Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda chystá sportovní vůz RX-9, údajně na podvozku sedanu 6

Ondřej Chamilla
Diskuze (1)
Na první pohled to zní tak trochu jako nesmysl. Kupé Mazda RX-9 s rotačním wankelovým motorem a pohonem zadních kol však má vzniknout na upravené platformě sedanu 6.

Podle magazínu Motoring připravuje Mazda návrat modelů RX, což znamená jediné – wankelův motor by se mohl opět objevit v sériovém automobilu. Naposledy jej měl atmosférický model RX-8, jehož výroba byla ukončena před třemi lety. Nový vůz by měl svým označením navazovat na předchůdce, má se tedy nazývat RX-9.

Hovoří se rovněž o tom, že předobraz automobilu se představí jako koncept v roce 2017, a to k padesátému výročí představení modelu Cosmo Sport, což bylo sportovní kupé o výkonu 80 až 96 kW, které úspěšně ukázalo možnosti wankelova motoru pod kapotou Mazdy. Produkční automobil by pak mohl přijít v roce 2020 k výročí 100 let japonské automobilky.

Trochu podivné však jsou další informace, kupříkladu ta, že sportovní kupé s pohonem zadních kol a rotačním motorem má vzniknout na upravených základech dobře známého sedanu Mazda 6. Ten však má pohon předních či všech kol a motor napříč. Předělat tuto koncepci na vůz s pohonem zadní nápravy však podle nás nemůže být jednoduché ani levné, třeba to však mají v Mazdě dostatečně promyšlené.

Ještě dodejme, že asi nejslavnějším vozem Mazdy s wankelovým motorem je kupé RX-7 třetí generace, takzvané FD. To mělo výkon 188 až 195 kW z dvourotorového agregátu se dvěma turbodmychadly. Jedinou sériovou Mazdou s třímotorovou jednotkou bylo (Eunos) Cosmo poslední generace JC. To se však vyrábělo jen s pravostranným řízením. Oba zmíněné vozy vznikly v devadesátých letech minulého století.

Ondřej Chamilla
Diskuze (1)
Avatar - praděda7
3. 7. 2015 21:43
Mazda RX-9
Jedinou sériovou Mazdou s třímotorovou jednotkou bylo (Eunos) Cosmo poslední generace JC.
To byl asi také jediný sériový automobil s takovou technologií v Cosmu... ;-)