Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda zmodernizovala CX-3: Čím se novinka odlišuje od předchůdce?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 1. 4. 2018
37
35
Zobrazit náhledy (37)
Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3 Mazda CX-3
Mazda představila na autosalonu v New Yorku inovaci malého crossoveru CX-3. Změny jsou ale jen kosmetické, přičemž cílem tvůrců bylo dále podpořit designový jazyk KODO.

Japonská značka se s modelem CX-3 snaží od roku 2015 zaujmout kupující malých crossoverů. Jako jedna z mála nabízí i v této třídě alternativně pohon všech kol. Navíc máte na výběr mezi manuální či samočinnou převodovkou. Technicky je vůz odvozen od malé Mazdy 2, která ale samozřejmě „čtyřkolku“ v nabídce nemá. CX-3 se může od začátku pochlubit zajímavým designem své karoserie, který staví na jazyku Mazdy, zvaném KODO neboli Soul in Motion. Poprvé se tento trend objevil na konceptu velkého sedanu Shinari v roce 2010.

Zajímavý design odborníci ocenili, takže CX-3 se v roce 2015 dostala do finálové trojice soutěže World Car Design. Až si skoro říkáte, co je potřeba na takovém autě cizelovat. Pro modelový rok 2019 vůz dostane inovovanou přední část, konkrétně novou masku chladiče. Z boku je novinkou přidaná plastová lišta s chromovaným efektem, která se táhne po celé délce spodní hrany bočních skel. Smyslem je údajně podpořit dojem „pohybu vpřed“.

Vzhled vozu zejména při bočním pohledu podporuje také lesklý černý potah sloupku B. Novinkou je rovněž nový sytě červený lak „Soul Red Crystal“. Změněný tvar mají také zadní svítilny typu LED a konečně Mazda přidala do nabídky nová 18palcová lehká kola s mnoha loukotěmi.

Změny ovšem doznala také kabina vozu. Tou hlavní je jinak řešený střední panel palubní desky včetně středového tunelu. Novinkou z hlediska techniky je nabídka elektromechanické parkovací brzdy, která v CX-3 dosud chyběla. Její použití umožnilo zvýšit počet úložných prostorů v kabině vozu. Změny se zaměřily také na materiály v interiéru, kde přibyly povrchy podobné semiši. Výše zmíněná červená barva se bude opakovat rovněž na výdechách ventilační/klimatizační soustavy. Změny doznaly také sedadla a rovněž se zlepšil akustický komfort, neboli takzvaný faktor NVH (Noise Vibration and Harshness). Z hlediska techniky uvádí tisková zpráva vylepšení stávajícího motoru 2.0 SkyActiv-G. Kdy se modernizovaná Mazda CX-3 objeví v Evropě a potažmo v České republice zatím není známo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Když odmyslíme plasty
Niemand
| 3. 4. 2018
Na prvú otázku ti poviem toľko, že poznám človeka, čo ľutoval kúpu sedmičkového bavoráka, práve kvôli posedu. A následne si kúpil vyššie auto(rámový off-road, aj keď ho nepotreboval) a na BMW v podstate len sadal prach. 20-30 ročný človek by to asi nespravil, ale tento človek mal cez 50 a tvrdil, že po dlhých cestách je strašne polámaný. Vyhovoval mu vyložene posed ako na lavici s uhlom kolien blízko 90stupnov. A poznám viac ludi, ktorým práve takýto posed vyhovuje. Žiaľ väčšina SUV takýto posed neumožňuje a MPV končia, takže ľudom čo hľadajú pohodový posed ubúdajú možnosti.
Avatar - Beefcake
CX
Beefcake
| 2. 4. 2018
Odporucam pozriet [odkaz] , je to skoro na konci, ako sa stale Mazda nepoucila s naladenim AWD. Podla mna to je cisty pruser a sa cudujem, ze to redaktori celkom rozmazli. Hoci boli relativne mierni.
Podobny problem ako mala kedysi Honda pri CR-V (a podla mna stale ma), ci stale ma napr. RAVka (a zrejme nielen ta). Jednoducho ten vykon nedokazu rozumne preniest na kolesa. Hlavne na zadne.
Svetlu vysku skoda spominat.
Když odmyslíme plasty
pevec1
| 2. 4. 2018
Ne, v limuzíně se nesedí špatně, ale jinak. Vy to sice respektujete, ale nechápete. Klidně se bavte.
A ta výška sedáku, ta je důležitá. Pravdu máte v tom, že to jsou v podstatě stejné krabice.
Avatar - J@W
Když odmyslíme plasty
J@W
| 2. 4. 2018
Sice co píšeš není moje parketa, ale když jsi to zmínil, tak to má pořád blíž k auto-webu a fandovství do aut, než gerontovské tlachání o tom, jak jsem si pořídil suv protože se mi do něj dobře nastupuje. Opět ti mohu jen doporučit výše uvedené weby, tam bude tvoje krevní skupina. :-)
Když odmyslíme plasty
jam2015
| 2. 4. 2018
J@W, a ty si nájdi portál "Posed na podlahe, operadlo dozadu, nos pod volantom, ... a hneď mám pocit, že môj hatch je veľký". ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku