McLaren je ziskový, pro rok 2015 chystá dvě novinky
McLaren oznamuje své finanční výsledky za rok 2013. Loňský rok byl pro britskou automobilku úspěšný, když dosáhla zisku 4,5 milionu liber před zdaněním (cca 152 milionů korun). Je to poprvé, kdy automobilka McLaren dosáhla provozního zisku i zisku před zdaněním.
Automobilka McLaren se tak do zisku dostala pouhé tři roky po obnovení sériové výroby vlastních aut. Nové modely si přitom McLaren vyvinul prakticky sám – na rozdíl od některých výrobců je i motor vlastního původu.
Obrat automobilky loni činil 285,4 milionu liber (9,6 miliardy korun), což je o 18,8 milionu liber více než o rok dříve. Třeba zavedené konkurenční Lamborghini loni dosáhlo obratu 508 milionů eur (13,9 miliardy korun). Díky rostoucím ziskům si McLaren mohl dovolit navýšit investice do nových modelů. Loni automobilka do vývoje investovala 70,6 milionu liber (2,4 miliardy Kč), o 2,5 milionu liber více než v roce 2012.
Během loňského roku McLaren předal zákazníkům 1.359 exemplářů modelu MP4-12C (dostupného jako kupé a roadster) a 36 exemplářů plug-in hybridu P1. Výroba tohoto konkurenta Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder začala loni v září, v současnosti je u majitelů přes 100 exemplářů z plánované produkce 375 kusů. MP4-12C pak ve výrobě letos nahradila vylepšená verze nazvaná 650S.
Spolu se zveřejněním finančních výsledků McLaren rovněž poodhalil své plány do budoucna. V příštím roce představí hned dva nové vozy – základní model s interním označením P13 a speciální verzi hypersportu P1 určenou výhradně pro závodní okruhy.
P13 bude podle posledních zpráv sdílet velkou část techniky s modelem 650S, oba vozy mají sdílet karbonový monokok a uprostřed uložený osmiválec twin-turbo. Novinka bude chtít být pohodlným a použitelným vozem.
Nový model bude dostupný na konci roku 2015, podle McLarenu přijede ve více než jedné verzi, což naznačuje příchod kupé i roadsteru. Automobilce má více než zdvojnásobit roční výrobu na zhruba 4.000 aut.
Okruhová verze P1 má nabídnout ještě vyšší výkon než základní provedení nabízející 674 kW (916 k). Auto vznikne pouze v limitovaném počtu, dostupné bude pouze pro majitele nynější P1. Podle McLarenu má tato novinka patřit mezi vůbec nejraritnější vozy této značky, což s ohledem na pouhých 106 exemplářů modelu F1 znamená, že moc kusů extrémnější P1 nevznikne.