Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz C Coupé: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
Mercedes-Benz C
131 Fotogalerie
Diskuze (8)
Mercedes se poprvé napřímo pouští do konfrontace mezi kupé střední třídy. Jaká je dvoudveřová třída C?

Mercedes-Benz se rozhodl porazit BMW na jeho vlastním poli. Dlouholeté tápání v segmentu kupé střední třídy definitivně ukončuje nové C Coupé. Dvoudveřová alternativa k sedanu třídy C se konečně stane přímým konkurentem BMW řady 3 Coupé.

Komfortněji zaměřené klientele zůstávají i nadále na výběr kupé E a velká třída CL. Třída C míří na mladší a sportovnější řidiče. I přes společný technický základ s éčkovým kupé je novinka dostatečně vyhraněná. Kromě jízdního projevu, ke kterému se dostaneme vzápětí, se to projevuje výběrem motorů.

Zapomeňte na dieselový šestiválec nebo benzinovou V8 – jádrem nabídky C Coupé jsou přeplňované čtyřválce. Pro fajnšmekry má Mercedes benzinový šestiválec a naprostým vrcholem je C 63 AMG, přímý konkurent BMW M3. České zastoupení navíc deklaruje, že E Coupé se v AMG verzi vyrábět nebude.

mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupemercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe | Zdroj: acz

K vyzkoušení jsme zvolili model C 250 CDI Coupé s manuální převodovkou, AMG paketem a ve speciálním provedení Edition 1. To znamená velmi bohatou výbavu a unikátní černo-bílý interiér, který bude nabízen jen v prvním roce výroby.

Dvojitě přeplňovaný motor 250 CDI (objem 2,1 litru, výkon 150 kW, točivý moment 500 Nm) je na Auto.cz již velmi dobře známým agregátem. S faceliftem třídy C se zapracovalo na jeho odhlučnění a kupé z těchto inovací samozřejmě těží také.

Mercedes-Benz třída C Coupé - technická data a ceny na českém trhu
MotorC 220 CDI BEC 250 CDI BEC 180 BEC 250 BEC 350 BEC 63 AMG
Převodovka6M (7A)6M (7A)6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214321431796179634986208
Válce/ventily4/44/44/44/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3000150/4200115/5000150/5500225/6500336/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1400500/1600250/1600310/2000370/3200600/5000
Max. rychlost [km/h]232 (231)240 (240)225 (223)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,4 (8,1)7,0 (7,1)9,0 (8,9)7,264,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4 (4,9)4,9 (4,9)6,7 (6,5)6,56,812
Cena [Kč]957.600,-1.051.200,-854.400,-1.039.200,-1.190.400,-1.833.600,-

Motor tedy na místě ani za jízdy svým zvukem neruší. Hezky zatahuje už od nejnižších otáček a přitom se nechá bez protestů živě vytáčet až k omezovači. Ve spojení s přesnou manuální převodovkou a tuhou spojkou proto můžeme C 250 CDI Coupé navzdory dieselovému pohonu bez rozpaků označit za vůz se sportovním duchem. Po jízdě ve městě nám je ale jasné, že většina zákazníků nejspíš dá z pohodlnosti přednost automatické převodovce.

Hvězdná chvíle nového kupé přichází na okreskách. Řízení disponuje elektrickým posilovačem. Díky vynikajícímu odladění se ale přesností a zpětnou vazbou plně vyrovná hydraulickým řešením. Ano, takto doladěné inovace (samozřejmě, že pod vlajkou snižování normované spotřeby) schvalujeme!

mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupemercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe | Zdroj: acz

Podvozek kupé je o stupeň tvrdší než v sedanu. Laicky řečeno, standardní naladění se podobá AMG paketu u sedanu třídy C a C Coupé s AMG paketem jde ještě o krok dál do sportovna. Kupé v takové provedení je už hodně tvrdé, díky dvojitým tlumičům Agility Control ale stále dokáže dobře pracovat i na nerovnostech.

V zatáčkách naopak přichází maximální jistota, která nejspíš překonává i stránoucí BMW řady 3 Coupé. K jasnému verdiktu by ale bylo samozřejmě potřeba přímé konfrontace.

K seznámení s prezentovaným autem jsme využili národní premiéru, podruhé jsme měli možnost stejný vůz vyzkoušet v průběhu redakčního testu Auto Tipu. Velký test C 250 CDI Coupé si proto můžete přečíst v nejnovějším čísle Auto Tipu (13/2011), který bude v prodeji od pondělí 20. června.

Vstoupit do diskuze (8)