Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Antos 2536 L pro stísněné prostory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz Antos je nejčastěji prezentován jako rozvážkový model, ale velmi dobře se již osvědčil i ve spojení s nástavbou pro sběr komunálního odpadu.

Mercedes-Benz představil veřejnosti modelovou řadu Antos poprvé na podzimním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru v roce 2012. Automobilka ji uvedla jako první řadu těžkých nákladních vozidel nad 18 t vyvinutou přímo pro krátké trasy.

Mercedes-Benz Antos 2536 L s konfigurací podvozku 6x2 s vlečenou a řízenou druhou zadní nápravou ve službách společnosti Zellinger GmbH dokazuje, že tento model nemusí nutně sloužit pouze v distribuci, ale může se velmi dobře uplatnit i s nástavbou pro sběr komunálního odpadu.

Vozidlo s motorem OM 470 Euro VI o výkonu 265 kW (360 k) ve spojení s dvanáctistupňovou automatizovanou převodovkou si pochvaluje především jeho řidič.

Ten i přes celkovou délku devět metrů a hmotnost 26 tun vyzdvihuje manévrovací schopnosti „svého“ Antosu v úzkých městských uličkách, za něj z velké části vděčí řízené zadní nápravě.

Vedle ovladatelnosti je Antos pozitivně hodnocen i za nabídku vnitřního prostoru v kabině, do niž se během směny musí usadit trojice pracovníků. Těm pak přijde vhod vnitřní šířka 2020 mm a výška 1750 mm od podlahy po strop a více než dostatečně dimenzované úložné a odkládací prostory.

Mercedes-Benz nabízí Antos s motory Euro VI, jejichž výroba se rozběhla v Mannheimu na jaře roku 2012. Přeplňované vznětové řadové šestiválce o objemech 7,7 l, 10,7 l, 12,8 l a nově i 15,6 l nabízejí celkem 16 výkonových verzí od 175 kW (238 k) do 460 kW (625 k) s nejvyšší hodnotou točivého momentu od 1000 do 3000 N.m.

Kromě čtyř dvanáctistupňových převodovek a šestnáctistupňové jednotky je k dispozici i osmistupňová převodovka. Pro zvýšení komfortu řidiče jsou všechny modely Antos standardně vybaveny automatizovaným řazením Mercedes PowerShift 3.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)