Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CapaCity L na UITP Milan 2015

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
V rámci kongresu a veletrhu pořádaného Mezinárodním svazem veřejné dopravy (UITP) představí Mercedes-Benz řadu řešení pro hromadnou dopravu včetně modelu Capacity L.

Kongres a veletrh UITP, který se uskuteční od 8. do 10. června letošního roku v Miláně, patří mezi nejvýznamnější evropské události v oblasti veřejné dopravy a Mercedes-Benz zde hodlá vystavit své nejnovější příspěvky k řešení hromadné dopravy ve městech.

K hlavním hvězdám má patřit koncem loňského roku představený Mercedes-Benz CapaCity L, který je se svou celkovou délkou 21 metrů zhruba o tři metry delší než současné běžné kloubové autobusy a zároveň překonává i povolenou maximální délku soupravy vozidel stanovenou na 18,75 m, ale i přesto splňuje požadavky německé silniční dopravy a může zde být nasazen do běžného provozu.

Tento kloubový autobus s interiérem schopným pojmout až 191 cestujících má být ideálním řešením pro přetížené městské linky a vyhrazené linky Bus Rapid Transit, které díky vyhrazeným jízdním pruhům vedle vysoké přepravní kapacity vynikají i rychlostí srovnatelnou s provozem metra.

Čtyřnápravový autobus s řízením kol první a poslední nápravy je poháněn přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 10,7 l. Tento motor, splňující emisní normu Euro 6 může disponovat výkonem 265 kW (360 k) nebo 290 kW (394 k). S motorem uloženým v zádi spolupracuje automatická převodovka.

Mercedes-Benz uvádí, že při plném obsazení vychází spotřeba paliva na jednoho cestujícího okolo 0,5 litru na 100 km, což má být jeden z nejnižších údajů mezi městskými autobusy. Hodnota CO2, která má připadat na jednoho cestujícího má pak být 13,3 g/km.

Vedle extrémně dlouhého modelu CapaCity L s konvečním pohonem se na UITP Milan 2015 ve světové premiéře představí Mercedes-Benz Citaro na zemní plyn, jehož pohonná jednotka, která je na posledním snímku v naší galerii, produkuje o 20 procent méně emisí CO2 než srovnatelně výkonný motor spalující naftu.

Pohledem do blízké budoucností, jíž má být již konec tohoto desetiletí mají představovat městské autobusy Citaro E-CELL a Citaro F-CELL. Ty jak napovídá jejich název vycházejí z konvečního stejnojmenného modelu, ale první z této dvojice využívá ke svému pohonu elektrické energie z akumulátorů, zatímco druhý je vybaven palivovými články.

Mercedes-Benz Citaro LE: Nová karoserie

Mercedes-Benz v souvislosti s touto dvojicí vozidel uvádí, že podle současných předpokladů bude v roce 2030 okolo 70 procent všech nově dodaných autobusů Citaro dodáno klientům s elektrickým pohonem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)