Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLC: Nové Sports Coupé se představuje

Diskuze (34)
Z první oficiální fotografie bylo zřejmé, že se nový Mercedes-Benz CLC bude tvarem přední části držet nového designového směru značky. Teď Mercedes odtajnil všechny důležité informace včetně fotek celého vozu.

Třída CLC je nástupcem Sports Coupé, které bylo označováno jako jedna z karosářských variant třídy C. Téměř 70 % majitelů Sports Coupé ale nikdy předtím žádný Mercedes nevlastnilo, a proto se CLC vyčlení do samostatné modelové řady. Také díky tomu je CLC místo současné třídy C technicky příbuzné se svým předchůdcem a rozvíjí jeho charakteristické vlastnosti. Ale přesto, že s ním sdílí technický základ, změněno bylo více než 1100 dílů, aby nový model vyhovoval aktuálním požadavkům potenciálních zákazníků.

Císařovy nové šaty

Vzhled exteriéru i interiéru byl přizpůsoben stylu nového CL a třídě C s větším důrazem na sportovní image. Základní tvar zůstal zachován, ale oba konce karosérie jsou výraznější tvary. Třetí brzdové světlo je sestaveno ze světelných diod, hranaté přední světlomety mohou mít černý podklad. V interiéru se standardně nachází obložení z hliníku a sportovní sedadla s posíleným bočním vedením. Součástí sportovního paketu bude snížený podvozek, širší pneumatiky a systém zvaný „direct-steer“ - jedná se o posilovač řízení, který mění převod řízení v závislosti na rychlosti vozidla. Mercedes díky němu slibuje rychlejší reakce řízení, CLC by mělo mít více sportovního charakteru a výrazně lepší úroveň aktivní bezpečnosti.

Další novinkou je „infotainmentová jednotka“. Mezi její funkce patří například ovládání mobilního telefonu přes bluetooth a přehrávání skladeb z iPodu nebo MP3 přehrávače připojeného přes USB, vše pomocí uživatelského rozhraní s barevnou obrazovkou. V rozšířené verzi bude systém obohacen o satelitní navigaci s mapami Evropy na vestavěném harddisku a hlasovým ovládáním celého systému pomocí technologie Liguatronic.

Motory

Pro CLC budou na výběr pět čtyřválcových motorů (CLC 160, CLC 180 K, CLC 200 K, CLC 200 CDI, CLC 220 CDI) a dva atmosférické šestiválce (CLC 230, CLC 350), které pokryjí výkonové spektrum od 90 do 200 kW.

Novinkou v modelové řadě je základní provedení CLC 160 (90 kW) s motorem 1,8 l prodávaným v sousedním Německu za 26 tisíc euro, tj. cca 675 tisíc Kč. Některé motory dosahují proti svým předchůdcům výrazně vyššího výkonu a současně nižší normované spotřeby. Model CLC 200 CDI se může pochlubit normovanou spotřebou 5,8 l/100 km v kombinovaném cyklu, což je o 10 % méně než má končící Sport Coupé. Podobného zlepšení bylo dosaženo u CLC 200 Kompressor, které má kombinovanou spotřebu 7,8 l/100 km (o 0,7 l méně) a výkon 135 kW (nárůst o 15 kW).

Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka nebo pětistupňový automat, případně převodovka 7G-Tronic s řazením pod volantem pro šestiválcové motory.

Made in Brazil

Jak jsme uvedli už v našem dřívějším článku, CLC se bude vyrábět v Brazílii a jeho prodej bude zahájen v průběhu jara.

Diskuze (34)
28. 1. 2008 21:53
Krok vedla
Nechce sa mi verit ze Mercedes pustil do sveta ,,nove,, auto ktore ma zaklad este v roku 2000. palubna doska je navlas rovnaka ako ma C sport coupe. 1100 novych veci este nic nie je... ako pisal niekto hore je to len nepodareny facelift a nie novy model ktory bude na trhu min 3 roky bez obmeny. podla mojho nazoru to nie je pristup hodny automobilky akou je MB. ak toto ma byt konkurencia pre A5 a BMW 3er coupe tak to bude mat CLC veru tazke. kam sa podela kvalita a zvuk mercedesu z 80 a 90 rokov :-( :'-( :no:
28. 1. 2008 18:34
Re: MKK
nerikam ze se stara generace prodavala spatne...vzdyt kdyby jo, tak by nova sla uplne jinym smerem. Ja sem ale nikdy nedokazal stravit tu siluetu. Stejne jako treba u 3 compact. Prijde mi..skratka divna. Ta tezka zad, nizky predek...nevim nevim. To je ale ostatne udel vsech aut ktere se snazi pouzit prvky svych klasickych brasku a zaroven se odlisit za kazdou cenu. To byl presne pripad trojkovyho kompaktu. To same vidim tady. Pro mne je MMK treba jednicka. Jinak, co se tyce lahodeni vnitrku...to neni o vybiravem vkusu. Ja osobne treba dokazu ocenit vnitrky vsech luxusnich nemcu. Co se ale libivosti tyce, tak bych urcite uprednostil bmw a pak audi pred timhle. Kdyz se treba kouknu na trojkove kupe, vidim eleganci. Kdyz se kouknu na jednicku vidim mladickou hravost az drzost. Tady vidim akorat prezitek z doby kdy se mercedes rozhodl ze se bude libit i mladym lidem ale jeste nevedel jak...
Avatar - Dinar
28. 1. 2008 11:53
Recyklát
Tímhle mě Mercedes opravdu zklamal. Sice zní hezky, že z předchozího modelu je použit jen "základ" a tisícnevímkolik dílů je nových, ve skutečnosti to ale znamená, že nám předhazuje pouhý facelift (a to doslova) stávajícího modelu coupe. Vzhledem k tomu, že mají nové céčko s dokonalým podvozkem a také vzhledem k faktu, že tohle "nové" kupé se nebude cenou nijak podbízet, je to od MB jednak trochu nepochopitelný krok, a navíc, tak trochu podraz na zákazníky. :no:
Avatar - Ajin(MoDo Team)
28. 1. 2008 11:23
Čekal jsem nový model
a oni udělali jen další facelift. Auto se mi líbí, ale je vidět že se u MB šetří
Avatar - T613
28. 1. 2008 11:04
Re: MKK
Tak agresivitu hledat u Mercedesu je trochu mimo mísu. Na agresivitu zde máš z D3 Audi a BMW. MB je o eleganci, demonstraci síly a moci. Tudíž si jej budou kupovat konzervativní řidiči, kteří netouží po agresivním zevnějšku