Mercedes-Benz CLC: Nové Sports Coupé se představuje
Třída CLC je nástupcem Sports Coupé, které bylo označováno jako jedna z karosářských variant třídy C. Téměř 70 % majitelů Sports Coupé ale nikdy předtím žádný Mercedes nevlastnilo, a proto se CLC vyčlení do samostatné modelové řady. Také díky tomu je CLC místo současné třídy C technicky příbuzné se svým předchůdcem a rozvíjí jeho charakteristické vlastnosti. Ale přesto, že s ním sdílí technický základ, změněno bylo více než 1100 dílů, aby nový model vyhovoval aktuálním požadavkům potenciálních zákazníků.
Císařovy nové šaty
Vzhled exteriéru i interiéru byl přizpůsoben stylu nového CL a třídě C s větším důrazem na sportovní image. Základní tvar zůstal zachován, ale oba konce karosérie jsou výraznější tvary. Třetí brzdové světlo je sestaveno ze světelných diod, hranaté přední světlomety mohou mít černý podklad. V interiéru se standardně nachází obložení z hliníku a sportovní sedadla s posíleným bočním vedením. Součástí sportovního paketu bude snížený podvozek, širší pneumatiky a systém zvaný „direct-steer“ - jedná se o posilovač řízení, který mění převod řízení v závislosti na rychlosti vozidla. Mercedes díky němu slibuje rychlejší reakce řízení, CLC by mělo mít více sportovního charakteru a výrazně lepší úroveň aktivní bezpečnosti.
Další novinkou je „infotainmentová jednotka“. Mezi její funkce patří například ovládání mobilního telefonu přes bluetooth a přehrávání skladeb z iPodu nebo MP3 přehrávače připojeného přes USB, vše pomocí uživatelského rozhraní s barevnou obrazovkou. V rozšířené verzi bude systém obohacen o satelitní navigaci s mapami Evropy na vestavěném harddisku a hlasovým ovládáním celého systému pomocí technologie Liguatronic.
Motory
Pro CLC budou na výběr pět čtyřválcových motorů (CLC 160, CLC 180 K, CLC 200 K, CLC 200 CDI, CLC 220 CDI) a dva atmosférické šestiválce (CLC 230, CLC 350), které pokryjí výkonové spektrum od 90 do 200 kW.
Novinkou v modelové řadě je základní provedení CLC 160 (90 kW) s motorem 1,8 l prodávaným v sousedním Německu za 26 tisíc euro, tj. cca 675 tisíc Kč. Některé motory dosahují proti svým předchůdcům výrazně vyššího výkonu a současně nižší normované spotřeby. Model CLC 200 CDI se může pochlubit normovanou spotřebou 5,8 l/100 km v kombinovaném cyklu, což je o 10 % méně než má končící Sport Coupé. Podobného zlepšení bylo dosaženo u CLC 200 Kompressor, které má kombinovanou spotřebu 7,8 l/100 km (o 0,7 l méně) a výkon 135 kW (nárůst o 15 kW).
Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka nebo pětistupňový automat, případně převodovka 7G-Tronic s řazením pod volantem pro šestiválcové motory.
Made in Brazil
Jak jsme uvedli už v našem dřívějším článku, CLC se bude vyrábět v Brazílii a jeho prodej bude zahájen v průběhu jara.