Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky
Japonská automobilka si patentovala další možné využití rotačního motoru, i tentokrát ale pouze v kombinaci s hybridní technologií.
Mazda si v japonské patentové kanceláři registrovala nový návrh, který by mohl předznamenávat návrat rotačního motoru. Návrh počítá s vpředu uloženým spalovacím motorem, spolupracujícím s elektromotorem, který pohání zadní kola.
Jak už jsme ale zmínili v nadpisu, návrh počítá s pohonem všech kol. Přední kola by přitom měla být roztáčena elektromotory umístěnými přímo v kolech, které budou napájeny z kondenzátoru. Výsledkem by měl být elektrický pohon všech kol, který automobilce pomůže snížit váhu a možná i náklady.
Návrh automobilky totiž počítá s použitím relativně malé lithium-iontové baterie o kapacitě 3.5 kWh s napětím 48 voltů. Kapacita by však měla být dostačující díky kondenzátoru umístěnému společně se spalovacím motorem pod přední kapotou.
Systém by měl využívat regenerativní brzdění k napájení kondenzátorů. V určitém momentě by však energie měla být směřována místo kondenzátorů do baterie, kde bude uchována pro potřeby prudké akcelerace v momentě, kdy kondenzátor nebude dostatečně nabitý.
Model s touto technologií by totiž měl mít primárně poháněná zadní kola, o což by se mohl starat právě rotační motor v kombinaci s elektromotorem. K aktivaci pohonu předních kol by mělo docházet až pouze při potřebě prudké akcelerace.
Jak patent Mazdy dále vysvětluje, kondenzátor určený k napájení elektromotorů v předních kolech by měl být výrazně lehčí, než alternativní baterie. Vzhledem k umístění elektromotorů i kondenzátoru v přední části automobilu by navíc automobilka měla ušetřit hmotnost i náklady na kabeláži.
Sluší se ovšem zmínit, že návrh nepočítá pouze s rotačním motorem. Pod kapotou by se mohly zabydlet rovněž řadové motory nebo motory do V. Velkou výhodou rotačního motoru v tomto uspořádání jsou však jeho kompaktní rozměry.
Jak ovšem z minulosti víme, registrace patentu ještě nemusí nic znamenat. Pro milovníky rotačních motorů pod kapotami automobilů Mazda se však rozhodně jedná o dobro zprávu, neboť je vidět, že automobilka to s jejich návratem nevzdává.