Mercedes-AMG GT oficiálně: Nástupce SLS nabízí až 510 k
Dlouho očekávaný nástupce Mercedes-Benzu SLS AMG byl konečně oficiálně představen. Jmenuje se Mercedes-AMG GT a podle výrobce bude schopným vozem jak na okruhu, tak při každodenním používání.
Novinka byla před svojí premiérou bedlivě sledována jak médii, tak fanoušky značky, neoficiální informace doplňovala i sama automobilka, která pravidelně zveřejňovala zprávy o chystaném vozu. Většinu údajů AMG GT jsme tak znali už před debutem, neuškodí ale, když si je připomeneme.
Pod kapotou vozu pracuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec biturbo s interním označením M178, který se v budoucnu objeví i v modelech značky Aston Martin. Točivý moment jednotky se suchou skříní je posílán na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Motor využívá některá řešení z dvoulitru modelu A 45 AMG.
Mercedes-AMG GT nabídne výkon 340 kW a točivý moment 600 N.m, tyto parametry vozu umožní zrychlit z 0-100 km/h za rovné čtyři sekundy a jet až rychlostí 304 km/h. Toto provedení je ale pouze základním modelem, k dispozici bude i Mercedes-AMG GT S s výkonem 375 kW a točivým momentem 650 N.m. Díky silnější jednotce je verze S na stovce o 0,2 sekundy dříve a jede až 310 km/h. U obou provedení je nejvyšší rychlost elektronicky omezena. AMG GT S se dále odliší třeba adaptivními tlumiči nebo samosvorným diferenciálem.
V obou případech je AMG GT slabší než předchozí SLS AMG, jehož 6,2litrová atmosférická V8 v základu nabízela 420 kW. Novinka je ale o 80 kilogramů lehčí – základní verze váží 1.540 kilogramů, pohotovostní hmotnost eSka činí 1.570 kg. Váha je mezi nápravy rozložena v takřka ideálním poměru 47:53.
Nejen pozéry potěší plně variabilní výfukové klapky, umožňující tichou jízdu po dálnici i bouřlivý průjezd Pařížskou ulicí. Praktici ocení zavazadelník o objemu 350 litrů (SLS AMG měl jen 176 l), dostupný díky rozměrnému víku. Zavazadla bude možné uložit i za sedačky, kde je podrží hliníková výztuha.
Vzhled automobilu jsme více méně znali díky fotografiím zamaskovaných prototypů, které zveřejňoval i sám Mercedes. Zcela odhalené AMG GT ukazuje záď inspirovanou luxusním S Coupé a výraznou maskou chladiče. Dlouhá kapota zůstala zachována z předchůdce, naopak racčí dveře nahradilo konvenční řešení.
Mercedes-AMG GT: Technická data a srovnání s předchůdcem | ||||
Model | AMG GT | AMG GT S | SLS AMG | SLS AMG Black Series |
Motor | 4,0 V8 biturbo | 4,0 V8 biturbo | 6,2 V8 atm. | 6,2 V8 atm. |
Převodovka | 7DS | 7DS | 7DS | 7DS |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 3982 | 6208 | 6208 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 340/6000 | 375/6250 | 420/6800 | 464/7400 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 600/1600-5000 | 650/1750-4750 | 650/4750 | 635/5500 |
Max. rychlost [km/h] | 304 | 310 | 317 | 315 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,0 | 3,8 | 3,8 | 3,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,3 | 9,4 | 13,2 | 13,7 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1.540 | 1.570 | 1.620 | 1.550 |