Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D254
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D254
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D254
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D254
91 Fotogalerie

Mazda CX-60 se dočkala upraveného podvozku. Konečně bude komfortnější

Ondřej Šámal

Prémiové SUV od Mazdy pro modelový rok 2025 dostalo přepracované odpružení a nové výbavové stupně.

Když Mazda ohlásila nové SUV na platformě s preferovaným pohonem zadních kol a řadovým vznětovým šestiválcem, srdce nejednoho fanouška aut zaplesalo. Jenže model CX-60 minimálně v prvních letech působil nedotaženě. Spousta lidí si stěžovala na příliš tvrdý podvozek, vůz měl také problémy s řízením (o tom jsem ostatně psal ve svém testu) a další nedostatky, které srážely jinak povedený celek s velmi úsporným šestiválcovým dieselem o objemu 3,3 litru.

Zdá se, že Mazda kritiku vyslyšela. Pro modelový rok 2025 tudíž SUV CX-60 dostalo přepracovaný podvozek. Podle oficiálních údajů se změny dotkly geometrie i samotného zavěšení předních kol s dvojitými rameny a zadní víceprvkové nápravy. Tím se dosáhlo ještě lepšího jízdního projevu a stability. Zadní pružiny jsou nově měkčí a tlumiče zase naopak tužší. Větší zdvih odpružení se má postarat o větší cestovní pohodlí.

Video placeholder
Martin Vaculík - TEST Mazda CX-60 3.3 diesel • Auto.cz

Spolu s tím došlo přeladění softwaru posilovače řízení, systém kinematického řízení polohy (KPC), elektronické stabilizace a také pohonu všech kol.

Minimálně na sousedním trhu v Německu se tamní zákazníci mohou těšit na dva nové stupně Homura Plus a Takumi Plus, které nabídkou de facto plnou výbavu již ve standardu. Očekává se, že se velmi pravděpodobně objeví i v Česku, které na představení specifikace pro příští rok zatím čeká.