Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG se vrací k osmiválcům. Kupé CLE 63 se má vzdát čtyřválce

Lukáš Volšický
Diskuze (14)

Mercedes-Benz se údajně vzdává čtyřválcového plug-in hybridu E Performance pro sportovní modely AMG a nahradí jej novou evolucí tradičního osmiválce. Důvodů má hned několik.

Elektrifikovanou éru u menších sportovních modelů AMG nepojal Mercedes-Benz úplně šťastně. Hrubiánský vidlicový osmiválec se v nejsilnějších variantách modelů C a GLC s pojmenováním 63 rozhodl nahradit výrazně modernějším plug-in hybridním čtyřválcem, ale dočkal se pouze vlažnějších reakcí zákazníků. Tradiční klientela AMG novou techniku E Performance příliš nepřijala a automobilka musela začít hledat řešení.

Mercedes-Benz v současnosti pracuje na vývoji nové nejvýkonnější verze luxusního kupé CLE a už brzy jej představí s potenciální klientelou očekávaným osmiválcovým motorem. Automobilka se rozhodla upustit od původního plánu vyvinout rychlou verzi CLE 63 poté, co se všechny předcházející modely s přeplňovaným zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem a elektromotorem prodávají v malých počtech.

Nejmodernější vidlicový osmiválec od AMG nese interní označení M177 a disponuje mild-hybridní technikou, s jakou bude i ve vrcholném CLE. Čtyřlitrová jednotka se dvěma turbodmychadly bude dosahovat maximálního výkonu 585 koní, a přestože bude o necelých 100 koní slabší než čtyřválcová plug-in hybridní technika, bude mít větší šanci oslovit potenciální zájemce o sportovní mercedesy.

Video se připravuje ...

Mercedes-Benz má hned několik důvodů, proč by u nového kupé měl vzdát původní myšlenku. Jedním z nich je i skutečnost, že s tímto modelem vyrazil do konkurenčního boje s nejnovějším BMW M4, jež má pro milovníky rychlých aut výrazně zajímavější techniku – dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový zážehový řadový šestiválec S58 o 530 koních, jež je navíc bez elektrifikace.

Dalším důvodem je i reakce na zpětnou vazbu od oficiálních prodejců. Dealeři říkají, že umístění vrcholnou čtyřválcovou motorizaci CLE 63 nad již uvedenou šestiválcovou „nižší“ specifikaci CLE 53 by mohlo u potenciálních zákazníků vyvolat zmatek.

Rozhodnutí o návratu osmiválce do mercedesů AMG s největší motorizací 63 přitom může být relativně nové, protože automobiloví špióni už v minulosti zpozorovali testování zamaskovaných rychlých mercedesů CLE s nabíjecími porty, charakteristickými pro plug-in hybridy. Budeme tedy doufat, že se návratu tradičního motoru skutečně dočkáme.

Lukáš Volšický
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
15. 5. 2024 09:50
Re: Ti hloupí zákazníci
Jemu to dělali někde v Německu, ale u nás to umí firmy taky, já jsem před pár lety nechával přehodit defaultně fci start/stopu na céčku a cla v Autoupdate v Holešovicích, no problem pro ně.
14. 5. 2024 18:23
Re: Ti hloupí zákazníci
pockej pockej pockej, jak to udelal?

to bych snad vzal MB po letech na milost..

Zaruku at vezme cert hlavne kdyz to bude delat co ja chci. Umel by nekdo u gle vypnout lineassist navzdy (auto tusim 2022 rok)
14. 5. 2024 15:55
Re: Ti hloupí zákazníci
A dobře dělá, nicméně tím asi porušil i podmínky, za kterých bylo auto homologováno. Hmmm... Tady je asi problém s tím, kdo určuje pravidla, co vše musí nutně v autě být...
14. 5. 2024 14:51
Re: Re: Sorry jako, ale...
Právě že ano, mildhybrid, BMW je bez.
Avatar - Dinar
14. 5. 2024 11:51
Re: Ti hloupí zákazníci
Známý, právník, teď vede s spor s MB, po koupi sklasse si nechal asistenty přehodit spec firmou do defaultně vypnuto, MB mu při prvním A servisu oznámilo, že ruší záruku. Věděl, že na to nejspíš dojde, ale tvrdí, že to je sporné, tak to pro zkoušku žaluje, jsem zvědav na výsledek.