TEST Mercedes-Benz C Coupé: První jízdní dojmy
Mercedes-Benz se rozhodl porazit BMW na jeho vlastním poli. Dlouholeté tápání v segmentu kupé střední třídy definitivně ukončuje nové C Coupé. Dvoudveřová alternativa k sedanu třídy C se konečně stane přímým konkurentem BMW řady 3 Coupé.
Komfortněji zaměřené klientele zůstávají i nadále na výběr kupé E a velká třída CL. Třída C míří na mladší a sportovnější řidiče. I přes společný technický základ s éčkovým kupé je novinka dostatečně vyhraněná. Kromě jízdního projevu, ke kterému se dostaneme vzápětí, se to projevuje výběrem motorů.
Zapomeňte na dieselový šestiválec nebo benzinovou V8 – jádrem nabídky C Coupé jsou přeplňované čtyřválce. Pro fajnšmekry má Mercedes benzinový šestiválec a naprostým vrcholem je C 63 AMG, přímý konkurent BMW M3. České zastoupení navíc deklaruje, že E Coupé se v AMG verzi vyrábět nebude.
mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe
K vyzkoušení jsme zvolili model C 250 CDI Coupé s manuální převodovkou, AMG paketem a ve speciálním provedení Edition 1. To znamená velmi bohatou výbavu a unikátní černo-bílý interiér, který bude nabízen jen v prvním roce výroby.
Dvojitě přeplňovaný motor 250 CDI (objem 2,1 litru, výkon 150 kW, točivý moment 500 Nm) je na Auto.cz již velmi dobře známým agregátem. S faceliftem třídy C se zapracovalo na jeho odhlučnění a kupé z těchto inovací samozřejmě těží také.
Mercedes-Benz třída C Coupé - technická data a ceny na českém trhu | ||||||
Motor | C 220 CDI BE | C 250 CDI BE | C 180 BE | C 250 BE | C 350 BE | C 63 AMG |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 6M (7A) | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 1796 | 1796 | 3498 | 6208 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 125/3000 | 150/4200 | 115/5000 | 150/5500 | 225/6500 | 336/6800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 400/1400 | 500/1600 | 250/1600 | 310/2000 | 370/3200 | 600/5000 |
Max. rychlost [km/h] | 232 (231) | 240 (240) | 225 (223) | 240 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,4 (8,1) | 7,0 (7,1) | 9,0 (8,9) | 7,2 | 6 | 4,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 (4,9) | 4,9 (4,9) | 6,7 (6,5) | 6,5 | 6,8 | 12 |
Cena [Kč] | 957.600,- | 1.051.200,- | 854.400,- | 1.039.200,- | 1.190.400,- | 1.833.600,- |
Motor tedy na místě ani za jízdy svým zvukem neruší. Hezky zatahuje už od nejnižších otáček a přitom se nechá bez protestů živě vytáčet až k omezovači. Ve spojení s přesnou manuální převodovkou a tuhou spojkou proto můžeme C 250 CDI Coupé navzdory dieselovému pohonu bez rozpaků označit za vůz se sportovním duchem. Po jízdě ve městě nám je ale jasné, že většina zákazníků nejspíš dá z pohodlnosti přednost automatické převodovce.
Hvězdná chvíle nového kupé přichází na okreskách. Řízení disponuje elektrickým posilovačem. Díky vynikajícímu odladění se ale přesností a zpětnou vazbou plně vyrovná hydraulickým řešením. Ano, takto doladěné inovace (samozřejmě, že pod vlajkou snižování normované spotřeby) schvalujeme!
mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe
Podvozek kupé je o stupeň tvrdší než v sedanu. Laicky řečeno, standardní naladění se podobá AMG paketu u sedanu třídy C a C Coupé s AMG paketem jde ještě o krok dál do sportovna. Kupé v takové provedení je už hodně tvrdé, díky dvojitým tlumičům Agility Control ale stále dokáže dobře pracovat i na nerovnostech.
V zatáčkách naopak přichází maximální jistota, která nejspíš překonává i stránoucí BMW řady 3 Coupé. K jasnému verdiktu by ale bylo samozřejmě potřeba přímé konfrontace.
K seznámení s prezentovaným autem jsme využili národní premiéru, podruhé jsme měli možnost stejný vůz vyzkoušet v průběhu redakčního testu Auto Tipu. Velký test C 250 CDI Coupé si proto můžete přečíst v nejnovějším čísle Auto Tipu (13/2011), který bude v prodeji od pondělí 20. června.