McLaren se zaměří pouze na sportovní auta, SUV neplánuje
Když Porsche před lety zjistilo, že může ze své specializace na sportovní auta udělat pouhý doplněk nabídky, maximum zisku generovat modelem SUV a přitom nijak neutrpí jeho pověst, rozhodly se ke stejnému kroku i další prestižní výrobci Lamborghini, Bentley, Maserati a před počáteční dušování se, že nikoli, se nejspíš nakonec přidá i Rolls-Royce.
Pokud nesouhlasíte s většinou, že to imagi značek neškodí, budete mít do budoucna víceméně jen dvě možnosti, jak své garáži udržet potřebný kredit - pořízením Ferrari nebo... McLarenu. I značka z Wokingu totiž oficiálně potvrdila, že zůstane i nadále u sportovních aut a ničím podobným si portfolio plevelit nebude.
CEO McLarenu Mike Flewitt Bloombergu řekl, že je McLaren opravdu přesvědčen o tom, že vyrábí ty nejlepší sportovní auta na světě a i v budoucnu na ně jako opravdová sportovní značka chce zůstat zaměřen. V současnosti je plně vytížen vývojem nejmenšího sportovního vozu, známého jako P13, jenž bude tvořit základ nabídky s technikou velmi blízkou 650S, respektive MP4-12C.
Když pomineme už vyprodaný P1, McLaren bude tím pádem spoléhat na dvě modelové řady, 650S a P13, přičemž v obou z nich bude figurovat krom kupé i otevřená verze, což tedy dělá celkem čtyři modely. Do toho se očekává později příchod roadsteru P1, jenž ale bude zase nejspíš rychloobrátkovým zbožím a v nabídce se moc dlouho neohřeje.
A co vy - berete "existenční" SUV u sportovních a luxusních značek na milost nebo si myslíte, že kredit výrobců snižují?