Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes počítá s 30 novinkami do roku 2022. Budou i sporťáky

David Bureš
Diskuze (1)

Už v blízké době se u Mercedesu počítá s novými generacemi pro modely S, SL i C. Dorazí i nové sporťáky, stejně jako elektromobily.

Mercedes-Benz se také za rok 2019 stal největším výrobcem luxusních automobilů, když prodal 2.339.562 aut s trojcípou hvězdou ve znaku, o 1,3 % více než o rok dříve. Ve Stuttgartu ale neusínají na vavřínech a hodlají si svoji pozici uchovat i v následujících letech. Z toho důvodu už v blízké době chystají záplavu novinek, aby o značku mezi zákazníky udrželi dostatečný zájem.

Konkrétně se počítá se zhruba 30 novinkami, které na trh dorazí do konce roku 2022. Automobilka mezi ně řadí nejen nové generace stávajících modelů a úplné novinky v nabídce, ale také třeba nové varianty stávajících aut nebo jejich modernizace.

Klíčovou novinkou bude nepochybně nová generace třídy C, která je z dlouhodobého hlediska nejprodávanějším modelem značky. Už pátá generace C-Klasse je chystaná pro rok 2021, přičemž se od ní čeká především nová generace motorů, poprvé představená v modernizované třídě E, které se dočkáme ještě letos.

Těžištěm nové řady jednotek M254 bude dvoulitrový benzinový čtyřválec, který je vyvíjen už s výhledem na budoucí emisní normu Euro 7. Bude kombinován s mildhybridním ústrojím, přičemž velká část komponentů bude použita z šestiválce M264.

Čtyřválcový motor podle zákulisních zpráv bohužel použije i vrchol nabídky v podobě verze z dílny AMG. Dnešní Mercedes-AMG C 63 se spoléhá na čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly, nástupce by však měl přezbrojit na plug-in hybridní provedení se čtyřválcem pod kapotou. V rámci mezigenerační změny se tak zbaví poloviny válců!

Právě plug-in hybridy budou do budoucna hrát důležitou roli v nabídce trojcípé hvězdy. Vždyť už do konce roku chce Mercedes nabízet hned 20 takových aut, které budou součástí nabídky od nejmenšího modelu v nabídce, třídy A, po vlajkovou loď, třídu S.

Právě třída S se nové generace dočká ještě letos. Jak je u toho vozu zvykem, opět půjde o technologickou špičku. Pomůže tomu vylepšená platforma MRA, která umožní zástavbu nejmodernějších elektrifikovaných ústrojí a posledních elektronických pomocníků.

Součástí nabídky budou nadále řadové šestiválce (benzinové i naftové), které doplní čtyřlitrový vidlicový osmiválec, očekává se však zástavba mildhybridního ústrojí. Jistotou je i plug-in hybrid s delším elektrickým dojezdem než dnešní S560e, které v čistě elektrickém režimu ujede 50 kilometrů.

Nová třída S bude mimochodem dostupná výhradně ve formě sedanu. Kupé i kabriolet podle zákulisních zpráv skončí v roce 2022, kvůli nedostatečnému zájmu ze stran zákazníků. Není však vyloučeno, že budou do budoucna nahrazeny podobně koncipovanými elektromobily.

Těch elektřinou poháněných Mercedesů mimochodem bude v následujících vícero. Již potvrzený je příchod malého SUV EQA na bází GLA a luxusního EQS, které již použije svébytnou platformu MEA pro elektromobily. Design vzejde z konceptu Vision EQS, velikostně půjde o vůz typu třídy CLS a bude se jednat o vlajkovou loď elektrické řady Mercedesu.

Naopak roadster Mercedes-Benz SL se nástupce dočká, a to na začátku roku 2021. Po dlouhých desítkách let se vrátí k plátěné stahovací střeše, a to poprvé od generace R129, ukončené v roce 2001. Navíc má nabídnout i dvě nouzová sedadla vzadu, díky konfiguraci 2+2.

I těch sportovních novinek bude více. AMG v roce 2021 snad už konečně nabídne sériovou verzi hypersportu Project One, auta s tehcniku Formule 1, očekává se také nová ostrá varianta AMG GT 4dveřové kupé s plug-in hybridním pohonem.

Důležité novinky chystá také značka Smart, kterou Mercedes nově vlastní společně s čínskou automobilkou Geely. Nově značka nabízí výhradně elektřinou poháněné automobily, přičemž pro rok 2020 byly Fortwo i Forfour modernizovány. Pro rok 2022 navíc firma potvrdila příchod nového SUV, vyvinutého již ve spolupráci s Geely. Mercedes navíc údajně zvažuje další rozšíření spolupráce s vlastníkem Volva, které by dokonce mohlo vést k vývoji společné techniky. Ohrožena by v takovém případě byla dnešní spolupráce s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

15. 2. 2020 08:09
C 63
C63 a štvorvalec...Nie, že by to nejako ovplyvnilo moju existenciu, ale do ***e! :no: