aj tak najlepšia >:D - aj bez turba. Nie je o čom ďalej diskutovať!
Avatar - palix
1-2-3
palix
| 17. 10. 2013
Mazda 3 - má lepšie jazdné vlastnosti ako FoFo :-)