Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda6 Skyactiv-D Grand-Am: Závody s vůní nafty

Michal Fokt
Diskuze (33)
Nová Mazda6 se chystá do závodního seriálu Grand-Am, poněkud překvapivě… s nafťákem.

Jsou příklady, které táhnou, i když by neměly. Třeba závodění značky Audi v Le Mans s turbodiesely, jejichž regule jsou výsměchem všem ostatním účastníkům, které před lety inspirovalo SEAT (a téměř rozložilo) závodní sérii WTCC. A nyní se tohoto nápadu chytila poněkud překvapivě i Mazda.

Ta na detroitském autosalonu představila závodní speciál na bázi midsize sedanu Mazda6. Je připraven pro letošní ročník americké závodní série Grand-Am, která letos naposledy funguje samostatně – od příštího roku se totiž sloučí s ALMS.

Že chce Mazda na amerických okruzích závodit, není nic překvapivého, má ve Státech image sportovně zaměřené automobilky, ale docela šokující je, že tak hodlá ve třídě GX pro závoďáky na bázi produkčních aut učinit s turbodieselem 2,2 Skyactiv-D a stát se tak prvním naftovým speciálem v amerických vytrvalostních závodech. rychlý pohled do pravidel ale naznačuje, že v tomto případě snad pro naftové motory žádné úlitby poskytovány nejsou.

Z produkčního motoru zůstal pouze blok a hlava, vnitřnosti jsou nové a motor díky nim a dalším úpravám vyvine výkon přes 400 koní. Vůz připravila firma SpeedSource a jezdit s ním budou i týmy Freedom Autosport a Yellow Dragon Racing. Celkem se na trati objeví tři vozy, které budou řídit piloti Jonathan Bomarito, Marino Franchitti, James Hinchliffe, Tom Long, Sylvain Tremblay (č.70), Joel Miller, Tristan Nunez, Spencer Pigot, Tristan Vautier a Yojiro Terada (č.00) a Andrew Carbonell, Tom Long, Rhett O’Doski a Derek Whitis (č.25). Závodní debut proběhne na Daytoně už 27. ledna.

Michal Fokt
Diskuze (33)
Avatar - Michal Fokt
19. 1. 2013 07:05
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Něco věcného k cenové politice dieselů Mazdy v Japonsku, prodávaných za mnohem více peněz a tím pádem mnohem více vydělávajících, by nebylo?
Avatar - Michal Fokt
19. 1. 2013 07:01
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Rok 2011 byl pro Japonsko z hlediska vypovídací hodnoty problematický, nicméně tu byl a nelze jej ignorovat.

Ano, 80 % CX-5 v JPN jsou diesely, to se zde řeší od začátku. A výsledný efekt? Mazda, ačkoli jej musí vyrábět dráž, než například Honda své CR-V, jej v Japonsku prodává za cenu, jako konkurence benzinová auta.

Nárůst dieselů v USA - viz váš bonmot se Smartem...

Někdo tu zpochybňoval kvality CX-5?

To je sice krásné, že má má Mazda smlouvu s Toyotou, ale zatím jí to k ničemu není. Konkurence také má diesely a ve chvíli, kdy se ukáže, že je zmíněné trhy opravdu vyžadují, je schopná v řádu měsíců nabídku uspokojit.

Které mé argumenty jste tu rozbil?
Avatar - Michal Fokt
19. 1. 2013 06:47
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Popravdě řečeno nevím, co rozporujete. Mazda vloni vykázala růst pod průměrem automobilového trhu a její tržní podíl klesl, respektive stagnoval, chcete-li. Takže z pohledu pozice Mazdy na americkém trhu tento vývoj rozhodně nelze považovat za úspěch. Na roce 2012 bylo pozitivní pouze to, že se povedlo výrazně snížit ztrátu.

Nicméně oceňuji, že jste schopen diskutovat bez hysterických projevů.
:yes:
18. 1. 2013 20:51
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
tento človek fakt varí z vody. už všetky argumenty mu tu rozbili, a on ešte napíše, že Mazda 6 MY2013. Pritom Mazda6 sa nemohla predávať skôr ako 1.1.2013, hoci v amerike veľmi chceli, lebo je to MY2014.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 19:23
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Já sám jsem velmi zvědav na výsledky Mazdy v roce 2013 a myslím že mají velmi dobře našlápnuto. Kromě M6 dostane v USA diesel i M3 ........ tedy můžeme Amíkům závidět, protože v Evropě dostane M3 tak maximálně 1,6 MZRCD.
A pak, Amíci stejně nerozeznají rozdíl mezi TDI a hybridem.
Důležité bude, že to bude mít výkon, nebude to kouřit jako kdysi a bude to málo žrát.
A vrcholná verze se 450 Nm krouťáku myslím uspokojí kdekoho, i ty, co dříve měli šestiválce. A diesely nebudou takové líné mrchy jako jsou hybridy.