Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Citaro hybrid: Novinka pro nižší spotřebu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz představuje nový hybridní pohonný systém, který je dostupný pro téměř všechna provedení autobusů modelové řady Citaro a přispívá k výraznému snížení spotřeby paliva.

Mercedes-Benz na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku pořádaném ve dnech 20. až 25. října představil ve světové premiéře novinku v podobě městských autobusů Citaro hybrid. Nejedná se přitom o novou generaci vozidel, ale pouze o rozšíření stávající nabídky řešení pohonných systému.

Německá automobilka přitom tuto novinku uvádí jako novou kapitolu v oblasti pohonných systémů městských autobusů, protože může být využita v kombinaci se vznětovými jednotkami i motory spalujícími zemní plyn prakticky na kterémkoliv světovém trhu.

Nový hybridní pohonný systém pro autobusy Citaro totiž tvoří motory v kombinaci s automatickou převodovkou z dosavadní nabídky, které doplňuje elektromotor o výkonu 14 kW a točivém momentu 220 N.m.

Elektromotor, který je vložen mezi převodovkou a motorem, není určen k navýšení výkonu pohonného systému autobusu, ale má především snižovat zatížení spalovacího motoru při rozjezdu. Díky tomu se podílí na poměrně výrazném snížení spotřeby paliva a to až o 8,5 % ve srovnání s konvenčním provedením autobusu Citaro.

Elektřina pro elektromotor je získává rekuperací kinetické energie a je uložena v superkapacitorech. Mercedes-Benz Citaro hybrid je podle materiálů společnosti navíc prvním užitkovým vozidlem se 48voltovou palubní sítí.

K přednostem nového hybridního pohonného systému pro autobusy modelové řady Citaro má pak patřit i jeho nízká hmotnost. Elektromotor spolu s komponenty, které jej doplňují, zvyšuje hmotnost vozidla o pouhých 156 kg.

Mercedes-Benz hodlá nabízet nový hybridní pohonný systém pro téměř všechny zástupce modelové řady Citaro od kompaktních přes nízkopodlažní až po kloubové, k jejichž pohonu slouží vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 936 G. Elektromotorem může být vybaveno i Citaro NGT spalující zemní plyn, ale nelze jej kombinovat se vznětovým motorem Mercedes-Benz OM 470.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)