McLaren MP4-12C Spyder: S pevnou skládací střechou proti Ferrari 458 Spider
Chystaná otevřená varianta modelu MP4-12C dostává konkrétnější rysy. Automobil použije tak jako Ferrari 458 Spider pevnou skládací střechu. Oba automobily se budou podobat řešením zádě, u McLarenu se totiž rovněž objeví dva oblouky za sedadly, pomáhající chránit posádku při převrácení.
McLaren na vývoji střechy pro plánovaný kabriolet spolupracuje s firmou Webasto a údajně i s Lotusem. Německá společnost Webasto je mimochodem výrobcem a dodavatelem skládací střechy pro Ferrari 458 Spider, řešení střechy se tak má u obou konkurentů v lecčems podobat.
Střecha McLarenu se bude skládat ze tří panelů, vyrobených z hliníku a karbonových vláken, skládat se bude do prostoru mezi pasažéry a motorem. Přeměna z otevřeného vozu na uzavřený má trvat asi 17 sekund a má být možná do rychlosti 8 km/h.
Kvůli uvolnění místa pro panely střechy a ovládací mechanismus byl kryt motoru snížen o 8 mm. Na rozdíl od Ferrari tu však zbyl prostor na prosklenou část, díky které bude možné spatřit pohonnou jednotku auta.
O pohon se tak jako v případě kupé postará 3,8litrová V8 twin turbo o výkonu 441 kW (600 k) při 7000 min-1 a točivém momentu 600 Nm od 3000 do 7000 min-1. Kupé díky tomuto agregátu zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a jede až rychlostí 330 km/h. S ohledem na vyšší hmotnost by kabriolet měl být o něco pomalejší.
Mezi hlavní konkurenty MP4-12C Spyder budou vedle zmíněného Ferrari 458 Spider patřit i Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder a Audi R8 Spyder.
Některá zahraniční média spekulují o tom, že by se chystaný kabriolet mohl jmenovat MP4-12S. V době premiéry MP4-12C však McLaren uvedl, že písmo C v názvu značí karbon a ne kupé, jak by se na první pohled mohlo zdát. Označení MP4 mimochodem znamená McLaren Project 4 a nesou jej všechna závodní auta počínaje MP4/1 z roku 1981, od doby, kdy Ron Dennis (a jeho firma Project 4) převzal McLaren. Číslo 12 je pak dle výrobce záležitostí interního výkonnostního indexu (Vehicle Performance Index), který kombinuje výkon, hmotnost, emise a aerodynamiku.
Vedle otevřené varianty MP4-12C se ve Wokingu ještě chystá duchovní nástupce legendárního supersportu F1. Automobil s interním označením P12 bychom měli poznat během následujících 12 měsíců.