McLaren P1: Čas na Severní smyčce zatím jen 7:04
Porovnávání super aut je vždycky trochu ošemetná věc. S výkony k tisíci koní, ke kterým dnes sahají, se tradiční disciplína zrychlení z klidu na 100 km/h (známá z normálního světa) stává nepotřebná a její náhrada v podobě času z klidu na 300 km/h zase není v reálném provozu moc využitelná. To samé platí o maximální rychlosti nad 350 km/h. Naopak další kritérium – čas na legendární Nordschleife – dokáže ilustrovat reálné schopnosti toho kterého supersportu.
Právě tato informace vzbuzuje kontroverze u McLarenu a jeho modelu P1, který byl prý před několika týdny v Německu testovat a zajetý čas 7:04 je nejlepší mezi produkčními automobily. Zatím nejrychlejšími byly Lexus LFA Nürburgring Pack (7:14), resp. Gumpert Apollo Sport a Dodge Viper ACR (7:12). Nejdůležitější však je, že tato informace není potvrzená, což otevírá prostor pro spekulace.
Jenže, čas 7:04 je pomalejší, než se čekalo. Dokonce o plných třicet sekund horší než se objevovaly odhady v květnu letošního roku. Takže nakonec z toho, doufejme, nic nebude a McLaren určitě zapracuje a bude se dále snažit dostat se aspoň pod sedm minut… a být pravým králem Nordschleife.
Nabízí se ještě jedna varianta: neblížíme se k reálným limitům tratě pro produkční vozy? Bellofův nejlepší čas všech dob (6:11 s Porsche 956) je totiž už tři desetiletí nepřekonaný, přiblížit se mu nedokázaly ani moderní okruhové speciály jako Ferrari 599XX (6:58) a Pagani Zonda R (6:47).