Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda3 MPS: živá voda pro trojku

Ondřej Láník
Diskuze (93)
Čtyřválcový přeplňovaný motor s přímým vstřikem paliva 2.3 DISI se z Mazdy6 MPS dostává do menší Mazdy3 MPS. Druhý produkt z tzv. Mazda Performance Series má dosahovat nejvyšší rychlosti 250 km/h.

Čtyřválcový přeplňovaný motor s přímým vstřikem paliva 2.3 DISI se z Mazdy 6 MPSdostává do menší Mazdy3 MPS. Druhý produkt z tzv. Mazda Performance Series má dosahovat nejvyšší rychlosti 250 km/h. První dvě fotografie naznačují, že trojka bude patřit k rychlým rodinným hatchbackům, u nichž výrobce nedělal příliš dalekosáhlé kompromisy.

Krátce po uvedení Mazdy6 MPS na český trh se představuje také druhý zástupce nové sportovní řady. Motor rychlé trojky bude shodný s větší šestkou MPS, ale definitivní specifikaci si výrobce schovává až pro ženevský svátek automobilů. Již nyní se však můžeme dohadovat, o kolik kilowattů bude mít trojka slabší naladění přeplňovaného čtyřválce. Kdyby totiž byl motor převzat beze změn, disponoval by výkonem 191 kW při 5500 ot./min a točivým momentem 380 Nm při 3000 ot./min. To by znamenalo rychlý vzestup Mazdy na vrchol žebříčku hatchbacků nižší střední třídy, které přenáší tak vysoký výkon jedinou nápravou. Ostatně již nyní je zřejmé, že k přenosu momentu na kola bude využit diferenciál se zvýšenou svorností, která omezí nežádoucí prokluz kol, jenž by mohl znamenat nestabilitu v ovládání vozu.

Z prvních dvou fotografií je jasné, že optický tuning bude řadit trojku spíše mezi agresivně střižené vozy. Mohutné spojlery vpředu i vzadu, prahové nástavce a zadní nárazník s okrajem ve tvaru difuzoru, dodávají dosud spíše jen elegantní Mazdě3 na razanci.

Současně se silnou trojkou se v Ženevě představí také modifikované agregáty pro ostatní modely Mazdy3 s vyšším točivým momentem nebo s jeho optimalizovaným průběhem. Dvoulitrový motor bude dodáván výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, vylepšena bude také izolace interiéru od hluku a vibrací a přidány nové prvky výbavy.

Ondřej Láník
Diskuze (93)
15. 2. 2006 21:04
Re: Nevypadá to špatně
Nemá to pro mne žádnou vejšku. Chci auto z továrny, který si vybavím a jezdím. Pokud bych chtěl auto na 250 koních, nepůjdu do Octavie, ale koupim to, co má těch 250. Obráceně bych to také nedělal, jako že bych chtěl 100 koní a koupil si RS a nechal si to seškrtit. Já v tom vidím bohužel tu zoufalost chudejch... nemaj na 250 koní, tak holt to doháněj jinak. A proč? Těch 200 je přenádhernejch. Jsou to tutový koně. Nechat někoho hrabat do auta... to je u mne vyloučené... to ať dělaj jiní. Samozřejmě, že je všechno, zejména spojka je dimenzované na větší zátěž, tak ti ten vyšší výkon asi moc neuškodí, ale přece jen... brzdy, tlumiče, to zůstane... já bych do toho nikdy nešel... neměl bych v to důvěru. Když si uvědomím, jak doladili RSku proti 150 koníkům bez turba... tak zrovna tak by se měl někdo věnovat odladění z 200 na 240... že mi to přečipujou... to není vůbec mé téma. Mimochodem... cesta má stále stoupat vzhůru... tedy auta kupuj silnějsí a silnějsí... někde narazíš na to, co ti vyhovuje... a přitom to ani nebude muset mít 500 koní... Jde prostě i o to "najít se v motoru" a pokud tedy uvažuješ o nižší střední a nechceš bejt současně náhradníkem v F1... pak 200 budeš milovat. No... a po 200 třeba R32... na 250... je lepší končit před důchodem v 911cce naž se vracet do 1.2 l. :-) Držím ti palce. Rozhodni se svobodně a hlavně - dobře :yes: Jestli ti garantujou 350 Nm, tak to budeš akorát hrabat i na dvojku... to pro mne není radost z jízdy... věř, že v továrně to naštelovali optimálně. :yes: