McLaren 720S GT3 se poprvé představí veřejnosti
McLaren svou první generaci modelů Super Series zahájil typem MP4-12C a její součástí je i jeho nástupce 650S i odvozený 675LT.
Model s označením 720S, jehož premiéra se odehrála na loňském březnovém autosalonu v Ženevě, je britskou automobilkou uváděna jako zcela nově vyvinutá v pořadí druhá generace modelů řady Super Series.
Podobně jako modely MP4-12C a 650S se i nový 720S dočká závodní verze připravené podle specifikací pro třídu GT3.
McLaren koncem loňského roku odhalil podobu modelu 720S GT3 prostřednictvím několika skic. Nyní se připravuje na představení svého nového vozu veřejnosti a to se má uskutečnit v rámci akce Bahrain GT Festival pořádané 30. listopadu a 1. prosince letošního roku.
Mclaren využil letošní rok pro důkladné testování nového 720S GT3, jehož výrobu má zajistit nové středisko ve Wokingu. První ostrý start čeká tento vůz v rámci dvanáctihodinovky v Abu Dhabi v polovině letošního prosince. Soukromé týmy pak mají mít tento model k dispozici pro začátek sezóny 2019.
McLaren 720S GT3 má stejně jako výchozí sériový model využívat skelet karoserie pojmenovaný Monocage II. Ten je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a ve srovnání se současným provedením, kombinujícím kov a uhlíková vlákna, má nabízet výrazně vyšší tuhost při nižší hmotnosti.
Před zadní nápravou má uložen vidlicový osmiválec M840T s úhlem rozevření válců 90°, který z objemu 3994 cm3 za pomoci dvojice twin-scroll turbodmychadel poskytuje nejvyšší výkon 537 kW (720 k), který má být podle regulí třídy GT3 omezen na 368 kW (500 k). Sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku SSG sériového modelu má u závodního provedení nahradit šestistupňová sekvenční převodovka.
Nejvýraznější změny se odehrávají na karoserii s ohledem na dosažení co nejlepší aerodynamické vlastnosti i pravidla pro třídu GT3. Závodní McLaren 720S GT3 má zcela nově řešenou příď i přední blatníky a přepracován i je i zadní nárazník spolu s vyvedením výfukového systému. Nechybí rozměrné přítlačné křídlo a difuzor pod zádí.