Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 5 1,6 MZ-CD (85 kW): Nižší hmotnost, nižší spotřeba

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 1. 2011 • 17:23
87
1
Zobrazit náhledy (87)
Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5 Mazda 5
Nový turbodiesel pod kapotou Mazdy 5, která byla v nové podobě nedávno uvedena na trh, nahrazuje dvě výkonové verze svého předchůdce.

Řadový čtyřválec 1,6 MZ-CD se vstřikováním common-rail nahrazuje starší jednotku 2,0 MZR-CD, která byla v původní Mazdě 5 k dispozici s výkony 81 a 105 kW.

Tento turbodiesel o objemu 1,6 litru není zcela novou konstrukcí, jeho premiéra se odehrála koncem loňského roku v Mazdě 3, kde nahradil starší jednotku 1,6 MZR-CD o výkonu 80 kW. Ta byla převzata z první generace řady 3.

Motor o objemu 1,6 l dostal nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikovací systém. Díky kompresnímu poměru 16,1:1 a upravenému systému recirkulace výfukových plynů splňuje emisní normu Euro 5.

Agregát s vrtáním a zdvihem 75 x 88,3 mm disponuje objemem objemem 1560 cm3. Z něj nabízí největší výkon 85 kW (115 k) při 3600 min-1 a 270 Nm točivého momentu v rozmezí 1750-2500 min-1.

Blok je vyroben z hliníkové slitiny, má rozvod SOHC, tedy jediný řemenem poháněný vačkový hřídel v hlavě válců a dvouventilovou techniku. Výchozí motor 1,6 MZR-CD o výkonu 80 kW měl sice dvojici vaček a čtyři ventily na každý válec, přechod ke zdánlivě jednodušší konstrukci ale pomohl snížit vnitřní tření a tím i hluk a vibrace. Motor je také o 4 kg lehčí, spolu s novou šestistupňovou převodovkou zhubl celkem o 7 kg.

Turbodmychadlo VGT je účinnější díky změnám jak v turbíně, tak i v kompresoru. Piezoelektrické vstřikovače pracují při maximálním tlaku 1600 barů.

Filtr pevných částic (DPF) je nyní bezúdržbový, pracuje bez aditiva.

Mazda 5 1,6 MZ-CD podle údajů výrobce disponuje o 14,8 % nižší spotřebou paliva než 2,0 MZR-CD. Podle technických specifikací nová motorizace v kombinovaném cyklu spotřebuje 5,2 litru nafty na 100 km, zatímco u dvoulitrového turbodieselu v obou verzích bylo uváděno 6,1 litru na 100 km.

Spolu se spotřebou paliva se samozřejmě snížily i emise CO2. Ty jsou nižší o 13,2 % a mají u motoru 1,6 MZ-CD hodnotu 138 g/km, zatímco u 2,0 MZR-CD bylo uváděno u obou výkonových verzí 159 g/km.

Tiskové materiály automobilky kromě snížení spotřeby paliva vyzdvihují i nižší hmotnost Mazdy 5 s motorem 1,6 MZ-CD a novou manuální šestistupňovou převodovkou. Ta může být ve srovnání s předchozím provedením vybaveným motorem 2,0 MZR-CD nižší údajně až o 120 kg. Pohled na technické specifikace obou verzí ale nabízí mnohem realističtější rozdíl 45 kg v případě pohotovostní hmotnosti vozu bez řidiče.

Mazda 5 - srovnání výkonů a technických dat vznětových motorů
ModelMazda 5 II. GeneraceMazda 5 I. GeneraceMazda 5 I. Generace
Motor1,6 MZ-CD2,0 MZR-CD2,0 MZR-CD
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]156019981998
Válce/ventily4/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/360081/3500105/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750-2500310/2000360/2000
Maximální rychlost [km/h]180177196
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,713,911
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,26,16,1
Poh. hmotnost [kg]141514601460

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku