Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz A brzy z Polska nebo Rumunska?

Diskuze (9)
Příští generace třídy A se bude od té současné výrazně lišit. Podle internetových stránek magazínu Automobilwoche možná také tím, že se bude vyrábět v nové továrně v Polsku nebo Rumunsku.

Vedení Mercedesu zvažuje přesunutí výroby do některé z těchto dvou zemí. Zatím probíhá hledání vhodných lokalit, které konkrétní oblasti pro Mercedes připadají v úvahu, se ale Automobilwoche zjistit nepodařilo. Nástupci současných modelů třídy A a B přijdou na trh v roce 2011. Ve 2. čtvrtletí tohoto roku bude definitivně určena jejich technická koncepce a bude zahájen vývoj. Už nyní je ale jasné, že platforma současné generace použita nebude.

Mercedes má totiž v třídě kompaktních prémiových vozů velké plány. Nyní mají třídy A a B souhrnou roční produkci 270 tisíc kusů a podle vyjádření ředitele divize osobních vozů v rozhovoru pro Automobilwoche hodlá Mercedes u příští generace toto číslo „výrazně“ zvýšit. Toho by mělo být dosaženo použitím levnější platformy než doposud a také právě zlevněním výroby.

Pro Polsko hovoří geografická poloha nedaleko od klíčových západoevropských trhů a rozvinutý automobilový průmysl, pro Rumunsko zase výrazně nižší mzdové náklady. Z analýzy agentury JD Powers, kterou si nechal Mercedes vypracovat, vyplývá, že zatímco v Německu jsou náklady na hodinu práce 42 Euro, v Polsku je to 6 Euro a v Rumunsku 3,20 Euro.

Na druhé straně stojí možné problémy s logistikou, infrastrukturou dodavatelů a kontrolou kvality. Navíc v konečném důsledku není pro úspěch v segmentu prémiových automobilů tak rozhodující cena jako design a image.

Diskuze (9)
Avatar - pallas
31. 1. 2008 23:57
Re: Dotaz.
kozene potahy do Audi, Porsche atd. sa vyrabaju v Puchove, byvala Makyta. Pre rakusku firmu Eybl.
31. 1. 2008 17:16
Rumunský Mercedes
Vyzerá to skôr na Rumunsko,dúfam, že sa už trochu disciplíne naučili, môj bývalý kolega raz neubrzdil pred železničným priecestím, ktoré blikalo, lebo na jeho úplne novom, slávnom rumunskom džípe ARO mu prvý brzdný okruh zlyhal, a druhý pre istotu nebol ani zapojený. Je to síce už 20 rokov, ale cigánske prac. návyky sa zle odúčajú.
Avatar - Ronault.
30. 1. 2008 17:39
Re: Dotaz.
No ono je zajímavé, že Dacia z Rumunska vadí, ale Mercedesy a díly pro Audi ne.. ;-)