Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG E kupé překvapí: Sportovní verze bude šestiválcovým hybridem!

mercedesbenz ceniky ceskytrh video vyssistredni kupe
mercedesbenz ceniky ceskytrh video vyssistredni kupe
mercedesbenz ceniky ceskytrh video vyssistredni kupe
mercedesbenz ceniky ceskytrh video vyssistredni kupe
56 Fotogalerie
Diskuze (8)
Sportovní verze nového kupé vyšší střední třídy dostane nově vyvinutý šestiválec s elektrickým turbodmychadlem.

Mercedes-Benz tento týden odhalil novou generaci třídy E s karoserií kupé. Automobil zatím debutoval v základních verzích, samozřejmě se ale počítá i se sportovně zaměřeným modelem z dílny divize AMG. Z Affalterbachu už přicházejí informace, co od takového auta čekat.

Aktuální sedan třídy E je zatím dostupný ve formě AMG E 43 4Matic s šestiválcem biturbo o výkonu 295 kW, AMG E 63 4Matic+ s osmiválcem biturbo o výkonu 420 kW a AMG E 63 S 4Matic+ posíleným na 450 kW. Tyto motor by se měly objevit i v kupé, to ale zároveň bude dostupné také v provedení Mercedes-AMG E 50 4Matic.

Zatím nepoužitý název bude zvolen s odkazem na padesátileté výročí založení divize AMG, které fabrika bude slavit v příštím roce. E 50 4Matic bude totiž jeden z hned několika aut, které 50 let sportovní divize Mercedesu bude slavit. Mezi nimi nebude chybět ani hypersport s technikou z Formule 1.

Podle dostupných zpráv bude E 50 4 Matic jednou z prvních aplikací nově vyvinutého benzinového šestiválce s interním označením M 256, který se objeví i v modernizované třídě S. O řadovém motoru výrobce tvrdí, že z objemu 2999 cm3 nabídne výkon přes 300 kW a točivý moment přesahující hodnotu 500 N.m. V případě E 50 4 Matic ale má dokonce dosáhnout výkonu 331 kW. Jak z názvu modelu vyplývá, síla agregátu bude přenášena na všechna čtyři kola.

Agregát je navíc zajímavý svojí technikou, protože E 50 4Matic bude hybridem. Šestiválec totiž doplní elektromotor přímo v setrvačníku nahrazující alternátor, který nastartuje spalovací motor a při akceleraci mu pomůže dopingem 15 kW a 220 N.m, zatímco při brzdění dobije akumulátor. Vedle konvenčního turbodmychadla jednotka navíc bude disponovat elektrickým kompresorem překlenujícím prodlevu standardního výfukového turbodmychadla.

Komu se na AMG E 50 4Matic nebude chtít čekat, bude se muset spokojit se zatím představenými motory. Nová třída E kupé debutovala se čtyřmi motory, vznětový dvoulitrový čtyřválec E 220 d (143 kW) doplňují benzinové čtyřválce E 200 (135 kW) a E 300 (180 kW) doplněné o šestiválec E 400 4Matic (245 kW), které jsou všechny spárovány s devítistupňovým automatem. Do budoucna se ale počítá s dalším rozšířením nabídky.

Vstoupit do diskuze (8)