Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda CX-3
Mazda CX-3
Mazda CX-3
Mazda CX-3
37 Fotogalerie

Mazda zmodernizovala CX-3: Čím se novinka odlišuje od předchůdce?

Mazda představila na autosalonu v New Yorku inovaci malého crossoveru CX-3. Změny jsou ale jen kosmetické, přičemž cílem tvůrců bylo dále podpořit designový jazyk KODO.

Japonská značka se s modelem CX-3 snaží od roku 2015 zaujmout kupující malých crossoverů. Jako jedna z mála nabízí i v této třídě alternativně pohon všech kol. Navíc máte na výběr mezi manuální či samočinnou převodovkou. Technicky je vůz odvozen od malé Mazdy 2, která ale samozřejmě „čtyřkolku“ v nabídce nemá. CX-3 se může od začátku pochlubit zajímavým designem své karoserie, který staví na jazyku Mazdy, zvaném KODO neboli Soul in Motion. Poprvé se tento trend objevil na konceptu velkého sedanu Shinari v roce 2010.

Zajímavý design odborníci ocenili, takže CX-3 se v roce 2015 dostala do finálové trojice soutěže World Car Design. Až si skoro říkáte, co je potřeba na takovém autě cizelovat. Pro modelový rok 2019 vůz dostane inovovanou přední část, konkrétně novou masku chladiče. Z boku je novinkou přidaná plastová lišta s chromovaným efektem, která se táhne po celé délce spodní hrany bočních skel. Smyslem je údajně podpořit dojem „pohybu vpřed“.

Vzhled vozu zejména při bočním pohledu podporuje také lesklý černý potah sloupku B. Novinkou je rovněž nový sytě červený lak „Soul Red Crystal“. Změněný tvar mají také zadní svítilny typu LED a konečně Mazda přidala do nabídky nová 18palcová lehká kola s mnoha loukotěmi.

Změny ovšem doznala také kabina vozu. Tou hlavní je jinak řešený střední panel palubní desky včetně středového tunelu. Novinkou z hlediska techniky je nabídka elektromechanické parkovací brzdy, která v CX-3 dosud chyběla. Její použití umožnilo zvýšit počet úložných prostorů v kabině vozu. Změny se zaměřily také na materiály v interiéru, kde přibyly povrchy podobné semiši. Výše zmíněná červená barva se bude opakovat rovněž na výdechách ventilační/klimatizační soustavy. Změny doznaly také sedadla a rovněž se zlepšil akustický komfort, neboli takzvaný faktor NVH (Noise Vibration and Harshness). Z hlediska techniky uvádí tisková zpráva vylepšení stávajícího motoru 2.0 SkyActiv-G. Kdy se modernizovaná Mazda CX-3 objeví v Evropě a potažmo v České republice zatím není známo.