Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 4. 2020 • 20:48
11
5
Zobrazit náhledy (11)
Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky

Japonská automobilka si patentovala další možné využití rotačního motoru, i tentokrát ale pouze v kombinaci s hybridní technologií.

Mazda si v japonské patentové kanceláři registrovala nový návrh, který by mohl předznamenávat návrat rotačního motoru. Návrh počítá s vpředu uloženým spalovacím motorem, spolupracujícím s elektromotorem, který pohání zadní kola.

Jak už jsme ale zmínili v nadpisu, návrh počítá s pohonem všech kol. Přední kola by přitom měla být roztáčena elektromotory umístěnými přímo v kolech, které budou napájeny z kondenzátoru. Výsledkem by měl být elektrický pohon všech kol, který automobilce pomůže snížit váhu a možná i náklady.

Návrh automobilky totiž počítá s použitím relativně malé lithium-iontové baterie o kapacitě 3.5 kWh s napětím 48 voltů. Kapacita by však měla být dostačující díky kondenzátoru umístěnému společně se spalovacím motorem pod přední kapotou.

Systém by měl využívat regenerativní brzdění k napájení kondenzátorů. V určitém momentě by však energie měla být směřována místo kondenzátorů do baterie, kde bude uchována pro potřeby prudké akcelerace v momentě, kdy kondenzátor nebude dostatečně nabitý.

Model s touto technologií by totiž měl mít primárně poháněná zadní kola, o což by se mohl starat právě rotační motor v kombinaci s elektromotorem. K aktivaci pohonu předních kol by mělo docházet až pouze při potřebě prudké akcelerace.

Jak patent Mazdy dále vysvětluje, kondenzátor určený k napájení elektromotorů v předních kolech by měl být výrazně lehčí, než alternativní baterie. Vzhledem k umístění elektromotorů i kondenzátoru v přední části automobilu by navíc automobilka měla ušetřit hmotnost i náklady na kabeláži.

Sluší se ovšem zmínit, že návrh nepočítá pouze s rotačním motorem. Pod kapotou by se mohly zabydlet rovněž řadové motory nebo motory do V. Velkou výhodou rotačního motoru v tomto uspořádání jsou však jeho kompaktní rozměry.

Jak ovšem z minulosti víme, registrace patentu ještě nemusí nic znamenat. Pro milovníky rotačních motorů pod kapotami automobilů Mazda se však rozhodně jedná o dobro zprávu, neboť je vidět, že automobilka to s jejich návratem nevzdává.

Související články

Témata
20. 4. 2020 02:34
Re: Účinnost
Motory su celkom fajn, ten priskrteny dvojliter sa viac podoba na slabsiu 1.4 TSI ako klasicku atmosferu, toto nie je dovod na nekupovanie - aj ked pokuty, ale tie hrozia kazdemu.

Podla mna bud pojdu cenovo vyrazne dole - tak 2000, skor 3000 EUR od sucasnych "akciových" cien pre 2020 u kazdeho modelu, alebo to minimalne v strednej a vychodnej Europe mozu rovno zabalit.

P.S.
Kupis mazdu2 so stredovym displejom za 17 litrov? alebo mazdu3 s manuálnou klimou za 20 litrov? Ja urcite nie, ty asi tiez nie, a ocividne nie sme jedini... Cennikovo nie su jedini drahi, ale sukromnici kupuju H/K ci Renault, ktore su citelne lacnejsie a velki fleetovi maju u skody a spol brutalne zlavy, cize su pre tych, co ich kupuju, nakoniec tiez lacnejsi ako mazda. Mazda nema ani realne zlavy, ani citelne lacnejsie skladovky ci predvadzacky, jednoducho u hlavného argumentu - ceny - nema co ponuknut.
19. 4. 2020 18:32
Re: Účinnost
No právě že ne úplně a to bez nadsázky nebo ironie, tento motor pracující v tomto případě v konstantnich otáčkách může mít opravdu solidní uplatnění, přihlédneme-li k jeho rozměrům", nepatrné" váze o to více. Ale nechme se překvapit, já bych rozhodně nesoudil předčasně.
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2020 15:11
Re: Účinnost
keby radsej spravili konecne uz nejaky normalny hybrid ... na co este aj tam tlacit wankel... pride mi ze v pripade mazdy je ten wankel uz akymsi fetisom ktoremu nedokazu povedat nie aj ked je jasne ze tadial cesta nejde... ale komu niet rady tomu... predaje mazdy koniec koncov vravia jasnou recou.. zisk sa im prepadol uz o desiatky percent este pred koronou ( za posledne 3 mesiace 2019 mali pokles zisku az o vyse 70 percent ) a aj novy rok 2020 zacali aspon teda u nas v eu skoro najhorsie zo vsetkych ( co do percentualneho poklesu predaja ) takze na vyhadzovanie prachov do vzduchu uz v mazde predpokladam nebude ani cas ani chut .... sam som zvedavy co dalej a akym smerom sa vydaju .. lebo stale im chybaju nejake tie klucove turba aj hybridy... a donekonecna podladene atmo v zaklade za 20 litrov v nizsej strednej nikto kupovat nebude... zlate casy mazdy su ( minimalne v eu ) uz fuc ( aj ked ono sa to prejavi viditelnejsie az koncom tohto roka.. ) ... a ani ta v eu vcelku "uspesna" mazda 6 uz zdaleka nema tie cisla ako pred rokom ci dvoma ..... mazda 2 tiez uz nula bodov...

korona nekorona... po prvych troch mesiacoch 2020 v eu je mazda medzi tymi ktori tu stratili jasne najviac ( alfa mazda honda ) ... pritom s tym relativne sirokym a modernym portfoliom ake u nas v eu maju je to fakt nelichotiva statistika
19. 4. 2020 13:26
Účinnost
Jestli rozumím správně, už tak mizernou účinnost rotačního motoru se Mazda rozhodla ještě více zhoršit elektrickým přenosem trakčního výkonu
Avatar - del42sa
19. 4. 2020 11:07
wankel
přemyšlím, kolikrát se tu bude tahle zpráva ještě recyklovat ?? :'-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku