Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG uvádí nejostřejší verzi GLE Coupé. Stovku dá za 3,8 s a jede 280 km/h

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Závěrem léta se světu oficiálně představila druhá generace SUV GLE Coupé. Teď na ni navazuje nejostřejší derivát od AMG.

Ve srovnání s konvenčním Mercedesem GLE Coupé přináší nejpeprnější sportovní provedení AMG přepracovanou masku chladiče, jinak tvarovaný nárazník, vzadu si zase můžete všimnout výrazného černého difuzoru a dvojice dvojitých obdélníkových koncovek výfuku. Zákazníci mohou vybírat z 21- a 22palcových kol, pro vrcholové provedení S jsou připraveny jen a pouze dvaadvacítky.

Uvnitř nesmějí chybět sportovní sedačky AMG čalouněné kůží nappa, kterou mimo jiné najdeme i na volantu. Přepracovaná středová konzola dostává ovladače pro práci se systémem ESP, adaptivním podvozkem či akustikou výfukového systému. Sportovnost vozu podtrhují kartáčované pedály z nerezové oceli a štítky AMG napříč celou kabinou.

Nejpodstatnější je samozřejmě technika. Záleží jen na vás, jestli sáhnete po variantě 63 4Matic+ či 63 S 4Matic+. Ta první ždímá ze čtyřlitrového biturbo osmiválce 420 kW (571 k), druhá silnější pak rovných 450 kW (612 k). v obou případech je řeč o pohonné jednotce se 48voltovou palubní sítí (tedy mild hybridu) a integrovaném startalternátoru, jenž spojuje startér a alternátor do elektromotoru o síle 16 kW (22k), jenž vypomáhá spalováku třeba při akceleraci.

Točivý moment má hodnotu 750, respektive 850 newtonmetrů. Základní varianta potřebuje na stovku čtyři sekundy, silnější to svede o dvě desetinky rychleji. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250, respektive 280 km/h. Také ve standardním AMG GLE Coupé ale můžete svištět rychleji, jen si za „odemknutí“ připlatíte v rámci volitelného balíčku.

Pohonná jednotka se pojí s devítistupňovou samočinnou převodovkou a plně variabilním pohonem všech kol. Samozřejmostí je vyspělá brzdová soustava AMG. Základní verze dostává šedé brzdové třmeny, vrcholové „esko“ pak červené. Kdyby vám to náhodou přišlo málo, můžete si připlatit za keramický brzdový systém s bronzovými třmeny, které vydrží ještě větší zátěž a zároveň snižují hmotnost automobilu.

Když zrovna nechcete z auta vytřískat absolutní maximum a spokojíte se s pohodovou jízdou, určitě přijde vhod deaktivace poloviny válců, jež je k dispozici v pásmu od 1000 do 3250 otáček. O aktuálním stavu deaktivace je řidič informován prostřednictvím obrazovky uvnitř. Spotřebě pomáhá například i snížení světlé výšky při vyšších rychlostech, při potřebě jízdy v terénu se zase výška prostřednictvím pneumatického podvozku zvýší.

Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+ Coupé a 63 S 4Matic+ Coupé - základní technická data
  63 63 S
Motor 4.0 V8 biturbo 4.0 V8 biturbo
Objem [cm3] 3982 3982
Výkon [kW/min] 420/5750-6500 450/5750/6500
Výkon elektromotoru [kW] 16 16
Maximální točivý moment [Nm/min] 750/2250-5000 850/2500-4500
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4 3,8
Nejvyšší rychlost [km/h] 250 280
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 11,5 11,5
Emise CO2 [g/km] 262 263
Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Londonbridge
20. 2. 2020 18:19
Nieco pr teba
https://www.youtube.com/watch?…

Tu testuju slusne auta aj ke Canada, zil som tam aj ked MB ani Alfu som si tam vtedy nemohol dovolit za 9 dolarov na hodinu som dal akurat Americky second hand Pontiac ;-) 90 roky...
Avatar - Alf1k
20. 2. 2020 16:46
Re: Hmm
V tom případě se taky hlásím k rusofilství :-[]
Avatar - Alf1k
20. 2. 2020 16:40
Re: Neuvěřitelné
Ano pane korektor, ujelo mi DE :-)
Avatar - speedfred
20. 2. 2020 14:07
Re: Hmm
Tak mne sa práve páčia iba tie masky na MB (už ma tu obvinili z rusofilstva :-) ). Dynamické hodnoty celkom kruté na takú “obludu”.
20. 2. 2020 11:36
Hmm
Pořád jsem si nezvykl na ty masky se svislými pruhy. Přijde mi to takový ruský.