Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren je ziskový, pro rok 2015 chystá dvě novinky

David Bureš
Diskuze (8)
V loňském roce se britskému výrobci superaut dařilo. V tom letošním McLaren očekává, že jeho obrat a zisk dále porostou.

McLaren oznamuje své finanční výsledky za rok 2013. Loňský rok byl pro britskou automobilku úspěšný, když dosáhla zisku 4,5 milionu liber před zdaněním (cca 152 milionů korun). Je to poprvé, kdy automobilka McLaren dosáhla provozního zisku i zisku před zdaněním.

Automobilka McLaren se tak do zisku dostala pouhé tři roky po obnovení sériové výroby vlastních aut. Nové modely si přitom McLaren vyvinul prakticky sám – na rozdíl od některých výrobců je i motor vlastního původu.

Obrat automobilky loni činil 285,4 milionu liber (9,6 miliardy korun), což je o 18,8 milionu liber více než o rok dříve. Třeba zavedené konkurenční Lamborghini loni dosáhlo obratu 508 milionů eur (13,9 miliardy korun). Díky rostoucím ziskům si McLaren mohl dovolit navýšit investice do nových modelů. Loni automobilka do vývoje investovala 70,6 milionu liber (2,4 miliardy Kč), o 2,5 milionu liber více než v roce 2012.

Během loňského roku McLaren předal zákazníkům 1.359 exemplářů modelu MP4-12C (dostupného jako kupé a roadster) a 36 exemplářů plug-in hybridu P1. Výroba tohoto konkurenta Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder začala loni v září, v současnosti je u majitelů přes 100 exemplářů z plánované produkce 375 kusů. MP4-12C pak ve výrobě letos nahradila vylepšená verze nazvaná 650S.

Spolu se zveřejněním finančních výsledků McLaren rovněž poodhalil své plány do budoucna. V příštím roce představí hned dva nové vozy – základní model s interním označením P13 a speciální verzi hypersportu P1 určenou výhradně pro závodní okruhy.

P13 bude podle posledních zpráv sdílet velkou část techniky s modelem 650S, oba vozy mají sdílet karbonový monokok a uprostřed uložený osmiválec twin-turbo. Novinka bude chtít být pohodlným a použitelným vozem.

Nový model bude dostupný na konci roku 2015, podle McLarenu přijede ve více než jedné verzi, což naznačuje příchod kupé i roadsteru. Automobilce má více než zdvojnásobit roční výrobu na zhruba 4.000 aut.

Okruhová verze P1 má nabídnout ještě vyšší výkon než základní provedení nabízející 674 kW (916 k). Auto vznikne pouze v limitovaném počtu, dostupné bude pouze pro majitele nynější P1. Podle McLarenu má tato novinka patřit mezi vůbec nejraritnější vozy této značky, což s ohledem na pouhých 106 exemplářů modelu F1 znamená, že moc kusů extrémnější P1 nevznikne.

David Bureš
Diskuze (8)
6. 6. 2014 17:31
Re: klobuk dole
Dejme si ruku na srdce, každý model Ferrari je pro každého rovnítkem...jedno GT-R celkem často potkávám...mezi japonskými supersporty jasná jednička...uvidíme s čím se vytasí Honda...McLaren group není chudý příbuzný...no uvidíme;)
6. 6. 2014 16:24
Re: klobuk dole
tak jasné každý má svoj vkus a názor..preto je tolko áut na svete,,, ja zase osobne mám bližšie k Macu..ako 458 ale aj Ferrari celkovo sú krasné autá...napr. taká F12 Berlinetta je jedno z naj áut vôbec...ono obdivujem 458 za to, že prišla na trh a dokázala si presadiť svoje miesto medzi ostatními supešportmi...za toto velké plus..ale zároveň obdivujem McLaren za to, že za pomerne nie dlhú dobu dokázal uživiť a presadiť sám seba...vlastnými silami....a osobne sa mi ich autá páčia...z hladiska Mac vs. Ferrari mám bližšie k Mac...

ale mal by som si vybrať nejaký supešport, pre mňa by to bolo GT-R--

:-)
6. 6. 2014 14:42
Re: klobuk dole
Určitě to není jen o zvuku ;-) Mě přijdou prostě ty auta nehezký(můj názor) s kladením důrazu jak jsou nej ve všem(ostatně to je jazyk McLarenu >:-[] ) Ale tohle auta neprodává. Pokusů udělat konkurenci směrem k Apeninám bylo dost...I třeba Aston nevidím moc růžově do budoucna...
Když budu mít 458 tak si jí užiju každý den. P.S. žiju v malým městě a okruh mám 10km daleko
P.S.S.: Mít jí asi nikdy nebudu, ale dvakrát jsem v ní jel. ;-)
6. 6. 2014 11:39
Re: klobuk dole
áno aj v TG vyhlásili že 458 je o niečo lepšia..Mac je lepší po technickej stránke, Ferrari po stránke prejavu ako napr. zvuk..

časom ale aj napr. vlastník 458 J.May uviedol, že na každý deň je lepší jednoznačne Mac..458 je možno lepšie na okruhu ale na každý deň nie
5. 6. 2014 23:37
Re: klobuk dole
No ono porovnávat McLaren a Ferrari moc nejde...Ať si Ron říká co chce a dělá co chce tak to je a bude. Aspoň co já vím tak skoro ve všech testech vyhrála 458. Auto nechce jen techniku ale něco navíc...a to má podle všech Ferrari. McLaren je jen precizní auto bez duše...Ano P1 nejsou rohlíky ale La Ferrari bylo prodané ještě než jej někdo spatřil...O designu bech se nehádal...každému se líbí něco jiného, mě britský design neoslovuje. Snaha je, uvidíme časem jestli přežijí...