Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky

Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky
Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky
Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky
Mazda má nové využití pro rotační motor, může být součástí hybridní čtyřkolky
11 Fotogalerie
Diskuze (5)

Japonská automobilka si patentovala další možné využití rotačního motoru, i tentokrát ale pouze v kombinaci s hybridní technologií.

Mazda si v japonské patentové kanceláři registrovala nový návrh, který by mohl předznamenávat návrat rotačního motoru. Návrh počítá s vpředu uloženým spalovacím motorem, spolupracujícím s elektromotorem, který pohání zadní kola.

Jak už jsme ale zmínili v nadpisu, návrh počítá s pohonem všech kol. Přední kola by přitom měla být roztáčena elektromotory umístěnými přímo v kolech, které budou napájeny z kondenzátoru. Výsledkem by měl být elektrický pohon všech kol, který automobilce pomůže snížit váhu a možná i náklady.

Návrh automobilky totiž počítá s použitím relativně malé lithium-iontové baterie o kapacitě 3.5 kWh s napětím 48 voltů. Kapacita by však měla být dostačující díky kondenzátoru umístěnému společně se spalovacím motorem pod přední kapotou.

Systém by měl využívat regenerativní brzdění k napájení kondenzátorů. V určitém momentě by však energie měla být směřována místo kondenzátorů do baterie, kde bude uchována pro potřeby prudké akcelerace v momentě, kdy kondenzátor nebude dostatečně nabitý.

Model s touto technologií by totiž měl mít primárně poháněná zadní kola, o což by se mohl starat právě rotační motor v kombinaci s elektromotorem. K aktivaci pohonu předních kol by mělo docházet až pouze při potřebě prudké akcelerace.

Jak patent Mazdy dále vysvětluje, kondenzátor určený k napájení elektromotorů v předních kolech by měl být výrazně lehčí, než alternativní baterie. Vzhledem k umístění elektromotorů i kondenzátoru v přední části automobilu by navíc automobilka měla ušetřit hmotnost i náklady na kabeláži.

Sluší se ovšem zmínit, že návrh nepočítá pouze s rotačním motorem. Pod kapotou by se mohly zabydlet rovněž řadové motory nebo motory do V. Velkou výhodou rotačního motoru v tomto uspořádání jsou však jeho kompaktní rozměry.

Jak ovšem z minulosti víme, registrace patentu ještě nemusí nic znamenat. Pro milovníky rotačních motorů pod kapotami automobilů Mazda se však rozhodně jedná o dobro zprávu, neboť je vidět, že automobilka to s jejich návratem nevzdává.

Vstoupit do diskuze (5)