Mercedes-AMG GT 63 a GT 63 S 4-Door prošel lehkou modernizací
Po loňské modernizaci šestiválcových verzí přišla na řadu také modernizace pro modely V8 pod kapotou. Nic zásadního ale nečekejte.
Osmiválcové modely Mercedes-AMG GT 63 a GT 63 S 4Matis+ 4-Door prošly pro modelový rok 2022 lehkou modernizací, která přináší designová i technická vylepšení. Na co se tedy mohou zákazníci těšit?
První novinkou je upravená příď, která se inspirovala vrcholnou plug-in hybridní verzí GT 63 S E Performance. Proměnou prošly především nasávací otvory po stranách nárazníku, které jsou nově širší a směřují více do středu vozu. S usměrněním vzduchu proudícího k chladičům navíc nově pomáhají tři vertikální žaluzie.
Další novinkou po designové stránce je rozšíření možností individualizace. Například nabídka barev se rozrostla o několik odstínů, díky čemuž si nyní zákazníci mohou vybrat ze čtyř matných laků, čtyř metalických laků a dvou základních barev. Některé barvy jsou přitom nově převzaty z loňských omlazených modelů s motory V6.
Nabídka se navíc rozrostla také o dvě exkluzivní barvy pro nabídku Editions: Green Light Magno a Manufaktur Rubellite Red Metalic. Obě speciální verze slibují různé detaily, které dají vyniknout specifickému postavení a charakteru vozu. V podbězích navíc nabídnout 21“ kovaná kola AMG.
Stranou pozornosti ovšem nezůstal ani interiér, který nabídne nové kombinace barev a obložení. Díky programu Manufaktur si tak zákazníci mohou užívat kůži Nappa s diamantovým prošíváním, dvoubarevný volant AMG Performance nebo speciální koberce s vyšívaným logem AMG. Možnosti individualizace by se navíc měly v příštích letech ještě rozšiřovat.
Technické vylepšení pak přináší systém podvozku AMG Ride Control+, který je pro verze GT 63 i GT 63 S standardem. Systém pracuje s elektronicky nastavitelnými tlumiči a jejich vnitřními ventily, jejichž nastavení dokáže v závislosti na situaci upravovat v rámci milisekund a to pro každé kolo.
Systém volí odpovídající nastavení podle informací o jízdě, tedy pohybu akcelerátoru i z dat od tlumičů. Jeho nastavení lze ale dále upravovat jak prostřednictvím voliče jízdních režimů, tak prostřednictvím speciálního tlačítka, díky čemuž by měl systém nabídnout vyšší komfort i ještě ostřejší jízdu.
Pod kapotou se však nic nezměnilo. Oba vozy jsou tak stále poháněny 4,0litrovým twin-turbo přeplňovaným vidlicovým osmiválcem, který v základní verzi GT 63 nabízí nejvyšší výkon 430 kW a 800 Nm točivého momentu. Výkonnější verze GT 63 S pak nabízí 470 kW a 900 Nm točivého momentu.
Na závěr dodejme, že do evropských showroomů dorazí modernizované modely Mercedes-AMG GT 63 a 63 S 4Matic+ 4-Door během začátku příštího měsíce.