Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLS 63 AMG: Shooting brake s dávkou luxusu od Spencer Hart

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
CLS Shooting Brake od Mercedes-Benzu je samo o sobě bráno jako stylový automobil. A když se k němu přidá ještě patřičně drahá módní značka, může být výsledek hodně zajímavý.

Britský importér Mercedes-Benzu se spojil s drahou značkou pánského oblečení Spencer Hart. Jak jejich spolupráce dopadla? No, luxusně, jak jinak! Celá záležitost je pochopitelně hlavně o marketingu a zviditelnění se, ale výsledek stojí opravdu za to. A neplatí tu ono okřídlené rčení: Co je dobré, reklamu nepotřebuje. U Spencer Hart se nespokojí s úpravou nějaké běžné verze, za základ si vybrali kombi CLS Shooting Brake v nejostřejší variantě 63 AMG. Automobil se dvěma turbodmychadly přeplňovaným vidlicovým osmiválcem 5,5 l o výkonu 410 kW samo o sobě stojí na českém trhu přes 2,7 milionu korun...

Za návrh změn odpovídá kreativní ředitel Nick Hart. Shooting brake dostal tmavě modrý metalický lak v odstínu „Nick Hart Midnight Blue“. Možná trochu neskromný název, ale proč si půlnoční modř rovnou nepojmenovat po sobě, že? Autor se uvnitř i zvěčnil, jeho podpis najdeme na středové konzole. Všude, kde to jenom šlo, nahradily emblémy trojcípé hvězdy loga Spencer Hart, například na opěradlech sedadel, nebo středech tmavých desetipaprskových litých kol. Příď, záď a volant ale o slavný symbol německé automobilky nepřišly, vždyť se k tomuto výtvoru sama hrdě hlásí.

Vzhled kabiny je kapitolou samou pro sebe. Jako inspirace posloužil interiér vlajkového obchodu Spencer Hart na Brooke Street v britské metropoli, hlavně obložení ořechovým dřevem. Prvky z tohoto materiálu v autě vypadají spíše jako černé, ale zdání může klamat. Sedačky jsou čalouněné italskou kůží v čokoládové hnědi s kontrastním prošíváním tmavě modrou nití. Dodavatel kůže zmíněn nebyl, nit pak ladí s výše zmíněnou barvou karoserie.

CLS Shooting Brake od Spencer Hart se ukázal poprvé na módní přehlídce v Londýně, jak stylové, že? Výsledná cena bohužel nebyla oznámena. Automobil však bude k dispozici patřičně movitým zákazníkům, nejedná se tedy o pouhý showcar. Ani počet kusů limitované edice neznáme, určitě budou mít vždy volant vpravo, což je problém, kdyby po něm zatoužil někdo z Čechů. Je možné, že jich firemní AMG Performance Studio, které zrealizovalo Hartovy modifikace, upraví tolik, kolik pro ně najde klientů. Tato divize AMG je ostatně nejpovolanější...

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - flyboyeda
18. 6. 2013 23:13
Re: A6 Allroad je lepčí
Ano máš recht A7,jenomže když jsem viděl ten CLS blbost brake,tak mě napadl hned kombík od Audi a na A7 jsem si nevzpomněl,podle mě se Audi blbost brakem nebude zabývat,protože ví že je to hloupé
Avatar - eliot
18. 6. 2013 20:51
Re: A6 Allroad je lepčí
Nezpochybňuji tvůj názor ,ale když už ,tak A6 Allroad porovnávej přístě s třídou E . Kdyžtak si mohl napsat ,že "A7 je lepčí" ,jenomže Audi nemá pro SB přímého konkurenta .
Avatar - vabis
18. 6. 2013 19:22
Re: toho barokoveho hrbu na zadnom blatniku
eliot: njn, asi tak no :yes:

topper: kušuj ! máš již dojezený dort po 100 tkm Kia testu? Nebo se maminka Topperová bude zlobit >:D PS: "barokový hrb" je odkaz na historii a model Ponton - tedy dobu, kdy závody Kia byly ještě na houbách ;-)
Avatar - Individualita
18. 6. 2013 14:04
Re: A6 Allroad je lepčí
Ale no ťuťu, na svůj názor máš jistě právo ;-)
Avatar - eliot
18. 6. 2013 13:36
Re: toho barokoveho hrbu na zadnom blatniku
Asi si v CLS neseděl nebo měříš dva metry , u SB toho místa na hlavu zas tak hrozně málo není ,zato u klasického CLS se budeš vzadu bít hlavou o strop . Nízký kufr moc nevadí ,hlavně ,že je objemný nebo si myslíš ,že do něj typický majitel bude rvát skříň?
Éčko kombi je především o praktičnosti a CLS SB o stylu,ale oba spojuje prostor.