Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG se vrací k osmiválcům. Kupé CLE 63 se má vzdát čtyřválce

Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé
Mercedes-AMG CLE 53 4MATIC+ Coupé
38 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (14)

Mercedes-Benz se údajně vzdává čtyřválcového plug-in hybridu E Performance pro sportovní modely AMG a nahradí jej novou evolucí tradičního osmiválce. Důvodů má hned několik.

Elektrifikovanou éru u menších sportovních modelů AMG nepojal Mercedes-Benz úplně šťastně. Hrubiánský vidlicový osmiválec se v nejsilnějších variantách modelů C a GLC s pojmenováním 63 rozhodl nahradit výrazně modernějším plug-in hybridním čtyřválcem, ale dočkal se pouze vlažnějších reakcí zákazníků. Tradiční klientela AMG novou techniku E Performance příliš nepřijala a automobilka musela začít hledat řešení.

Mercedes-Benz v současnosti pracuje na vývoji nové nejvýkonnější verze luxusního kupé CLE a už brzy jej představí s potenciální klientelou očekávaným osmiválcovým motorem. Automobilka se rozhodla upustit od původního plánu vyvinout rychlou verzi CLE 63 poté, co se všechny předcházející modely s přeplňovaným zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem a elektromotorem prodávají v malých počtech.

Nejmodernější vidlicový osmiválec od AMG nese interní označení M177 a disponuje mild-hybridní technikou, s jakou bude i ve vrcholném CLE. Čtyřlitrová jednotka se dvěma turbodmychadly bude dosahovat maximálního výkonu 585 koní, a přestože bude o necelých 100 koní slabší než čtyřválcová plug-in hybridní technika, bude mít větší šanci oslovit potenciální zájemce o sportovní mercedesy.

Video placeholder
Mercedes-Benz CLE 2023 • Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz má hned několik důvodů, proč by u nového kupé měl vzdát původní myšlenku. Jedním z nich je i skutečnost, že s tímto modelem vyrazil do konkurenčního boje s nejnovějším BMW M4, jež má pro milovníky rychlých aut výrazně zajímavější techniku – dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový zážehový řadový šestiválec S58 o 530 koních, jež je navíc bez elektrifikace.

Dalším důvodem je i reakce na zpětnou vazbu od oficiálních prodejců. Dealeři říkají, že umístění vrcholnou čtyřválcovou motorizaci CLE 63 nad již uvedenou šestiválcovou „nižší“ specifikaci CLE 53 by mohlo u potenciálních zákazníků vyvolat zmatek.

Rozhodnutí o návratu osmiválce do mercedesů AMG s největší motorizací 63 přitom může být relativně nové, protože automobiloví špióni už v minulosti zpozorovali testování zamaskovaných rychlých mercedesů CLE s nabíjecími porty, charakteristickými pro plug-in hybridy. Budeme tedy doufat, že se návratu tradičního motoru skutečně dočkáme.

Vstoupit do diskuze (14)