Mazda CX-60 se dočkala upraveného podvozku. Konečně bude komfortnější
Prémiové SUV od Mazdy pro modelový rok 2025 dostalo přepracované odpružení a nové výbavové stupně.
Když Mazda ohlásila nové SUV na platformě s preferovaným pohonem zadních kol a řadovým vznětovým šestiválcem, srdce nejednoho fanouška aut zaplesalo. Jenže model CX-60 minimálně v prvních letech působil nedotaženě. Spousta lidí si stěžovala na příliš tvrdý podvozek, vůz měl také problémy s řízením (o tom jsem ostatně psal ve svém testu) a další nedostatky, které srážely jinak povedený celek s velmi úsporným šestiválcovým dieselem o objemu 3,3 litru.
Zdá se, že Mazda kritiku vyslyšela. Pro modelový rok 2025 tudíž SUV CX-60 dostalo přepracovaný podvozek. Podle oficiálních údajů se změny dotkly geometrie i samotného zavěšení předních kol s dvojitými rameny a zadní víceprvkové nápravy. Tím se dosáhlo ještě lepšího jízdního projevu a stability. Zadní pružiny jsou nově měkčí a tlumiče zase naopak tužší. Větší zdvih odpružení se má postarat o větší cestovní pohodlí.
Spolu s tím došlo přeladění softwaru posilovače řízení, systém kinematického řízení polohy (KPC), elektronické stabilizace a také pohonu všech kol.
Minimálně na sousedním trhu v Německu se tamní zákazníci mohou těšit na dva nové stupně Homura Plus a Takumi Plus, které nabídkou de facto plnou výbavu již ve standardu. Očekává se, že se velmi pravděpodobně objeví i v Česku, které na představení specifikace pro příští rok zatím čeká.