Mazda představí nový motor Skyactiv-Z a vlastní hybridní pohon
Japonci se pochlubili prvními detaily nové rodiny pohonných jednotek Skyactiv-Z. U nové generace SUV CX-5 se zase můžeme těšit na hybrid vlastní konstrukce.
Mazda je známá tím, že si jde vlastní cestou. Místo přeplňování turbodmychadlem u zážehových motorů Skyactiv-G vsadila na atmosférické plnění a vyšší kompresní poměr. U jednotky Skyactiv-X zase pomáhá kompresor. Oba typy agregátů se ovšem již v roce 2027 dočkají nástupce.
Novinka s označením Skyactiv-Z opět přijde s něčím inovativním. Podle Mazdy se bude jednat o typ či typy motorů, které budou mít při spalování ve válci ideální poměr mezi vzduchem a benzinem. To by mělo vyústit ve spálení co největšího množství paliva, což omezí emise škodlivých látek.
Mazda tuhle koncepci nasadí především v Evropě a ve Spojených státech. V našich podmínkách by nové agregáty neměly mít problémy s plněním emisní normy Euro 7, která bude sice velmi přísná, ovšem benevolentnější než se před několika lety spekulovalo. Přesto na výrobce aut klade velmi vysoké nároky.
Ještě předtím se dočkáme nového hybridního pohonu z vlastního vývoje, který se ukáže v rámci premiéry nové generace Mazdy CX-5. Dosud kombinovaný pohon japonská značka přebírala od Toyoty. V modelu CX-50 pro severoamerický trh proto najdeme známý atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru spolupracující s elektromotorem.
V roce 2027 by také mělo dojít k představení nového elektromobilu na dedikované platformě. Mazda navíc také zkoumá možnosti plug-in hybridního pohonu, který představuje technicky relativně málo komplikovanou alternativu k snížení emisí. Právě externě dobíjené hybridy se v následujících letech stanou vycházejícími hvězdami, protože pro spoustu zákazníků budou představovat ideální most mezi spalovacími motory a elektromobilitou, jejíž čas najdete až později.