Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren rozšiřuje nabídku, 570 GT láká na velký kufr a tišší výfuk

David Bureš David Bureš 25. 2. 2016
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK Jaguar XK
Nabídku McLarenu rozšiřuje dříve avizované gran turismo. Vychází z kupé 570S a nabízí větší komfort.

McLaren postupně rozšiřuje nabídku své nejmenší řady Sports Series. Kupé ve verzích 570S a 540C doplňuje praktičtěji laděný model 570GT, který se světu oficiálně představí příští týden na ženevském autosalonu. Později se můžeme těšit ještě na třetí karosářskou variantu, kterou patrně bude roadster.

570GT vychází z kupé, proti němuž se však liší standardně dodávanou panoramatickou střechou, kterou doplňuje skleněný poklop nad motorovým prostorem. Zatímco panoramatická střecha prosvětluje interiér, zadní poklop vytvořil nový prostor pro uložení zavazadel.

Tento zadní zavazadelník nabízí objem 220 litrů a doplňuje zavazadlový prostor v přídi, kam se stejně jako v běžném kupé vejde jen 150 litrů zavazadel. Díky těmto dvěma prostorům pro bagáž s celkovým objemem 370 litrů McLaren tvrdí, že je 570GT vůbec nejpraktičtějším modelem v jeho historii. Lákat u sporťáku na praktičnost? Tak to tu snad ještě nebylo…

Skleněný poklop se otevírá do strany, která se bude lišit podle toho, zda je daný exemplář určen pro levostranný, nebo pravostranný provoz. Sklo je rámováno karbonovým rámem, což zajišťuje dostatečnou torzní tuhost.

Komfortu na palubě mají pomáhat i pneumatiky. 570GT používá speciálně vyvinutou verzi gum Pirelli P Zero s až o tři decibely sníženou hlučností. Obutí využívá patentovaný systém rušení šumu, který absorbuje vibrace od silnice a jejich přenos do kabiny. Odpružení je navíc měkčí než u 570S, tuhost tlumičů byla na přední nápravě snížena o 15 %, vzadu o 10 %.

Také výbava myslí na komfort. Standardem je kožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla s pamětí nebo parkovací čidla vpředu a vzadu. Specialitou jsou i nové tlumicí materiály na přepážce mezi kabinou a motorovým prostorem. Výfukový systém vozu byl upraven tak, aby nedělal takový randál jako v 570S.

O pohon se stará známý 3,8litrový osmiválec twinturbo se 419 kW (570 koní) a 600 N.m, který byl převzat z 570S. Síla motoru je posílána na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Z 0-100 km/h 570GT zrychlí za 3,4 sekundy a jede až 328 km/h. Na stovce je o 0,2 sekundy pomaleji než 570S, maximální rychlost je ale shodná.

První zákazníci se nového McLarenu 570GT dočkají před koncem letošního roku. Ti britští za něj zaplatí 154.000 liber, což je v přepočtu asi 5,2 milionu korun. Novinka je tak asi o 330.000 korun dražší než 570S.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - fostek
Praktičnost
| 25. 2. 2016
Já myslím, že super. Kdo pozná rozdíl v jízdních vlastnostech, tomu je to už jedno - nejspíš jezdí stejně s formulemi. :-) A je super, že vrcholné verze "supersportů pro každý den" jako jsou Turbo a R8 má novou konkurenci. Pomalu se mi právě tento minisegment začíná líbit snad nejvíc. i když co se týká servisní dostupnosti... je R8 furt někde jinde. A klidně mě cupujte, že jsem přízemní a melu tyhle věci do diskuse o supersportu...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku