Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG zvažuje použití elektrických turbodmychadel

David Bureš
Diskuze (0)
Po dmychadlech poháněných výfukovými plyny zřejmě přijde doba elektrických kompresorů. Jejich použití zvažuje i Mercedes.

Konvenční turbodmychadla budou v budoucích autech doplňovat i elektrické kompresory. S plány na takové řešení přišlo již Audi i BMW. Nově je doplňuje také Mercedes-Benz, který chce elektrické turbo použít u budoucích kompaktů z dílny divize AMG.

Možnost použití elektrického kompresoru v budoucích vozech přiznal Steffen Jastrow, šéf vývoje kompaktních modelů v Mercedes-AMG. Ten uvedl, že budoucí auta budou potřebovat více síly než ty současná, přičemž řešením jsou právě e-turba. „Používáme je v motosportu, technika nicméně musí být pro zákazníka dostupná,“ řekl Jastrow v rozhovoru pro britský Auto Express.

Hlavní výhodou kompresorů poháněných elektromotorem je rychlejší nástup točivého momentu v nízkých otáčkách, který eliminuje turbo efekt, jež bývá problémem u vozů s motory přeplňovanými konvenčními turbodmychadly. Reakce na plyn u auta s e-turbem by tak měla být spontánnější. Dalším plusem jsou kompaktnější rozměry než u vícestupňových turbodmychadel, která jsou dalším řešením, jak se vyhnout turbo díře.

Pokud se Mercedes-AMG skutečně vrhne do vývoje elektrických kompresorů, mělo by se toto řešení poprvé objevit u vrcholné varianty příští generace třídy A, která je chystaná pro rok 2017. Současné A 45 AMG je poháněno přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 265 kW a točivém momentu 450 N.m. V tuto chvíli se jedná o nejsilnější sériový benzinový dvoulitr na trhu.

Mercedes-Benz myšlenkou e-turba reaguje na konkurenci. Audi již dalo najevo, že vyvíjí systém e-boost, který chce použít v třílitrovém turbodieselu. Ten se objeví například pod kapotou SUV Q7 nebo luxusního sedanu A8. BMW zase elektrické turbo hodlá využít v příští generaci modelů M3/M4.

David Bureš
Diskuze (0)