Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG: Příchod hypersportu s technikou F1 je jistý

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Trojcípá hvězda válcuje konkurenci ve formuli 1. Za dva roky se postaví McLarenu, Ferrari a Red Bullu také na běžných silnicích. Vrací se do hry!

O tom, že Mercedes, potažmo divize AMG chystá silniční hypersport, se v poslední době hodně spekulovalo. 28. září večer na Media Night v Paříži byly tyto zvěsti potvrzeny z úst šéfa výzkumu a vývoje Thomase Webera. „Někdo mu možná začne říkat hyperauto. Bude nekompromisní v emocích. Bez ohledu na název ukáže, kudy bude směřovat naše sportovní divize v budoucnosti, k extrémně efektivní a inteligentní technice poháněcí soustavy, “ dodal Weber.

Projektil na čtyřech kolech zcela jistě využije dostupný „hardware“ z královny motoristického sportu. Bude superrychlou placku skutečně pohánět pouhá uprostřed umístěná šestnáctistovka? Možná se její objem zvýší, v tomto případě jej přece neomezují žádné regule. Samozřejmě hybridní včetně KERS, původem z letošního monopostu F1 W07. O nedostatek výkonu se tedy bát nemusíme. Samotný konvenční agregát dopovaný nikoli jedním, nýbrž dokonce dvěma turby nabídne nějakých 900 koní (662 kW), což je dostatečně šílená hodnota. Dvojice elektromotorů v přídi přidá dalších dohromady 160 k (118 kW), takže se dočkáme čtyřkolky. Dvoumístného kupé s tradičními racčími křídly? Byla by rozhodně škoda se jich vzdát.

A teď pozor: předpokládá se prázdná hmotnost kolem tuny| Proč ne? Střela bude jistě hlavně karbonová a v Affalterbachu využijí dalších drahých a lehkých materiálů. U stroje v ceně desítek, vlastně takřka stovky milionů korun si to koneckonců mohou dovolit. Nelze se divit předpokládaným výkonům: zrychlení z klidu na stovku pod 2,5 s a maximální rychlosti v úrovni 354 km/h...

Vývoj vozu je společným projektem AMG a týmem v britském Brixworthu (Northampton), který má na starosti přípravu pohonných jednotek pro formuli 1. Nezapomeňme, že tým Mercedes-AMG Petronas F1 také sídlí na Ostrovech, v Brackley.

Tamní Auto Express podrobil na autosalonu výslechu zodpovědné, ředitel prodeje a marketingu Ola Källenius potvrdil použití motorů z F1 pro silniční auto a dodal, že jeho vývoj již začal. Šéf AMG Tobias Moers se zase zmínil o hojném využití uhlíkových kompozitů a pokračoval: „Jak jsme řekli již v minulosti, jakmile AMG vstoupí do nového segmentu, máme velmi jasné očekávání. Naším cílem je mít co nejefektivnější, nemusí být nutně nejsilnější, hyperauto na trhu s vynikající ovladatelností."

Pokud všechno půjde podle plánu, předprodukčního prototypu se dočkáme pravděpodobně již příští rok, kdy AMG oslaví padesátiny od vzniku. Finální verze by měla následovat maximálně do dvou let, klienti si však první kusy striktně limitované série nepostaví do garáží dříve než na jaře 2019. Automobilka odhalila i první nákres. Silueta připomínající současné hybridní prototypy třídy LMP1 včetně mohutné ploutve příliš nepřekvapí. S návratem do Le Mans ale nepočítejme, prioritou nadále zůstává formule 1.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)