Mazda začíná odhalovat novou generaci modelu 3. Uvidíme ji v listopadu
Aktuální generaci Mazdy 3 se prodává teprve pět let, přesto automobilka už usilovně pracuje na nástupci. Nová generace trojky je přitom již za dveřmi, Mazda zveřejnila první upoutávku, v níž avizuje, že novinku uvidíme již příští měsíc.
Zveřejněné video s titulkem „Nová éra Mazdy začíná“ doplňuje krátký popisek „Více přijde v listopadu, buďte připraveni.“ Na konci příštího měsíce se koná autosalon v Los Angeles, a tak se tam dá premiéra japonské novinky očekávat. Pokud tedy Mazda neodhalí vůz třeba na autoshow v čínském Kantonu, která se též koná v listopadu.
Buď jak buď, zatím tu máme krátkou upoutávku lákající na premiéru, v níž lze spatřit dva detaily nového kompaktu. V první řadě jde o zajímavě koncipovaný C-sloupek, zatímco v druhé řadě se jedná o část bočního profilu. Detaily každopádně potvrzují, že se nová trojka inspiruje konceptem Kai, který se poprvé ukázal na loňském tokijském autosalonu.
Interiér upoutávka neodhaluje, z dřívějších špionážních snímků ale víme o digitálním přístrojovém štítu. Mazda také slibuje využití hodnotnějších materiálů.
Z hlediska techniky se pak můžeme těšit na rozsáhlé změny. Základem čtvrté generace trojky bude zcela nová platforma Skyactiv Vehicle Architecture, která má zajistit větší vytříbenost nebo nízkou pozici za volantem.
Klíčovým prvkem přitom bude nově vyvíjený unikátní motor Skyactiv-X, který zkombinuje charakter zážehových i vznětových jednotek. Směs podle potřeby dokáže zapálit jak klasicky od svíčky, tak jejím značným stlačením (tzv. Spark Controlled Compression Ignition). Cílem je zkombinovat výkony benzinových motorů s úsporností těch naftových.
Agregát Skyactiv-X bude na dnešní dobu netradičně přeplňován kompresorem, přičemž podle zákulisních zpráv se bude jednat o dvoulitr naladěný na výkon 138 kW a točivý moment 230 N.m.
Počítá se ale s běžnými motory, v tomto případě se očekává nasazení mild hybridního pohonu. Mazda se navíc zatím nehodlá vzdát ani turbodieselů. Dokazuje to i vývoj nového čtyřválce 1.8 Skyactiv-D, motor s 85 kW a 270 N.m poprvé nasazený v SUV CX-3 a nahrazující dosavadní patnáctistovku se tak s největší pravděpodobností dostane i pod kapotu nové trojky.
Novou generací Mazdy 3 sice uvidíme již příští měsíc, na evropských trzích se ale do prodeje dostane až v průběhu roku 2019. Vedle hatchbacku se i nadále počítá také s karosářskou verzí sedan.