Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT 43 přijel do Česka. Čtyřválec hravě překročí 3 miliony

Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Dynamikou se výchozí AMG GT na základní Porsche 911 sice nechytá, zato ale vychází o něco levněji. Zadní sedačky si však nechává za příplatek.

Nedlouho po oznámení českých cen nejsilnějšího, plug-in hybridního AMG GT 63 S E Performance se v konfigurátoru Mercedesu již objevuje také výchozí specifikace německého kupé. Varianta GT 43, která spoléhá na mild-hybridní čtyřválec a výhradně pohon zadních kol, začíná na cenovce 2.952.400 Kč. Mezi zmíněným vrcholem a základem nabídky kupé AMG GT je tedy cenový rozdíl zhruba 2,7 milionu korun (AMG GT 63 S E Performance začíná od 5.664.010 Kč).

Video se připravuje ...

Přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů, který využívá elektrické turbodmychadlo, produkuje v GT 43 výkon 421 koní (310 kW) a točivý moment 500 Nm. Startér-generátor mild-hybridního systému pak zajišťuje dodatečný „boost“, tedy krátkodobý nárůst výkonu o dalších 14 koní (10 kW). Stejně jako u osmiválcových motorizací v nabídce je standardem devítistupňový automat AMG Speedshift.

I bez pohonu všech kol se může základní kupé pochlubit slušnou dynamikou v přímce s akcelerací z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximální rychlostí 280 km/h. Stále ale bude pomalejší než třeba základní Porsche 911 Carerra (od 3.239.291 Kč) s jednodušším přeplňovaným boxerem (385 k/283 kW), které zvládne stovku za 4,2 sekundy a maximálně dosáhne 293 km/h.

Do výchozí ceny si GT 43 započítává také karbon-keramické brzdy, 19palcová vícepaprsková AMG kola, čalounění kůží nappa včetně volantu a sportovních sedaček nebo balíček bezpečnostních a asistenčních systémů obsahující také aktivní parkovací asistent. Ty nejdůležitější prvky si nicméně Mercedes nechává za příplatek.

Přes hranici tří milionů korun se tedy není problém dostat například zvýšením praktičnosti kupé s dodatečnými zadními sedadly se sklopnými opěradly (48.400 Kč). K mání je také panoramatická střecha (27.225 Kč) nebo head-up displej (29.948 Kč). Ovladatelnost základního modelu nakonec vylepší systém řízení zadních kol (54.475 Kč) nebo v rámci balíčku AMG Dynamic Plus (122.512 Kč) také adaptivní podvozek AMG Ride Control či uzávěrka zadního diferenciálu s elektronickým řízením svornosti.

Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Doporučujeme